reklama
reklama

Novinky

  • 09.12.2017 Good Max Verstappen získal na vyhlašování mistrů světa cenu FIA Osobnost roku

  • 08.12.2017 Neutral Jean Todt byl v Paříži znovu zvolen prezidentem FIA

  • 03.12.2017 Neutral Po diskvalifikaci Abta se vítězem v Hong Kongu stal Felix Rosenqvist (Mahindra)

Facebook Instagram
reklama
reklama

Představení šampionátu: ADAC GT Masters

Představení šampionátu: ADAC GT Masters

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Na okruhu poblíž Magdeburku začíná tento víkend již devátý ročník Ligy supersportů, jak s oblibou nazývají pořadatelé německé mistrovství gétéček. V následujícím článku se seznámíte s podrobnostmi o nejdostupnější GT sérii pro české, případně slovenské diváky.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku součástí klíčových příspěvků o této sérii na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.

Obsah s aktivními odkazy na kapitoly

1. Základní popis série
2.1. Historie šampionátu
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5. Průběh závodního víkendu
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací

1. Základní popis série

V rozsáhlé nabídce národních sérií, v nichž účinkují oblíbené vozy třídy GT3, vyčnívá německý šampionát ADAC GT Masters. Jeho prestiž přesahuje hranice Německa, což podporuje mj. účast zahraničních jezdců, případně stájí. Mezi nimi nechybí ani čeští a slovenští zástupci.

Dva krátké závody umožňují maximální soustředění a nasazení jezdců. Minimální povinný čas strávený v boxové uličce omezuje strategické hrátky, takže se boj o pozice odehrává především na dráze. V nich se převážně ve smíšených posádkách střídají zkušení profesionálové s amatérskými závodníky.

Pro zajištění vyrovnaných závodů je povolena účast pouze soukromých stájí, uplatňován princip vyrovnávání výkonnosti a vybírán jednotný dodavatel paliva a obutí.

Série se také vydává na pouť po okruzích sousedních států. Pro diváky, kteří váží cestu na tribuny některého z autodromů, pak láká svojí otevřeností. Přestože bývají účastníci ADAC GT Masters jako hlavní šampionát závodních víkendů umístěni většinou v garážích u boxové uličky, nabízí sem divákům ve vymezené době přístup.

Akce Meet the drivers

Foto: Tomáš Krejčík

Fanouškům pilotů se naskýtá příležitost k setkání nejen díky volnému přístupu do paddocku, ale také při akci nazvané Meet the Drivers.

2.1. Historie šampionátu

Série navázala na první pokus německého autoklubu z let 1993 – 1997. Tehdy ADAC pořádal šampionát pro vozy třídy GT, ale také kupé vycházející z cestovních automobilů.

Při druhém pokusu ve spolupráci s Ratelovou SRO se základem staly pouze sportovní a GT vozy upravené podle pravidel nadějné třídy GT3. Vliv společnosti francouzského podnikatele v ADAC GT Masters pozvolna klesal, než v roce 2011 převzal kontrolu nad šampionátem německý autoklub. V době spolupráce SRO a ADAC zastával významnou roli v sérii Jürgen Barth, spolu s Ratelem jeden ze společníků bývalého úspěšného šampionátu BPR Global GT Series.

Vzorem pro pravidla bylo průkopnické ME GT3. Od počátku se jezdci utkávají ve dvojici hodinových závodů s povinným střídáním jezdců. Zvláštností v porovnání s bývalým evropským mistrovstvím je povolení účasti pilotů s platinovou licencí, této možnosti využili například Peter Kox, Heinz-Harald Frentzen, Tomáš Enge a další mezinárodně úspěšní závodníci.

Během prvního ročníku čítajícího šest víkendů se na dráze utkalo většinou okolo patnácti vozidel. O rok později v kalendáři přibyl další víkend a počet účastníků se přehoupl přes dvacítku. V dalších letech vzestup vystřídalo ustrnutí, které bylo klidem před bouří.

