Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

Brány pro třetí vozy dokořán

Brány pro třetí vozy dokořán

Ecclestone má ve smlouvách "pojistku".

Bernie Ecclestone odhalil svou pojistku pro případ krachu několika týmů. Tato pojistka má zabránit nedostatku vozů na startovním roštu a jmenuje se "třetí vozy". Možnost nasazení třetích vozů velkých týmů není žádnou novinkou, Ecclestone má však připraven jiný systém, než očekávala většina lidí zvenčí. Předpokládalo se, že velké týmy budou moci nasadit svůj třetí vůz samy a ve vlastních barvách. Podle záložního plánu šéfa F1 by však měly velké týmy své vozy poskytnout svým menším konkurentům a tak je udržet v F1. Podle Christiana Sylta z Mail on Sunday je takové řešení už dávno součástí smluv mezi Ecclestonem a týmy, což v podstatě potvrdil i šéf F1.

"Mohly by třetí vozy poskytovat někomu jinému," vysvětlil Ecclestone. "Například, pokud by Sauberu hrozil odchod, mohl by se dohodnout s Ferrari. Ferrari by mohlo říci: "Dáme vám vůz a vše co k němu potřebujete, ale chceme na něm tohoto sponzora. Máte vlastní sponzory, ale my chceme, abyste k nim přidali tohoto jednoho, a taky chceme, aby vůz pilotoval tento jezdec. "Tým by pak mohl zůstat v F1. Pokud by se Red Bull rozhodl dát svůj vůz Caterhamu, mohlo by to vyřešit jejich problémy."

VC Španělska - Ferrari - Fernando Alonso

Další informace o krizovém scénáři odhalil již minulý měsíc Toto Wolff. Z jeho slov vyplývá, že ani 18 vozů na startu ještě není důvod k vypuknutí paniky.

"Existuje pravidlo, jistý mechanismus, který by mohl některé týmy vést k doplnění startovního pole, v případě že by počet vozů klesl pod 20," řekl Wolff. "Důvodem je klauzule zahrnuta ve smlouvách F1 s pořadateli závodů. V ní se uvádí, že F1 vyvine přiměřené úsilí, aby zajistila účast přinejmenším šestnácti vozů."

16 vozů je tedy hranice, pod kterou by FOM i týmům hrozily mnohamilionové pokuty. V Austinu i na Interlagosu se zřejmě představí 18 vozů, a i kdyby se do problémů dostal také Sauber, do konce sezony to už F1 snad nějak vydrží. Unáhleným krokům se chce vyhnout i Bernie Ecclestone, který se rozhodl počkat, v jaké situaci budou Caterham a Marussia před posledním závodem sezony v Abú Zabí. Jisté ale je, že F1 ještě nikdy nebyla tak blízko k zavedení třetích či zákaznických vozů.