reklama
reklama

Novinky

  • 09.12.2017 Good Max Verstappen získal na vyhlašování mistrů světa cenu FIA Osobnost roku

  • 08.12.2017 Neutral Jean Todt byl v Paříži znovu zvolen prezidentem FIA

  • 03.12.2017 Neutral Po diskvalifikaci Abta se vítězem v Hong Kongu stal Felix Rosenqvist (Mahindra)

Facebook Instagram
reklama
reklama

Seznámení s Blancpain GT Series (BGTS)

Seznámení s Blancpain GT Series (BGTS)

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Pořadatelské organizaci SRO se letos podařilo částečně naplnit myšlenku z léta 2012 o mistrovství se společným bodováním. První body za vytrvalost i rychlost již byly rozděleny, brzy budou následovat další boje v obou sériích.

Méně obvyklý druh mistrovství vybízí k netradičněji pojatému popisu série. Pohled do klasifikace série (týmy Zde, jezdci Zde) v době vydání ještě nezvýrazňuje soutěžící se šancemi v boji o tituly v tomto mistrovství. Přestože není vyloučeno prosazení některého z účastníků výbornými výsledky v jediné sérii, větší šanci na dobré umístění skýtá účast v obou šampionátech. Tento článek se zaměřuje právě na tyto týmy a jejich piloty.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku pravidelnou součástí klíčových příspěvků o tomto šampionátu na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.

Obsah s aktivními odkazy na kapitoly

1. Všeobecné seznámení s mistrovstvím
2. Kalendář
3. Informace o účastnících
4.1. Užitečné odkazy
4.2. Doplňující články na Formule.cz
5. Konečné výsledky
6. Souhrn aktualizací

1. Všeobecné seznámení s mistrovstvím

Série je vypsána pro účastníky působící ve dvou odlišných mezinárodních sériích pořádaných společností Stéphane Ratel Organisation (přímý odkaz na kapitolu o pořadateli z představení vytrvalostní série naleznete Zde). Jedná se o vytrvalostní Blancpain Endurance Series (představení Zde) a šampionát krátkých závodů Blancpain Sprint Series (představení Zde).

Přestože jsou pravidla psána pro BGTS, většina bodů vychází z obecných anebo specifických požadavků předpisů vztahujících se k základní dvojici mezinárodních sérií. Zvláště je tak zpracováno především bodování podle dále uvedených formulací.

Bodové zisky přidělené podle umístění ve třídě (včetně průběžného bodování po 6 a 12 hodinách ve Spa) z jedné nebo obou sérií jsou soustřeďovány do společné tabulky (viz odkaz výše). V tomto hodnocení již není brán ohled na třídu, v níž je účastník zařazen, takže zde mohou být aktéři, kteří spolu přímo nesoupeří. Zisky jezdců jsou započítány všechny, u týmů pouze body nejlepšího vozidla.

Úvahy o takto pojatém šampionátu nejsou žádnou novinkou, vychází z představ zveřejněných šéfem SRO ve Spa koncem července 2012. Pod označením Světové série GT se skrývalo bodování účastníků dvou časově odlišných šampionátů. Zajímavou informací bylo tehdy nastínění nákladů účastníků okolo částky 960 000 euro na účast v obou sériích (v porovnání s MS GT1 ve výši 1,6 milionu euro).

V roce 2013 se tyto plány nepodařilo naplnit. Letos je šampionát již skutečností, nemá ovšem žádný status související se světovým titulem.

2. Kalendář

Úplný kalendář je znám od představení série 15. listopadu 2013. Zatímco podoba vytrvalostních podniků zůstala zachována, sérii krátkých závodů čekala řada změn. Více o samotném kalendáři BES a jeho vývoji naleznete Zde, k BSS Zde.

Souhrnná termínová listina v platné verzi je v následující tabulce.

poř.
 Datum  Země  Okruh
1.
 13.04.2014   Itálie  Monza
2.
 21.04.2014   Francie  Nogaro (sprint)
3.
 18.05.2014   Velká Británie  Brands Hatch (sprint)
4.
 25.05.2014   Velká Británie  Silverstone
5.
 28.06.2014   Francie  Paul Ricard
6.
 06.07.2014   Holandsko  Zandvoort (sprint)
7.
 27.07.2014   Belgie  24 hodin ve Spa
8.
 24.08.2014   Slovensko  Slovakia Ring (sprint)
9.
 07.09.2014   Portugalsko  Algarve (sprint)
10.
 21.09.2014   Německo  1 000 km Nürburgring
11.
 19.10.2014   Belgie  Zolder (sprint)
12.
 02.11.2014   Ázerbájdžán  Baku (sprint)