V roce 2011 poprvé kalendář obsahoval osm závodních víkendů, pole účastníků se však takřka zdvojnásobilo! Podobný zájem byl příznačný také pro následující sezónu.

V roce 2013 pořadatelé přistoupili k omezení maximálního počtu účastníků (ze 44 na 34), pro zajištění více prostoru na dráze i v médiích. Soubojů na dráze se pravidelně účastnilo okolo 25 vozů. Podobný počet zájemců se zúčastnil také minulého ročníku.

Pravidelné každoroční výjezdy do holandského Assenu (s výjimkou prvního ročníku, kdy se jednalo o belgický Zolder) bývaly až do roku 2011 jediným výletem za hranice Německa. Od té doby rozšířil ADAC GT Masters místa svých výletů na rakouský Red Bull Ring (2011 – dosud), holandský Zandvoort (2012, 2014, 2015), belgické Spa-Francorchamps (2013, 2015) anebo Slovakiaring (2013 – 2014).

Jednotným dodavatelem pneumatik byl Michelin (2007 – 2011) a Yokohama (2012 – 2014). V letošním roce zahajuje Pirelli první rok z tříletého kontraktu. Palivo od jednotného dodavatele zajišťuje v posledních letech Shell.

Motivací od roku 2011 je na konci sezóny ocenění nejlepšího týmu a amatérského jezdce penězi. Na každou kategorii připadá částka 75 000 euro, třetina připadne vítězi, zbytek se rozdělí mezi další čtyři účastníky.

2.2. Držitelé titulů

 Rok  Jméno  Vůz  Tým
 2014  Kelvin van der Linde  Audi R8 LMS  Prosperia C. Abt
 René Rast
 2013  Daniel Keilwitz  Corvette Z06  Callaway Competition
 Diego Alessi
 2012  Sebastian Asch  Mercedes SLS  MS Racing
 Maximilian Götz
 2011  Dino Lunardi  Alpina B6  Team Engstler
 Alexandros Margaritis
 2010  Peter Kox  Lamborghini Gallardo  Reiter Engineering
 Albert Thurn und Taxis
 2009  Christian Abt  Audi R8  Abt Sportsline
 2008  Tim Bergmeister  Porsche  Mühlner Motorsport
 2007  Christopher Haase  Lamborghini Gallardo  Reiter Engineering

2.3. Nejúspěšnější stáje

 Rok  Tým  Vůz
 2014   Prosperia C.Abt  Audi R8
 2013   Prosperia C.Abt  Audi R8
 2012   MS Racing Team  Mercedes SLS
 2011   Reiter Engineering  Lamborghini Gallardo
 2010   Abt Sportsline  Audi R8
 2009   Callaway Competition  Corvette Z06
 2008   Team Flatex-Reiter  Lamborghini Gallardo
 2007   Reiter Engineering  Lamborghini Gallardo

3. Pořadatelská organizace

Organizátorem série je významný německý autoklub ADAC prostřednictvím oddělení věnujícímu se pořádání motoristických závodů.

Zkratka ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) pochází až z roku 1911, kořeny společnosti lze nalézt již v roce 1903. Tehdy byl 24. května ve Stuttgartu založen motocyklový spolek Deutsche Motorradfahrer-Vereinigung. Od roku 1927 nabízel sedm let na německých silnicích klub pomoc motoristům v nouzi. Posléze byl, tak jako ostatní německé autokluby, nahrazen organizací spřízněnou s fašistickým režimem.

Znovuzrození proběhlo nejprve v roce 1946 v Bavorsku, o dva roky později v celé západní části Německa. Od té doby se ADAC vypracoval nejen na největší domácí autoklub, ale také v celé Evropě (ve světovém měřítku je druhý). V nabídce činností dnes nalezneme kromě pomoci motoristům na silnicích mj. testy týkající se automobilismu anebo tipy na cestování. Prostřednictvím dceřiných společností ADAC zajišťuje pojištění, půjčování auta anebo vydavatelskou činnost. Výčet aktivit uzavírá pořádání motoristických podniků a mistrovství.

