Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Promotér VC Kanady je s motory V6 spokojen

Promotér VC Kanady je s motory V6 spokojen

Diváci budou moci mezi sebou komunikovat a ubude stížností.

"Myslím, že zvuk motorů posuzuje každý subjektivně" citují noviny La Presse Francoise Dumontiera. Dumontier se stará o organizaci Velké ceny Kanady, která se tradičně koná na okruhu Circuit Gilles Villeneuve nedaleko Montrealu a městečka Saint-Lambert.

Kanaďan se stal asi prvním organizátorem velké ceny F1, který se k novým, tišším turbomotorům staví pozitivně: "Díky novým motorům V6 se na monoposty F1 můžeme znovu dívat jako na špičku vývoje nových technologií.

Naše simulace dokonce tvrdí, že letos budou vozy Mercedesu na rovince "Casino" o 18 kilometrů za hodinu rychlejší než loni. Motory jsou teď sice tišší, ale zato výkonnější."

O tom, zda se Dumontierovy simulace shodují s realitou, se přesvědčíme až 8. června, organizátor Velké ceny Kanady však našel i další výhody tišších motorů: "Během éry V8 bylo nemožné, aby mezi sebou diváci na okruhu prohodili alespoň slovíčko či dvě. Vozy jedoucí po trati dělaly strašný rámus.

Dalším pozitivem pro nás je, že se sníží počet stížností, které si musíme pravidelně vyslechnout od obyvatel nedalekého Saint-Lambert."

Výrobci motorů se mezitím setkávají se zástupci FOM a FIA a společně hledají způsoby, jak hlučnost motorů opět alespoň trochu zvýšit.

Mimo jiné zkoumají i důvody různého zvuku agregátů Mercedes, Ferrari a Renault. Podle Roba Whita za současné rozdíly může hlavně délka výfukového potrubí, které má Mercedes nejdelší a Renault zase nejkratší.