Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Týmy se v pátek nedohodly na nových pravidlech

Týmy se v pátek nedohodly na nových pravidlech

Bude se čekat další rok?

Charlie Whiting a zástupci všech týmů se minulý pátek setkali na letišti Heathrow a rozhodovali o nových pravidlech plánovaných pro sezónu 2017. O víkendu se k nám nedostali žádné zprávy o výsledku schůzky, a to z prostého důvodu, že týmy se téměř na ničem nedohodly.

Plán na velkou změnu technických pravidel provázenou změnou vzhledu i zrychlením vozů se připravoval během celé sezóny 2015, ale proces nebyl zvládnutý právě nejlépe. Nakonec se měla o pětivteřinové zrychlení postarat téměř výhradně aerodynamika, ale nikdo se nezeptal Pirelli, zda je připraveno vyrobit pneumatiky, které takovému tlaku odolají. Pirelli na to týmy oficiálně upozornilo v prosinci a od té doby se narychlo hledá kompromis.

Problémem je, že pokud pravidla pro sezónu 2017 nebudou odsouhlasená Strategickou skupinou F1 i Komisí F1 do 29. února 2016, bude si každá jedna změna vyžadovat jednomyslný souhlas všech týmů a šance odsouhlasit cokoliv tím pádem rapidně klesne. Navíc týmy už chtěly mít rozjeté vývojové programy pro nové vozy a místo toho mají ještě čekat přinejmenším do 23. února, kdy je na programu další setkání a hlasování. Malým týmům se bude ztracený čas dohánět těžko, je tedy dost dobře možné, že celá změna se přesune až na rok 2018.

Podle informací Motorsportu se situaci ještě pokusí zachránit Bernie Ecclestone, který by chtěl změnu co nejdříve. Pirelli na zítra pozvalo zástupce týmů, jezdců, FIA i Bernieho Ecclestona do Milána a bude chtít slyšet, jaké pneumatiky má vlastně začít vyvíjet pro sezónu 2017. Většina týmů byla dosud za rychle degradující pneumatiky, ale jezdci si přejí návrat ke konzervativnějším pneumatikám a již nejednou pneumatiky od italského výrobce veřejně kritizovali.

Ecclestone požádal o účast všech šéfů týmů, takže se mohou pokusit dohodnout na rámcovém řešení a techničtí experti by pak do 23. února vypracovali přesnou podobu pravidel.