Pojem ADAC Motorsport zahrnuje řadu rozmanitých sérií od motokár přes automobilové a motocyklové soutěže anebo závody motorových člunů. Organizováním motoristických podniků se německý autoklub zabývá od počátků svého vzniku. Nyní se ADAC chlubí organizací bezmála 3 400 podniků v každém roce, na jejichž vrcholu se nachází mj. závody WRC, Moto GP anebo 24 hodin na Nürburgringu. V letech 1953 - 1983 se mezi ně řadil i závod 1 000 kilometrů na okruhu pod hradem Nürburg.

4. Kalendář

Během závěrečného podniku na Hockenheimu začátkem října pořadatelé naznačili místa větší části podniků letošního kalendáře. Částečně byly známy také termíny vybraných závodů.

Úplná a dosud platná podoba je známa od 21. listopadu. Po roční nepřítomnosti se vrátil závod ve Spa, naopak po dvou letech nezavítají účastníci na Slovensko.

p.
 Datum  Stát  Okruh
 1.  24. – 26.04.2015   Německo  Oschersleben
 2.  05. – 07.06.2015   Rakousko  Red Bull Ring
 3.  19. – 21.06.2015   Belgie  Spa-Francorchamps
 4.  03. – 05.07.2015   Německo  Lausitzring
 5.  14. – 16.08.2015   Německo  Nürburgring
 6.  28. – 30.08.2015   Německo  Sachsenring
 7.  18. – 20.09.2015   Holandsko  Zandvoort
 8.  02. – 04.10.2015   Německo  Hockenheimring

5. Průběh závodního víkendu

Pro zajištění vyrovnanějších podmínek mohou být dle složení posádek vozy vybaveny závažím dle níže uvedené tabulky. Systém kategorizace jezdců, který využívá i tato série je blíže popsán Zde.

 Třída  Profesionálové*  Stříbrný  Bronzový
 Profesionálové*  30 kg  20 kg  0 kg
 Stříbrný  20 kg  15 kg  -
 Bronzový  10 kg  -  -

* držitelé platinové nebo zlaté licence

Na závodní víkend má každý vůz přiděleny tři sady suchých pneumatik. Z dřívějšího víkendu lze použít až dvě ušetřené sady, ale pouze v trénincích. V prvním závodě a u příležitostných zájemců je nahrazuje jedna nová sada obutí.

Nově jsou dva sety přidány účastníkům, kteří nasazují vozy v trénincích pro bronzové piloty. Tyto sady mohou být použity výhradně v této části víkendu.

Program začíná v pátek dvojicí tréninků, každý z nich trvá 60 minut. Bronzovým jezdcům je určeno dalších 30 minut navíc.

Hodina pátečního odpoledne je vyhrazena kvalifikaci, jenž je rozdělena na dvě 25 minut trvající části s desetiminutovou přestávkou.

Její první část je určena jezdci, který byl v rámci výkonnostně vyrovnané posádky zvolen za prvního. U nevyrovnaných posádek je za něj považován ten s nižším stupněm licence. Nejlepší dosažený čas prvního jezdce určí, z jaké pozice bude startovat do prvního závodu. Stejný postup je použit u druhého pilota s rozdílem, že si vybojuje pozici, z níž odstartuje do druhého klání.

Další částí je sobotní první závod v délce jedné hodiny. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem.

Start závodu je letmý, v závodě je předepsána jedna povinná zastávka. Vyhrazený čas pro splnění této podmínky nastává mezi 25. a 35. minutou závodu. Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců. Během zastávky se nemění pneumatiky (s výjimkou poškozených anebo suchých za mokré a naopak) ani nedoplňuje palivo. Posádky vozidel musí dodržet dle okruhu stanovený čas pobytu mezi vjezdem a výjezdem z boxové uličky, jeho délka se obvykle pohybuje okolo 70 vteřin. Pokud dochází k výměně pneumatik, může být délka povinné zastávky prodloužena o 10 sekund.

