Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Hrozba bojkotu ze strany jezdců povadá

Hrozba bojkotu ze strany jezdců povadá

Páteční tréninky se obešly bez problémů s pneumatikami.

Obavy z bojkotu jezdců týkajícího se startu do Velké ceny Německa povadají, páteční volné tréninky na Nürburgringu totiž proběhly zcela v klidu bez jakýchkoliv problémů s pneumatikami.

Piloti se po čtvrtečním zasedání GPDA (Asociace jezdců Formule 1) usnesli, že pokud se znovu objeví problémy, které byly k vidění před týdnem na Silverstonu, nenastoupí do nedělního závodu.

Páteční tréninky však naznačují, že veškeré změny, které byly pro víkend v Německu zavedeny, tedy nahrazení ocelového podkladového pásu v pneumatikách kevlarovým, přísnější omezení tlaků a sklonů kol a zákaz vyměňování pravých a levých pneumatik spolu s nižší náročností okruhu na Nürburgringu pomohou bezproblémovému průběhu závodu.

Šéf oddělení motorsportu u Pirelli Paul Hembery byl narozdíl od pozávodních chvil ve Velké Británii tentokrát výrazně klidnější.

"Na takovém okruhu byste problémy nečekali," řekl Hembery v rozhovoru pro Autosport. "Napětí je v takových situacích vždycky veliké, zejména když mezi jednotlivými podniky je jen pár dní. Dnes jsme ale neměli žádné problémy."

Sami piloti byli po čtvrtečních prohlášeních také výrazně klidnější a daleko více než na bezpečnost pneumatik se soustředili na strategii pro samotný závod.

"Nebyla to hrozba," řekl trojnásobný šampion a předseda GPDA Sebastian Vettel. "Myslím, že jsme vyjádřili svou důvěru v Pirelli a dnešek byl dobrým dnem, také jsme ale dali najevo, že pokud se objeví nějaký incident, měli bychom se nad tím zamyslet. Naštěstí se nestalo nic a pneumatiky byly v pořádku."

Romain Grosjean dodal: "Je dobré vidět, že jsme tu s pneumatikami neměli žádné potíže. Viděli jsme velké žmolky, ale není to tak špatné, jako když vám vzduchem letí tři kilogramy těžký kus pneumatiky.

Věřili jsme tomu, že Pirelli udělá nějakou změnu. Jsme velice rádi, že Pirelli udělalo změnu směrem k bezpečnosti."

Také Sergio Pérez, který byl hned po dvou defektech na Silverstonu jedním z nejhlasitějších kritiků celé situace, byl po pátečních trénincích v Německu spokojený.

"Ta pneumatika se chová docela podobně a opotřebení je takové, jaké jsme očekávali, takže se nezměnilo nic kromě bezpečnosti," řekl Mexičan. "Probrzdil jsem si na pneumatice velkou plošku a myslel jsem si, že ta guma v některé chvíli exploduje, ale ona to vydržela, což je pozitivní."

Nepotvrdily se také obavy o to, že změna pneumatik zamíchá rozložením sil ve startovním poli. Jedním z týmů, které dříve přechod na kevlarový pás odmítaly, byla Force India. Její pilot Paul di Resta se však nyní nechal slyšet, že výměna pneumatik pořadím příliš nezamíchala.

"Nemyslím si, že v těch pneumatikách je nějaký velký rozdíl," řekl Skot. "Rozhodně to není důvod, proč jsme dnes tam, kde jsme.

Je to docela roztažené, čtyři týmy jsou hodně vpředu, McLaren zdá se být blíž nám, takže je to asi jenom naše auto, kterému v tuto chvíli nesvědčí ty podmínky a profil okruhu."