Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Problém současné formule 1: brzdy

Problém současné formule 1: brzdy

Brzdné síly jsou obrovské a disky se ničí.

Obavy v otázce bezpečnosti vyjádřil Giancarlo Fisichella, ale také například technický ředitel McLarenu Adrian Newey. Podle nich jsou dnešní auta již příliš rychlá na své brzdy.

Je to letos ohledně brzd velmi náročné, protože se velmi zahřívají a je obtížné najít správné trubičky na chlazení," řekl Giancarlo Fisichella. "Časy na kolo jsou velmi malé, protože na straně pneumatik udělali obrovský krok dopředu a dnes je formule 1 už možná příliš rychlá," vyjádřil obavy.

Podle Adriana Neweyho se již dnešní vozy formule 1 nebezpečně přiblížily bezpečnostním limitům.

Brzdné síly jsou tak velké, že máme problémy s destrukcí disků," řekl Newey. "A to nás znepokojuje. Měli jsme takový problém v Bahrajnu a ostatní týmy měly stejné problémy, i když ne zrovna na Grand Prix.

Přilnavost pneumatik a přítlačné síly znamenají, že zatížení brzd je enormní," pokračoval Newey. "Osmadvacetimilimetrové disky a 330 mm v průměru je už jen tak tak a je to bezpečnostní problém."