Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Renault: Zvuk se měnit nebude

Renault: Zvuk se měnit nebude

Bylo by třeba měnit pravidla.

Renault prohlásil, že bez závažné změny pravidel nevidí způsob, jak by mohl ovlivnit zvuk jeho pohonných jednotek. A změny pravidel během sezóny nejsou reálné.

Hluk, jehož moderní motory neprodukují dostatek, je hlavním tématem setkání několika mocných lidí Formule 1. Bernie Ecclestone se v Bahrajnu setká se zástupci organizace sdružující promotéry velkých cen F1 a spolu s Lucou di Montezemolem zajede i za prezidentem FIA, Jeanem Todtem. Olej do ohně přilil i čtyřnásobný mistr světa, Sebastian Vettel, když se vyjádřil, že nové vozy znějí jako s**t.

Remi Taffin, který v Renault Sport F1 zastává roli šéfa traťových operací, se ale pro Autosport vyjádřil, že stávající pravidla ani neumožňují připravit motor, který by nadělal pořádný rámus.

"Nedostatek hluku je důsledkem dvou závažných faktorů. Za prvé, otáčky klesly z 18 000 na přibližně 12 000 za minutu. A je důležité zopakovat, že důvodem jsou pravidla. Ty sice povolují maximálně 15 000 otáček, ale kvůli omezenému průtoku paliva je skutečným maximem 12 000 a to bez ohledu na to, zda mluvíme o Ferrari, Mercedesu nebo Renaultu. Během závodů se tak na konci rovinek dostáváme na 10 či 11 tisíc otáček za minutu. A rozdíl mezi 10 a 18 tisíc otáčkami musí být slyšet.

Druhým faktorem je turbo. To nyní působí v podstatě jako tlumič, nebo polštář na tváři křičícího člověka.

Když tyto dva faktory zkombinujete, dostanete zvuk, jaký má F1 nyní. Pomohlo by zvýšení limitu paliva, ale pak bychom už samozřejmě nebyli tak efektivní. V tomto nám nepomůže ani speciálně tvarované potrubí. Výfukové plyny už prostě nemají tu sílu a nebude to to, co bývalo."