Na konci závodu je deset nejlepších posádek (a jejich týmů) odměněno následujícím bodovým přídělem: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Stejným způsobem jsou hodnoceni ve zvláštní klasifikaci držitelé bronzové licence. Pokud jsou oba piloti z této třídy, jejich bodový příděl je násoben 2. U posádky složené z bronzového a stříbrného jezdce je bodový zisk násoben koeficientem 1,5.

Zároveň jsou na následující závod přiděleny váhové handicapy pro první trojici (30-20-10 kg).S touto zátěží nenastupují účastníci v trénincích ani v kvalifikaci.

Nedělní ráno je na pořadu dne zahřívací trénink v délce 15 minut. Po poledni přichází čas pro hodinu trvající druhý závod, který má stejný průběh jako sobotní.

6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy

Řazení je provedeno dle pořadí v abecedě u jména výrobce.Případná doplňující poznámka v závorce u typu vozu rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací.

Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se stručný popis technických údajů anebo informace v době představení vozu.

Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série.

Novější variantu obsáhlejšího popisu pouze závodní verze s uvedením roku vydání představuje označení Vládci asfaltu. Prozatím jediným zástupcem je pouze článek o Nissanu GT-R, jehož součástí je také odkaz k bližšímu popisu civilní verze.

Vzhledem k blížící se obměně vozového parku a prolínání starších a novějších modelů bude u označení vozidla uvedena dvoudílná zkratka vytvářející jedinečné označení. S těmito kódy se budete setkávat také v průběhu sezony, seznam bude na konci článku, v nichž bude použit.

Velké písmeno představuje jméno výrobce (i u víceslovných, např. Aston Martin), výjimkou budou úzce provázaní výrobci a úpravci (např. Mercedes-AMG). Malými písmeny (případně číslicemi) bude uvedeno typové označení, jenž může následovat velké písmeno u variací modelů (např. Gallardo Extenso, též R-EX).

Má-li tým svoji prezentaci na internetu, je v závorce uveden odkaz. Přednostně jsou uvedeny webové stránky, v některých případech se informace nachází pouze na sociální síti (označení FB, G+). Pokud je součástí odkazu poznámka servis, zobrazí se stránka týmu zajišťujícího provoz pro tyto zákazníky.

Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.

 

Sobotní závod ADAC GT Masters na Red Bull Ringu

Foto: Tomáš Krejčík

Chevrolet Camaro GT3 (Reiter Engineering)

Audi R8 LMS ultra Ar8u (Souboj výrobců: Zde)

 C. Abt Racing (FB Zde)
 Dupré Engineering Motorsport (Zde)
 MS Racing (Zde)
 YACO Racing (Zde)

Bentley Continental GT3 Bcon (Zde)

 Bentley Team HTP (Zde)

BMW Z4 GT3 Bz4 (Souboj výrobců: Zde)

 BMW Sports Trophy Team Schubert (Zde)
 Šenkýř Motorsport (Zde)

Corvette Z06 R GT3 Cz06 (Zde)

 Callaway Competition (Zde)
 RWT Racing Team (Zde)

Ford GT GT3 Fgt (Souboj výrobců: Zde)

 Lambda Performance (Zde)

Chevrolet Camaro GT3 Ccam (Zde)

 Reiter Engineering (Zde)

Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX LgEX (Souboj výrobců: Zde)

 Reiter Engineering (Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (Zde)

 GRT Grasser Racing Team (Zde)

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 Msls (Souboj výrobců: Zde)

 HP Racing (Zde)
 Team Zakspeed (Zde)
 ROWE Racing (Zde)
 Car Collection Motorsport (Zde)

Nissan GT-R Nismo GT3 Ngtr (Vládci asfaltu 2014: Zde)

 MRS GT Racing (Zde)

Porsche 911 GT3 R P997 (Souboj výrobců: Zde)

  Schütz Motorsport (Zde)
 Herberth Motorsport (Zde)

 

Výměna motoru u Corvette Z06 GT3R

 Foto: Tomáš Krejčík

Corvette Z06 R GT3 (Callaway Competition)

7. Seznam úspěšných jezdců

Údaj v závorce startovní číslo vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před sezonou.

