Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

HRT může v Melbourne bodovat, věří Liuzzi

HRT může v Melbourne bodovat, věří Liuzzi

Kartykejan se však obává, aby se vůbec kvalifikoval.

Vitantonio Liuzzi věří, že je možné hned v prvním závodě sezóny, Velké ceně Austrálie, dosáhnout na body, přestože HRT se svým letošním monopostem vůbec netestovalo.

Hispania představila svůj F111 až při posledních testech v Barceloně, jenže na trať se s ním nakonec vůbec nedostala. Nový vůz tak své první kilometry najede až v pátečních trénincích v Melbourne. I přesto však Liuzzi věří, že nevyzpytatelná povaha závodu v Albert Parku může přinést body.

"Vždycky existuje šance," řekl Liuzzi na otázku, zda má šanci bodovat, když se mu povede dokončit závod. "Zdá se, že některé týmy mají docela problémy se spolehlivostí, takže vidět šachovnicovou vlajku pro nás bude nejdůležitější.

Pokud trochu zaprší nebo bude závod chaotický jako loni nebo v předchozích letech, máme slušnou šanci. Pro nás je vážně důležité pochopit, jak auto reaguje, a dokončit závod." 

Přestože s novým vozem ještě nejel, Liuzzi věří, že prověřený motor Cosworth a loňská převodovka od Williamsu spolehlivosti letošního F111 pomohou.

"O spolehlivost nemám obavy. Loni, kdy to bylo ještě těžší, tým prokázal skutečně dobrou výkonnost, co se spolehlivosti týče.

V motoru Cosworth a převodovce od Williamsu máme prověřenou záď, takže zbytek vozu by z pohledu spolehlivosti neměl být velkým problémem. Ale dokud to nevyzkoušíte, nic nevíte."

Liuzziho týmový kolega Narajn Kartykejan je však před prvním závodem nové sezóny o poznání pesimističtější. Ind má totiž obavy z toho, aby se do závodu vůbec kvalifikoval.

"Kvalifikace nám dělá starosti," řekl dnes Kartykejan v Melbourne. "Potřebujeme vůz, který je dobrým krokem vpřed, takže by to měl být pozitivní krok, ale dokud to nevyzkoušíte, nevíte. Uvidíme, co se stane."

Kartykejan dodal, že si i přes dlouhou absenci ve Formuli 1 nepřipadá staře a těší jej, že má vedle sebe zkušeného Liuzziho, který pro něj bude představovat referenční bod.

"Věci se hodně změnily, staré auto nebylo tak špatné, v Toniovi mám dobrého týmového kolegu, takže se dá snadno zjistit, jak na tom jsem. Se starým vozem jsme něco najezdili, ale u toho nového musíme počkat do zítřka, bude to poprvé, uvidíme, jak to půjde."

Vzhledem k tomu, že letošní F111 ještě nenajel ani jediný kilometr, bude úvod zítřejšího prvního tréninku znamenat pro HRT především kontrolu funkčnosti veškerých systémů. Až poté přijde na řadu řádný trénink.

"Musíme udělat testy, které by se normálně dělaly, když vůz absolvuje své první kilometry, takže svým způsobem mícháme shakedown s testem," řekl Liuzzi. "V pátek máme tři hodiny na to, abychom pochopili, jak všechno reaguje, světlá výška, pružiny, tlumiče, mapování aerodynamiky, mechanické vyvážení.

Bude to pro nás skutečně důležitý den a snad bude sucho, protože to vám pomůže lépe pochopit, že všechno funguje tak, jak má.

Pokusíme se s oběma vozy najet tolik kilometrů, kolik budeme moct, abychom pro tým získali co nejvíce informací."