Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Anthony Davidson vyzkoušel novou ochranu hlavy

Anthony Davidson vyzkoušel novou ochranu hlavy

"Svatozář" není ideální, ale lepší než nic.

Anthony Davidson, jezdec WEC a bývalý jezdec F1, virtuálně vyzkoušel novou ochrannou konstrukci, která má jezdce F1 ochránit před vážnými úrazy hlavy. Test konstrukce, pro svůj tvar známé jako "svatozář", proběhl v simulátoru Mercedesu a už za pár dní se bude rozhodovat o jeho zavedení do praxe. Zkušený 36letý jezdec se o své dojmy a názory podělil s NBCSN.

"Na výhledu do stran se asi vůbec nic nezmění. Ne ve srovnání s tím, na co jsou již jezdci zvyklí. Ale verze, kterou jsem testoval, měla centrální sloupek ve tvaru ploutve," řekl Davidson. "Myslím, že na tom s FIA pracuje několik týmů a hledají nejlepší řešení. Je třeba říci, že tohle není ideální. Není ideální řešení a nikdy nebude.

Čím více se pokoušíte zvýšit ochranu a bezpečí jezdců, tím více zápasíte s výhledem z kokpitu a centrální sloupek je něco, na co si jezdci budou muset zvykat, protože může překážet. V zatáčkách na něj můžete zapomenout, ale na rovinkách se může stát, že se podíváte na horizont a chcete začít hledat brzdný bod a sloupek vám zakryje výhled.

V zatáčkách se nic nezměnilo, normálně si můžete sledovat brzdy a všímat si detaily jak jste zvyklí. Rozdíl je pouze na rovinkách. Samozřejmě, některé otázky nelze zodpovědět ve virtuálním světě. Například těsné souboje, když je jeden vůz těsně za druhým."



Navzdory negativům je ale svatozář lepším řešením, než neudělat vůbec nic.

"Pokud jde o odrážení letících předmětů, určitě to bude lepší než sedět v kokpitu vozu a spoléhat se pouze na přilbu. Vím, proč dělají kroky směřující k tomuto typu řešení. Chtějí chránit jezdce a zároveň chtějí zachovat otevřené kokpity a tohle je cesta, jak mít jedno i druhé.

Vůz nebude vypadat tak pěkně jako s úplně odhaleným kokpitem a i výhled z kokpitu bude horší, ale ani jedno z toho nebude dost silným argumentem. Musíme to přijmout, protože nemůžeme nechat jezdce umírat kvůli úrazům hlavy. Neexistuje jednoduché řešení, ale tohle řešení je nyní asi nejlepším kompromisem."