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Alessi, Diego (67)  mistr ADAC GT 2013
 Asch, Sebastian (21)  mistr ADAC GT 2012
 Basseng, Marc (24)  mistr Blancpain Sprint 2014 (PRO-AM)
 mistr MS GT1 2012
 Baumann, Dominik (80)  mistr ME GT3 2012
 Bleekemolen, Jeroen (7)  mistr ALMS 2013 a 2010 (třída GTC)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2008 (třída LMP2)
 Enge, Tomáš (25)  mistr LMS 2009 (LMP1 i celkově)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kat. GTS)
 Gavin, Oliver (25)  mistr ALMS 2012 (třída GT)
 mistr ALMS 2005-2007 (třída GT1)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2006 a 2005 (kat. GT1)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2004 a 2002 (kat. GTS)
 Keilwitz, Daniel (66)  mistr ADAC GT 2013
 mistr ME GT3 2010
 Simonsen, Andreas (42)  mistr FIA GT 2013 Series (Pro-Am)
 Thiim, Nicki (2)  vítěz 24 hodin Le Mans 2014 (kat. GTE AM)
 Van der Linde, Kelvin (1)  mistr ADAC GT 2014

 

Daniel keilwitz

 

Foto: Tomáš Krejčík

Daniel Keilwitz.

8.1. Užitečné odkazy

ADAC GT Masters – oficiální komunikační kanály

Web     (Zde): naleznete zde zprávy z dění v šampionátu (od roku 2011), informace o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech (od roku 2008). Stránky nabízí zakoupení vstupenek v předprodeji anebo odkaz na časomíru. Jejich součástí jsou odkazy na doprovodné série anebo šampionáty ADAC Motorsportu. Pořadatelé sice neumožňují sledování závodů v našich končinách, sestřihy v němčině počínaje sezónou 2012 najdete (Zde). Výhodou nahrávek zde umístěných je v porovnání se sociálními sítěmi jejich popis, díky nimž je výběr přehlednější.

Facebook  (Zde): v březnu 2012 založený profil na nejrozšířenější sociální síti.

Google+  (Zde): další sociální síť. Stejně jako úspěšnější konkurence v současnosti nenabízí přidanou hodnotu v porovnání s hlavní prezentací na webu. Nabídka zpráv je přibližně stejná, fotografie a videa v menším počtu.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

8.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových Blancpain Sprint Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu využití.

ADAC GT Masters 2014 (Zde)

Souhrn informací o sérii, který je věnován minulému ročníku.

9. Rozsah informování na zdejším portálu

Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Zde budou uvedeni také vítězové závodů s doplněním umístění českých nebo slovenských účastníků.

Samostatné články budou určeny pro zájemce o návštěvu vybraných podniků. Naleznete zde informace pro usnadnění průběhu pobytu v místě konání závodů.

Pro představu dostupnosti jsou následující tabulce uvedeny orientační vzdálenosti k vybraným autodromům z hlavních míst naší republiky. S výjimkou Red Bull Ringu (cca 85 km) se jedná o trasy vedoucí po dálnicích.

 Okruh  Datum  Praha  Brno  Ostrava
 Red Bull Ring  5. – 7. června  D1 500 km  325 km  485 km
 Lausitzring  3. – 5. července  D8 210 km  420 km
-
 Sachsenring  28. - 30. srpna  D8 235 km  450 km
-

Vysvětlivky k tabulce

Výchozími body jsou u Brna sjezd na D1 na 194 kilometru (směr Praha, Bratislava) a u Ostravy sjezd na D1 na 354 kilometru (směr Brno).

Vzdálenosti z hlavního města mají navíc uvedeno číslo dálnice ve směru cíle cesty. Tři následující body na dálničních příjezdech do Prahy jsou od sebe vzdáleny cca 30 kilometrů s přibližnou dobou jízdy okolo půlhodiny. Jedná se o tato místa: sjezd na desátém kilometru D1 u Modletic, v jehož blízkosti se nachází městský okruh R1 navazující na příjezd po D5 od Plzně (Rudná). Na severním okraji Prahy je na začátku D8 poslední místo (poblíž obce Zdiby).

