Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Pérez si stojí za svými výkony

Pérez si stojí za svými výkony

Za špatné výsledky podle něj může problém s aerodynamickým tunelem.

Sergio Pérez, mladý Mexičan, závodící za stáj McLaren, letos pobírá nemálo kritiky za své výkony i chování na trati. Jenže Pérez už se se zvýšeným tlakem u takové stáje, jako je McLaren srovnal a říká, že kritice, která je na něj mířena nevěnuje mnoho pozornosti.

Pérez si za svými výkony, které považuje za dobré, stojí. Jeho výsledky ovšem stejně jako výsledky celé stáje neodpovídají jak očekávání týmu, tak očekávání fanoušků. A právě proto se i on cítí frustrován.

"Co se týče kritiků, každý může vyjádřit svůj názor. Nejsem zde proto, abych byl oblíbený, ale proto, abych bojoval za svůj tým, ať už je jakýkoliv. Nezajímá mě, jestli to vede ke kritice."

"Cítím se frustrovaný. Mám pocit, že můj výkon na tomto McLarenu byl dobrý. Mám podporu celého týmu, což je z pohledu pilota velmi důležité. Je potřeba mít možnost počítat s podporou vlastní stáje."

Mladík, který loni předvedl několik slušných výsledků za volantem Sauberu letos mohl očekávat ještě konkurenceschopnější vůz, neboť McLaren patří již delší dobu mezi špičkové stáje, bojující o vítězství. Jenže po sedmi závodech se stáj z Wokingu nachází daleko za stupněmi vítězů, v poslední VC Kanady se jí navíc nepodařilo získat ani bod.

McLaren se prý stále potýká se sjednocením dat z tunelu s těmi, které inženýři získávají na trati. To by měl být hlavní zdroj problémů stáje, která letos s obtížemi vyvíjí svůj vůz.

"Myslím, že problém číslo jedna, který byl na počátku našich potíží, je výkonnost vozu. Co se týče aerodynamiky, jsme daleko od toho, kde jsme čekali že budeme, máme problém s aerodynamickým tunelem. Ten nám říká jednu věc, realita je ale hodně odlišná. Je tedy těžké v takovéto práci pokračovat. Při takovém schématu potřebujete otestovat enormní množství věcí na trati, abyste tak došli k nějaké shodě s tunelem."