3. Informace o účastnících

Belgian Audi Club Team WRT

Sídlo: Flénu

Web: www.w-racingteam.com (francouzsky)
Facebook: Zde (francouzsky)

Tým byl založen v září 2009 trojicí mužů. Prvním byl německý inženýr z VW Motorsport René Verbist s bohatými zkušenostmi z motorsportu. Druhým byl belgický závodník Vincent Vosse, vítěz třídy GT1 v roce 2006 v sérii LMS. Patří mezi nejvíce viditelné postavy z vedení stáje. Posledním zakladatelem byl majitel dopravní společnosti a sponzor Yves Weerts.

Základem nového týmu se staly tři vozy Audi R8 LMS a dva vozy VW Scirocco, které se účastnily belgického mistrovství Belcar.

Tým podporovaný belgickým zastoupením Audi se s modely R8 účastnil také FFSA GT (následně GT Tour) anebo od roku 2011 BES a ME GT3. Obzvláště v Blancpain Endurance Series se stáji dařilo, když vyhrála týmový titul a Greg Franchi se stal nejlepším jezdcem v hlavní kategorii GT3 Pro. Třešničkou na dortu pak bylo vítězství v 24 hodin ve Spa.

V roce 2012 se belgická stáj stala reprezentantem Audi v MS GT1, v němž vybojovala třetí pozici mezi týmy. Více se dařilo opět ve vytrvalostní sérii, kde Belgičané přidali další výhru ve Spa korunovanou týmovým titulem na konci.

Loni se karta obrátila, když WRT v sérii krátkých závodů konečně vybojovalo nejen týmový titul, ale Ortelli s Vanthoorem se stali mistry. Naopak ve vytrvalostních závodech se Belgičané po významném zásahu při vyrovnání výkonnosti vozů museli spokojit pouze s třetím místem ve Spa. Na konci sezóny z toho bylo celkově druhé místo, nejlepší jezdci skončili až pátí (Stippler, Mies).

Tým kromě jména v nadpisu může vystupovat také pod zkráceným názvem Team WRT (W-Racing Team).


  Posádka Basseng/Vanthoor/Ramos v úvodním podniku BES v Monze

Foto: Brecht Decancq

Vůz: Audi R8 LMS ultra (Zde).

Jezdecké složení

Údaj v závorce označuje kategorii jezdce dle dosažených úspěchů, který vydává FIA. Nejvyšším typem licence je platinová (P), následně zlatá (Z), stříbrná (S) a bronzová (B). Označení pořadí pilotů je sestupné dle přidělené licence. Jezdci označení hvězdičkou jsou nasazeni v obou šampionátech, tj. mají větší šance na zisk titulu.

Blancpain Sprint Series

č.
 kat.  Pilot 1  Pilot 2
1
PRO
 (P) Laurens Vanthoor*  (Z) César Ramos*
2
PRO
 (P) René Rast  (S) Enzo Ide
4
SC
 (S) Mateusz Lisowski  (S) Vincent Abril

Blancpain Endurance Series

č.
 kat.  Pilot 1  Pilot 2  Pilot 3
1
PRO
 (P) L.Vanthoor*  (Z) C.Ramos*  (Z) M.Basseng
3
PRO
 (P) F.Stippler  (Z) J.Nash  (Z) C.Mies
4
GTR
 (B) Y.Weerts  (B) C.Kelders  (B) J.L.Blanchemain

V barvách belgické stáje se ve 24 hodin ve Spa objeví další vůz, jehož sestava byla nedávno oznámena (Fässler, Lotterer, Treluyer). Současně dojde ke změně jedné ze sestavy, kdy se v jednom voze objeví Rast, Vanthoor a Winkelhock. Údaje budou doplněny po věrohodném zveřejnění informací, případně po uskutečnění podniku.

Seznam úspěšných jezdců

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Basseng, Marc  mistr MS GT1 2012
 Blanchemain, Jean-Luc  mistr LMS 2012 a 2011 (GTE Pro-Am)
 Mies, Christopher  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 Vanthoor, Laurens  mistr FIA GT 2013 Series (GT3 Pro)

ROAL Motorsport

Sídlo: Padova

Web: www.roal-motorsport.com (italsky/anglicky)
Facebook: Zde (italsky)
Twitter: Zde (italsky a anglicky)

Stáj pod názvem Ravaglia Motorsport založil v lednu 2001 mistr světa cestovních vozů z roku 1987 Roberto Ravaglia. Spolu s ním byl u vzniku Aldo Preo. První dvě písmena jejich křestních jmen se od roku 2005 stala pojmenováním týmu - ROAL.