V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.

Sedmý podnik ADAC GT Masters na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

10. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce a výčet českých nebo slovenských zástupců. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde. Týmy jsou uvedeny všechny.

Hodnocení jezdců

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Sebastian Asch  Zakspeed  199
 1.  Luca Ludwig  Zakspeed  199
 2.  Dominik Baumann  Team Schubert  186
 3.  Jens Klingmann  Team Schubert  156
 4.  Klaus Bachler  Schütz Motorsport  150
 5.  Hari Proczyk  HP Racing  109
 6.  Florian Stoll  MS Racing  107
 6.  Marc Basseng  MS Racing  107
 7.  Daniel Keilwitz  Callaway Competition  104
 7.  Andreas Wirth  Callaway Competition  104
 8.  Daniel Dobitsch  MS Racing  102
 8.  Edward Sandström  MS Racing  102
 9.  Luca Stolz  Bentley Team HTP  101
 10.  Philip Geipel  Yaco Racing  92
 10.  Rahel Frey  Yaco Racing  92
 18.  Tomáš Enge  Reiter Engineering  55

Tomáš Enge se zařadil mezi příležitostné účastníky, když se zúčastnil čtyř z osmi víkendů. První bod si připsal s Gavinem na Oscherslebenu ve voze Chevrolet Camaro. Poté zbývající závody závodil ve voze Lamborghini Gallardo. Nejúspěšnějším vystoupením byl následující víkend v Rakousku s Davidem Russelem, kdy v sobotu zvítězil a v neděli dojel druhý. Díky trimfu hostujícího týmu Grasser si však připsal na své konto i v druhém závodě 25 bodů. Poslední bodový zisk docílil s Von Thurn und Taxisem osmým místem v sobotním závodě na Sachsenringu.

V klasifikaci amatérských jezdců vyhrál německý jezdec Andreas Weishaupt (C. Abt Racing, Audi) se ziskem 363 bodů. Čech Jakub Knoll (Šenkýř, BMW) účastnící se poloviny sezony nasbíral celkem 148,5 bodů, což stačilo na páté místo v této kategorii (do celkové klasifikace se nedostal). Šestý v celkovém hodnocení skončil po účasti ve Spa slovenský jezdec Samuel Sládečka (Šenkýř), kde si připsal na své konto 40,5 bodu.

Hodnocení týmů

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  BMW ST Team Schubert  BMW Z4 GT3  221
 2.  Team Zakspeed  Mercedes SLS  215
 3.  kfzteile24 MS Racing  Audi R8 LMS  173
 4.  Schütz Motorsport  Porsche 911 GT3R  165
 5.  C.Abt Racing  Audi R8 LMS  164
 6.  Bentley Team HTP  Bentley Continental  143
 7.  Callaway Competition  Corvette Z06 GT3  135
 8.  HP Racing  Mercedes SLS  128
 9.  YACO Racing  Audi R8 LMS  114
 10.  Reiter Engineering  Ch. Camaro/Lamborghini Gallardo  62
 11.  MRS GT Racing  Nissan GT-R  42
 12.  RWT Racing  Corvette Z06 GT3  40
 13.  Šenkýř Motorsport  BMW Z4 GT3  12

Brněnská stáj Roberta Šenkýře se v premiérové sezoně v německém mistrovství zúčastnila všech víkendů s výjimkou podniku v holandském Zandvoortu. Obsazení vozu jedním amatérským jezdcem nedávalo mnoho šancí na průnik do hodnocení stájí, přesto si na své konto připsal tým body.

Kromě případů umístění příležitostných účastníků se jedná také o umístění druhého vozu jedné stáje před českým týmem. Celkem čtyřikrát tak bral tým po jednom bodu (2x Lausitzring; 1x Spa, Nürburgring), dvakrát po dvou bodech (2x Sachsenring) a jednou čtyři body (Hockenheim).

11. Souhrn aktualizací

14. října: doplnění konečných výsledků

reklama
reklama

Komentáře ke článku