Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Očekávaný, ale propršený závod v Bristolu

Očekávaný, ale propršený závod v Bristolu

A ohnivá show v podání Kevina Harvicka.

Amfiteátr Bristol Motor Speedway je čtvrtým největším sportovním areálem v USA a osmým v celosvětovém měřítku. A právě tento kolos navštívila o víkendu série NASCAR Sprint Cup (mimo jiné samozřejmě).

Ovál o délce 0,533 míle je populární také díky svému klopení v zatáčkách, které v nejvyšších bodech je až třicet stupňů.

V trénincích dominovala jména jako Kurt Busch, Jeff Gordon, Denny Hamlin, Ryan Newman, Brad Keselowski nebo Matt Kenseth, právě oni zajížděli nejrychlejší časy. Příliš se nedařilo Danice Patrick.



Samotný závod nemohl být odstartován tak, jak bylo plánováno. Nad Bristolem se totiž držela mračna, a s nimi i setrvalý déšť. Pěti set kolový závod nakonec přece jenom mohl být odstartován, i když s dvouhodinovým zpožděním. Z první linie startovali Hamlin a Keselowski, následováni Kensethem a Loganem, Ambrosem a Gordonem, Kylem Buschem a Bifflem, Newmanem a Kahnem. Oba dva loňští vítězové (Kahne a Kenseth) se tak při startu vešli do první desítky.

Pokud se podíváme na statistiky úspěšnosti, největším favoritem pro dnešní závod by byl Kyle Busch, Matt Kenseth, Jeff Gordon, Brad Keselowski nebo také Greg Biffle. Pokud se zaměříme pouze na počet výher, tak má největší naději trojlístek s pěti výhrami – Gordon, Kyle Busch a Kurt Busch. A do třetice ještě jedna óda na Kyla Busche – ten totiž vede také statistiku počtu výher napříč všemi třemi nejvyššími sériemi NASCAR. V Bristolu vyhrál už celkem osmnáctkrát! A hádejte, kdo vyhrál předchozího dne závod v Bristolu série Nationwide? 

Po startu se ujal vedení Hamlin, ale příliš dlouho mu to nevydrželo a už od druhého kola vedl Keselowski. Zelená vlajka vládla dalších padesát kol, leaderem suverénně Keselowski, následován neustále dorážejícím Loganem, Gordonem, Kensethem a na pátém místě – Hamlinem. Pět vozů již obdrželo ztrátu kola.

Po padesáti kolech přišla tak ke slovu Competition yellow, neboli plánované přerušení. Vozy zajely na obě Pit uličky, horké chvilky si užil Jeff Gordon a David Ragan, těsná situace si tak vyžádala své oběti v podobě pomuchlaných karoserií a nezvyklé polohy při Pit Stopu Davida Ragana.

Zpět k závodění jsme se dostali v padesátém osmém kole. Leaderem se stal po krátkém Pit Stopu (pouze dvě pneu) Jimmie Johsnon. Jenže tři kola na to, se po druhé mávalo žlutými vlajkami a to pro nepořádek v druhé zatáčce.

Šedesáté čtvrté kolo – restart a záhy třetí žlutá fáze. Parker Kligerman ztratil kontrolu nad svým vozem a Alex Bowman zase baterii. Na trati se přitom objevil nepořádek v podobě dlouhých papírových cárů. Bylo tedy co uklízet. Restartovat se mohlo v sedmdesátém šestém kole. V první řade pánové Logano a Johnson. Odjeto bylo devadesát kol. Leader Johnson byl následován Kensethem a Loganem, do popředí se také začal dstávat Kevin Harvick. Naopak hodně hluboko se propadl Greg Biffle. Ve stočtrnáctém kole potkalo neštěstí Johnsona, kterému praskla pneumatika a musel proto zajet na Pit Lane. Problémy nastaly také ve voze #22, Joey Logano se hodně propadl a stěžoval si, že má pocit, že vůz pracuje proti němu, podle všeho to zabalil posilovač řízení.

