Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Rozhovor: Paul Hembery

Rozhovor: Paul Hembery

Nová sezóna přinesla i nové pneumatiky.

Nová F1 klade nové nároky i na pneumatiky Pirelli. Podstatně vyšší točivý moment a méně přilnavosti v zatáčkách si vyžádaly velké změny. Přípravy na novou sezónu pro richlandF1 okomentoval ředitel Pirelli pro motorsport - Paul Hembery.

Jak velký bude letos rozdíl mezi předními a zadními pneumatikami?

Kvůli novým pravidlům jsme museli upravit všechny směsi i konstrukce. Nové pohonné jednotky zatěžují zadní pneumatiky vyšším krouticím momentem a pneumatiky si s tím musí poradit. Nároky na přední pneumatiky se až tak nezměnily.

Zůstanou mezi jednotlivými směsmi stejné rychlostní rozdíly?

V tomto roce by se rozdíly mezi "sousedními" směsmi měly pohybovat od 0,8 do 1 sekundy. To by mělo poskytnout stabilitu i požadovaný počet zastávek v boxech. To je ale naše představa. Vozy Formule 1 se nyní budou rychle měnit a vyvíjet před každou velkou cenou, takže si nemůžeme být jisti, jak si dokáží s pneumatikami poradit například v polovině sezóny. Tento rok je ve hře mnoho faktorů.

Proč jste v roce 2013 testovali (v Bahrajnu a Barceloně) za zavřenými dveřmi?

Byli to výzkumné a vývojové testy, při kterých jsme hledali inovativní řešení a chtěli jsme, aby všechny informace zůstaly přísně důvěrné.

 


Zůstalo by Pirelli ve sportu, pokud by se měla vrátit válka pneumatikářů?

Záleželo by od pravidel, ale momentálně máme dojem, že týmy nemají žádný zájem o návrat války výrobců pneumatik. Formule 1 je již tak velmi nákladná a ekonomická situace stále není nejlepší. Kromě toho, Formule 1 je šampionátem týmů a jezdců.

Jaké budou letos rozdíly mezi pneumatikami F1 a GP2?

Oba produkty sice mají stejné rozměry, ale pneumatiky pro Formuli 1 jsou vrcholem našich technologií. Její vozy mají jinou dynamiku než vozy GP2. Letošní vozy se od GP2 liší ještě více než ty loňské a pneumatiky se tomu musely přizpůsobit.

Kolik zastávek bychom měli vidět během velkých cen?

Cílem je, abychom během každé velké ceny viděli minimálně dvouzastávkovou strategii. Podle nás je to velmi důležité pro zachování show a zároveň je to požadavek promotéra.

Měly problémy, které jste měli během léta 2013 dopad na vaše prodeje pneumatik pro silniční automobily?

V roce 2013 jsme měli několik problémů. Zatím co problémy, které se projevily v Silverstone, jsme dokázali odstranit během jednoho týdne, jiné problémy nás dostali do složité situace, týkající se složité technické a sportovní politiky Formule 1. Během celé sezóny byla pneumatikám věnována neobvykle velká pozornost.

Nakonec jsme na zavedených trzích nezaznamenali žádné negativní reakce a F1 nám celosvětově pomohla zvýšit povědomí o naší značce. Měli jsme problémy, ale dokázali jsme je vyřešit a trh se zachoval pragmaticky.