reklama
reklama

Novinky

  • 20.10.2017 Také ve druhém tréninku v Austinu byl nejrychlejší Lewis Hamilton

  • 20.10.2017 První trénink na VC USA se odehrál pod taktovkou Lewise Hamiltona

  • 20.10.2017 Max Verstappen prodloužil smlouvu s týmem Red Bull až do roku 2020

reklama
reklama

Mercedes nevylučuje vstup další automobilky F1

Díky novým předpisům to už není tak složité.

F1 pomalu ruší plány na postupné zmrazování vývoje hybridních turbomotorů V6 a plánuje úplné uvolnění vývoje během zimy i v průběhu sezóny. Šéf motorového oddělení týmu Mercedes je přesvědčený, že nejen jeho současní soupeři mohou dotahovat výkonnostní ztrátu, ale do sportu by mohla přijít i další automobilka. Náklady na vývoj hybridních technologií mohou být vysoké, ale získané poznatky a zkušenosti se dají využít při výrobě silničních automobilů.

"Předchozí motory, atmosférické V10 a V8 s 20 až 19 tisíc otáčkami za minutu, se používaly pouze v F1. Nic podobného se nepoužívalo ani v jiných šampionátech, natož v cestovních vozech," řekl Andy Cowell.

"Ještě pořád se máme co učit od lidí z Daimleru (mateřské společnosti Mercedesu), ale nyní je to dialog a technologie proudí oběma směry. Nadále si bereme kousky nové technologie a jiné kousky posíláme Daimleru. Formule 1 s touto sadou pravidel by měla být zajímavá pro další výrobce. Tohle by je mělo přilákat."

Detailnější pravidla navíc vylučují možnost, že se výrobce vydá zcela špatným směrem a celý nákladný projekt bude muset hodit do koše.

"Všechno se dá. Potřebujete lidi se správnými ambicemi a postojem, potřebujete mít správné dodavatele a také potřebujete čtyři nebo pět dynamometrů, ale není to nemožné a jistě jednodušší, než v éře motorů V8 nebo V10.
Na začátku století se předpisy vešly na jednu stranu a nyní mají 18 stran a mnoho věcí je tak předem daných. Před 20 lety jste se museli například rozhodnout, kolik bude mít váš motor válců, ale teď je to dáno pravidly.
"

reklama
reklama

Komentáře ke článku