Ve sto osmnáctém kole došlo na čtvrté mávání žlutými vlajkami, vše proto, že se nad ovál vrátil déšť, který zesiloval a zesiloval, až zesílil natolik, že traťový komisaři závod přerušili. Před červenou fází ještě stihli jezdci zajet ke svým mechanikům. A připraveni k závodění tedy byli v pořadí #20, #1, #2, #41 a #88,…

Během přerušení, které nakonec trvalo tři hodiny a osmnáct minut, stihlo nesčetně závodníků podat rozhovory na rozmanitá témata a tým Jimmiho Johnsona řešil záhadu netradičně prasklé pneumatiky.

Po tom, co byla trať dostatečně vysušena, jsme se mohli opět vrátit k závodění a také jsme se dočkali prvních, větších konfliktů. Ve stopadesátém šestém kole se na trať nevešli Danica Patrick a Cole Whitt. Zpomalit už nedokázal Timmy Hill a tak se napasíroval do zadního nárazníku nic netušícího Matta Kensetha. Žlutá fáze byla na světě.



Po restartu se do vedení dostal Jammie McMurray, kterého o vedení o několik kol později připravil Kurt Busch, jeho hvězdná dráha ale byla přerušena další (z konečných dvanácti) žlutých fází. Tentokráte se jednalo o plánované přerušení. Restartovalo se ve sto osmdesátém osmém kole a do vedení se dostal druhý z bratří Buschů - Kyle. Ale ne na dlouho, již po sedmi kolech jej na pozici Leadera vystřídal Kasey Kahne.

Do konfliktu se v průběhu závodu dostal i nováček Ryan Truex, pro kterého to byl teprve šestý závod v rámci Sprint Cupu. A o další přerušení se postarali pánové Michael McDowell a David Ragan.

Ve tři sta devadesátém čtvrtém kole se do problémů dostal i Kyle Busch, po smyku si to namířil rovnou do lemující zdi. Následovala chvíle napětí, protože jezdci ještě nestihli zpomalit a ve vysoké rychlosti jej míjeli. Naštěstí všichni zdárně.



Ve vedení si svá kola odkroužil i Matt Kenseth a po restartu se vedení ujal Kevin Harvick. Další žlutou fázi zapříčinil vůz #78 v druhé zatáčce. Takže žádné příznivé zprávy pro tým Martina Truexe. Jr.

Po restartu se vedení ujal Carl Edwards, který nedal Aricu Almirolovi žádné šance na pozici leadera. Necelých padesát kol před cílem závodu se s Kevinem Harvickem rozloučil jeho motor. Na trati se tak objevilo hodně kouře, Harvick to ještě chvíli zkoušel, přesto že mu tým do vysílačky sděloval, že to nevypadá vůbec dobře. Vše ukončil náraz do zdi a další žlutá fáze. Pár okamžiků na to byla #4 doslova a do písmene v jednom ohni. 

Na nic nečekal ani Keselowski a ztracen v kouři si vytunil svůj vůz zvednutou kapotou, ke všemu zneužil McMurrayho, který před tím stejně jako on, utržil ještě náraz do lemující zdi.



Po restartu si Edwards nenechal nikým své vedení vzít. Druhý kroužil Stehnouse Jr. a třetí Aric Almirola. Pouhá dvě kola před cílem závodu byla vyhlášena žlutá fáze, jenomže nikdo, tak trochu nevěděl proč vlastně. Pravděpodobnost byla pro nepořádek na trati, ale záhy se ukázalo, že se nad Bristol vrátil déšť. Šachovnicová vlajka tak byla vyvěšena společně se žlutou a Carl Edwards si mohl dokroužit pro vítězství bez větších obav. Ani déšť nezabránil Edwardsovi předvést své salto vzad.



Pro Carla Edwardse je to již třetí vítězství v Bristolu, celkem dvacáté druhé vítězství v rámci Sprint Cupu a také vstupenka do letošního Chase For The Cup. Druhá příčka pro Rickyho Stenhouse Jr. je značným úspěchem a stěžovat si nemůže ani třetí Aric Almirola. Matt Kenseth nakonec dojel až třináctý, Brad Keselowski čtrnáctý, osmnáctá Danica Patrick, na jejíž paty se lepil Jimmie Johnson. Ohnivý muž Kevin Harvick se musí spokojit s třicátou devátou pozicí. 

Výsledky závodu naleznete ZDE.

Pořadí v šampionátu naleznete ZDE.

Následující týden se podíváme do Fontany na Auto Club Speedway.