Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Brawn chce přehodnotit používání pohyblivého zadního křídla

Brawn chce přehodnotit používání pohyblivého zadního křídla

„Na konci sezony bychom se na to měli podívat s odstupem.“

Šéf Mercedesu Ross Brawn chce po sezoně vážně diskutovat o budoucnosti pohyblivého zadního křídla. Letošní nejslavnější technická novinka měla vymazat frustraci fanoušků i jezdců z nesnadného předjíždění.

Takzvaný systém DRS ovšem slnil svou funkci tak dokonale, že u některých lidí teď vzniká frustrace opačná – z příliš snadného předjíždění.

„Myslím, že bychom se na to po sezoně měli podívat s odstupem, kde jsou výhody a nevýhody, co jsme tím získali, a jestli jsme docílili, čeho jsme chtěli,“ řekl Brawn.

Podle něj by možná snazšímu předjíždění býval dobře posloužil jen samotný přechod z pneumatik Bridgestone na Pirelli. Italská značka nyní dodává formuli 1 pneumatiky, u kterých se opotřebení vyvíjí mnohem dramatičtěji, a rozdíly mezi jezdci se počítají na celé sekundy.

„Je těžké to posoudit, protože vliv DRS není tak velký, jako je vliv pneumatik. Kdybychom pořád jezdili na bridgestonech, které byly hodně odolné, pak by bylo DRS velmi důležité. Teď už ho ale tak akutně nepotřebujeme,“ vysvětlil Brawn.

„Zažili jsme letos pár závodů, kdy jsme si přáli, aby DRS nebylo, protože jsme kvůli němu ztráceli pozice. Například v Montrealu.“

„Musíme se zajímat, jestli přijde fanouškům předjíždění s DRS vzrušující, nebo ne. Jestli by ho raději neměli složitější,“ poznamenal Ross Brawn.