Italská stáj byla od svých počátků spojena se značkou, s níž Ravaglia dosáhl řady úspěchů ve své kariéře – BMW. Účastí v závodech cestovních vozů navázal tým na kariéru svého vedoucího.

Po krátkém působení na evropské scéně se pod názvem BMW Team Italy-Spain účastnil také světového mistrovství. V něm působil již se Zanardim, který od roku 2003 závodil v italské stáji s vozem upraveným na ruční řízení.

V roce 2008 stáj rozšířila svou působnost do Superstars International Series s modelem M3.

O čtyři roky později se začala u italského týmu začala psát nová kapitola se jménem GT. Nejprve v domácím mistrovství, z něhož vedla rychle cesta přes 24 hodin ve Spa v roce 2012 (32. celkově, 19. ve třídě smíšených posádek) do vytrvalostní BES v následující sezoně.

Loni se italská stáj již účastnila všech závodů. Ve Spa tentokráte Italové nedojeli, pokud však dorazili do cíle, vždy dokázali ve třídě smíšených sestav bodovat. V závěrečném podniku 1 000 kilometrů na Nürburgringu znamenalo celkové 12. místo zároveň pódiové umístění za 2. místo ve třídě. Celkově s 36 body skončil tým na sedmé pozici ve třídě (jezdci Cerutti a Comandini devátí).


  BMW Z4 týmu ROAL během podniku v Nogaru

Foto: Brecht Decancq

Vůz: BMW Z4 GT3 (Zde).

Jezdecké složení

Blancpain Sprint Series

Účast Zanardiho přiměla pořadatele upravit pravidla tak, aby nemusel střídat během povinné zastávky. Přestože je tato možnost určena také bronzovým pilotům starším 30 let, nyní je italský pilot jediným, kdo novinku využije.

č.
 kat.  Pilot 1  Pilot 2
33
PRO
 (P) Alessandro Zanardi
-
34
SC
 (S) David Fumanelli  (S) Stefano Colombo*

Blancpain Endurance Series

č.
 kat.  Pilot 1  Pilot 2  Pilot 3
43
PAM
 (S) S.Comandini  (S) E.Amos  (S) S.Colombo*

HTP Motorsport

Sídlo: Saarbrücken

Web: www.htp-motorsport.de (německy)

Pod názvem HTP Motorsport působí německá stáj teprve od začátku roku 2013. Tehdy došlo k přejmenování týmu Heico Motorsport působícího v motorsportu již od roku 1986. Kromě účasti v závodech historických vozů se stáj z Wiesbadenu zabývala servisem závodních vozů Porsche a BMW.

V nedávné minulosti se německá stáj významně prosadila v závodech gétéček po zakoupení vozů Mercedes SLS AMG GT3. V roce 2011 se jednalo o strhující finiš v boji o titul mezi týmy v ME GT3. Posléze Němci spojili své síly s dalším týmem používající stejnou techniku a pod názvem Heico Gravity-Charouz vévodili tomuto šampionátu o rok později. Kromě týmového titulu se nejlepšími jezdci stali Maximilian Buhk a Dominik Baumann.

Významný partner, holandská investiční společnost HTP Investments, se začátkem roku 2013 ujala týmu po rozhodnutí Heico Group opustit motorsport. Německá společnost se rozhodla zaměřit více na své již tak roztříštěné aktivity mj. v podnikání s nemovitostmi, letectví anebo zdravotnictví. Nezůstalo jen u změny názvu, ale tým se přemístil o 120 kilometrů na jihozápad do Saarbrückenu, kde ve spolupráci s Persson Motorsport připravoval vozy pro DTM. Zároveň se vedení technického oddělení ujal s Mercedesem spjatý Renaud Dufour, který prohloubil partnerství týmu se spřízněnými společnostmi AMG a HWA.

I po změně ve vlastnické struktuře pokračovala spolupráce s Charouzovou společností, která zajišťovala servis vozů. Loni se tato spolupráce projevovala také vystupováním pod českou vlajkou ve FIA GT Series. Právě v šampionátu krátkých závodů se týmu podařilo vybojovat týmový a jezdecký titul (Šťovíček, Charouz) ve slabě obsazené třídě amatérů. Ve větší konkurenci se podařilo prosadit týmu v kategorii smíšených posádek, z jezdeckého titulu se mohl radovat Afanasiev a Simonsen.


 

Foto: Brecht Decancq

Vůz: Mercedes SLS AMG GT3 (Zde).

Jezdecké složení

Údaj v závorce označuje kategorii jezdce dle dosažených úspěchů, který vydává FIA. Nejvyšším typem licence je platinová (P), následně zlatá (Z), stříbrná (S) a bronzová (B). Označení pořadí pilotů je sestupné dle přidělené licence.

Blancpain Sprint Series

č.
 kat.  Pilot 1  Pilot 2
84
PRO
 (Z) Maximilian Buhk*  (Z) Maximilian Götz
85
PRO
 (Z) Stef Dusseldorp*  (S) Sergej Afanasiev*

Blancpain Endurance Series

č.
 kat.  Pilot 1  Pilot 2  Pilot 3
84
PRO
 (Z) M.Buhk*  (Z) N.Verdonck  (S) H.Primat
85
PRO
 (Z) S.Dusseldorp*  (S) S.Afanasiev*  (-) L.Wolf

Ve Spa by se měl v jednom z vozů objevit Bernd Schneider.

Seznam úspěšných jezdců

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Afanasiev, Sergej  mistr FIA GT 2013 Series (Pro-Am)
 Buhk, Maximilian  mistr BES 2013 (třída GT3 Pro)
 Götz, Maximilian  mistr ADAC GT 2012
 Simonsen, Andreas  mistr FIA GT 2013 Series (Pro-Am)

Scuderia Villorba Corse

Sídlo: Villorba

Web: www.villorbacorse.com (italsky)

Italská stáj působící v motorsportu již od roku 1992 se ve svém názvu hlásí k místu svého sídla, malého městečka na severním předměstí Trevisa.

Z počáteční účasti v závodech do vrchu s prototypy nebylo daleko do klání sportovních vozů na okruzích. Od samotného počátku Italové kladli důraz na profesionalitu a špičkovou organizaci. Řada titulů vybojovaných od roku 1994 nejen na domácích kolbištích, ale také v evropských šampionátech potvrzovala dobře zvolený směr.

Chod italské stáje však v roce 2000 narušily tragické nehody vedoucího Luigi Amadea a Fabia Dantiho, které se staly v rozmezí pouhých tří měsíců.

Rok 2001, který je někdy uváděn jako datum založení italské stáje ve skutečnosti představoval nový start po přestávce vynucené osudnými událostmi. Přestože stáj s novou strukturou pokračovala ve stejných kategoriích, došlo k posílení profesionálního a obchodního zaměření týmu.

Změny se projevily již v následující rok zlepšením výsledků. Tým se navíc přemístil do nového sídla.

Své působení v gétéčkách zahájila stáj v roce 2006 koupí vozu Ferrari 430 GT2. Ve své premiérové sezóně v italském mistrovství se jim podařilo získat titul.

Výkony zaujaly Pirelli, které pověřilo Villorbu oficiální reprezentací italského výrobce obutí v LMS v roce 2007. Navzdory neúčasti ve všech závodech se pravidelným bodováním ve zbývajících kláních vytrvalostní série podařilo Italům vybojovat celkově 4. příčku v hodnocení kategorie GT2.

V dalších letech stáj střídala účast na okruzích se závody do vrchu. Namísto prototypů v nich začala používat také Ferrari 430.

Spolu s novým Ferrari 458 Italia GT2 se v roce 2011 vydal tým do International GT Open. Již první sezóna představovala pro nováčka v sérii úspěch druhým místem v hodnocení stájí. O něj se přičinila rovněž celkově druhá posádka ve složení Moncini/Montermini.

Po slabších výsledcích v roce 2012 (5. místo týmy a jezdci López, Montermini) se mohl v loňském roce radovat z titulu Andrea Montermini. Stáj skončila v hodnocení týmů na druhém místě pouze kvůli nasazovaní jednoho vozu oproti převaze konkurenčního V8 Racingu.


  Ferrari 458 GT3 týmu Vilorba Corse během úvodního podniku BES v Monze

Foto: Brecht Decancq

Vůz: Ferrari 458 Italia GT3 (Zde).

Jezdecké složení

Údaj v závorce označuje kategorii jezdce dle dosažených úspěchů, který vydává FIA. Nejvyšším typem licence je platinová (P), následně zlatá (Z), stříbrná (S) a bronzová (B). Označení pořadí pilotů je sestupné dle přidělené licence.

Blancpain Sprint Series

č.
 kat.  Pilot 1  Pilot 2
90
PRO
 (P) Andrea Montermini  (S) Filip Salaquarda

Blancpain Endurance Series

č.
 kat.  Pilot 1  Pilot 2  Pilot 3
90
PAM
 (S) F.Castellacci  (S) S.Gai  (B) A.Rizzoli

Seznam úspěšných jezdců

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Castellacci, Francesco  mistr ME GT3 2011
 Montermini, Andrea  mistr GT Open 2013 (třída Super GT)

4.1. Užitečné odkazy

Blancpain GT Series – oficiální komunikační kanály

Web  (Zde): stránky obsahující souhrn informací nejen z vytrvalostní BES a série krátkých závodů BSS.

Twitter  (Zde): mikroblog se bohužel vydal ve šlépějích předchozího profilu věnovaného krátkým závodům. Obsahuje tak pouze upozornění na články vydané na souhrnném webu.

Facebook  (Zde): podobně je na tom profil na nejrozšířenější sociální síti, takže zde naleznete zpravidla informace o článcích vydaných na společných stránkách obou mistrovství.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

4.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových Blancpain Sprint Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu nasazení.

5. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v celkovém hodnocení. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde.

Týmy jsou uvedeny všechny, čtveřice nastupující v obou sériích bude zvýrazněna tučným písmem.

Klasifikace jezdců

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Laurens Vanthoor  Belgian Audi Club  200
 2.  Maximilian Buhk  HTP Motorsport  190
 3.  Maximilian Götz  HTP Motorsport  160
 4.  César Ramos  Belgian Audi Club  157
 5.  Stéphane Ortelli  Belgian Audi Club/G-Drive  120
 6.  René Rast  Belgian Audi Club  114
 7.  Jeroen Bleekemolen  Grasser Racing  113
 7.  Hari Proczyk  Grasser Racing  113
 8.  Grégory Guilvert  Sainteloc Racing  88
 9.  Sergej Afanasiev  HTP Motorsport  84
 9.  Stef Dusseldorp  HTP Motorsport  84
 10.  Andy Soucek  ART GP (BES)/Beechdean (BSS)  81
 33.  Tomáš Enge  G-Drive/Reiter/Grasser  15
 35.  Filip Salaquarda  Villorba/Bhai Tech  13
 41.  Štefan Rosina  Reiter Engineering  6

Hodnocení týmů BGTS

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS  284
 2.  HTP Motorsport  Mercedes SLS  236
 3.  Grasser Racing  Lamborghini Gallardo  121
 4.  Team Brazil  BMW Z4 GT3  81
 5.  Sainteloc Racing  Audi R8 LMS  78
 6.  ART Grand Prix  McLaren MP4-12C  73
 7.  M-Sport Bentley  Bentley Continental  68
 8.  Phoenix Racing  Audi R8 LMS  66
 9.  Villorba Corse  Ferrari 458  55
 10.  Team Schubert  BMW Z4 GT3  51
 11.  Bhai Tech  McLaren MP4-12C  50
 12.  G-Drive Racing  Audi/Lamborghini  42
 13.  ROAL Motorsport  BMW Z4 GT3  41
 14.  Beechdean AMR  Aston Martin Vantage  40
 15.  Black Falcon  Mercedes SLS  38
 16.  TDS Racing  BMW Z4 GT3  33
 17.  Ecurie Ecosse  BMW Z4 GT3  23
 18.  AF Corse  Ferrari 458  19
 19.  Team Herberth  Porsche 997  17
 20.  MP Motorsport  Aston Martin Vantage  16
 21.  Fortec Motorsports  Mercedes SLS  15
 22.  Boutsen Ginion  McLaren MP4-12C/BMW Z4  15
 23.  GT Academy  Nissan GT-R  11
 24.  Reiter Engineering  Lamborghini Gallardo  8
 25.  Oman Racing  Aston Martin Vantage  6
 26.  Triple 888 Racing  BMW Z4 GT3  6
 27.  GT Russian Team  McLaren/Mercedes  4
 28.  Leonard Motorsport  Aston Martin Vantage  2
 29.  PRO GT  Porsche 997  1

6. Souhrn aktualizací

17. listopadu: doplnění konečných výsledků

Zdroj: SRO, FIA, WRT, HTP Motorsport, ROAL, Villorba Corse, Wikipedia, Formule

reklama
reklama

Komentáře ke článku