Novinky

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

Facebook Instagram

Renault nemá do kapsy hlouběji než Mercedes

Renault nemá do kapsy hlouběji než Mercedes

K dohnání dominantního týmu prý potřebuje jen čas.

Renault pokračuje v ujišťování, že jeho továrnímu týmu nebude nic chybět. Nejnověji se technický ředitel Bob Bell nechal slyšet, že Renault nemusí na svém týmu šetřit o nic víc než dominantní Mercedes.

"Mercedes udělal pár věcí, které ho dovedly k současné dominanci, kvůli čemu se teď zdá, že Renault už neodvádí tak dobrou práci jako předtím. Ale on svůj projekt (hybridního motoru V6) nastartoval dříve a jeho organizace lépe vyhovovala novým požadavkům," řekl Bell zřejmě narážející na fakt, že Mercedes měl od konce roku 2009 tovární tým, zatímco Renault ve stejnou dobu svůj tým prodal a při vývoji složité pohonné jednotky musel spolupracovat se zákazníky.

"Když si to všechno sečtete, tak není velkým překvapením, že Mercedes přistihl Renault nepřipravený a odvedl mnohem lepší práci. Ale není to tak, že by Renault měl méně šikovných lidí než Mercedes, nebo že by společnost Renault neměla tak tlustou šekovou knížku jako Mercedes. Nyní nám už ke smazání ztráty chybí pouze jediná věc a tou je čas."

Sezónu 2016 Renault už několikrát označil za přechodnou a prostřednictvím Nicka Chestera přiznává, že na straně vozu bude třeba smazat i ztrátu nabranou během sezóny 2015, kdy tým ještě pod jménem Lotus trpěl nedostatkem finančních zdrojů a nemohl připravovat vůz pro sezónu 2016. Během zimy se pak bylo třeba soustředit na zabudování motoru Renault tam, kde byl loni Mercedes.

"Bylo to náročné", přiznává Chester, technický ředitel pro vozy. "Obvykle chceme již v květnu vědět, s jakou pohonnou jednotkou bude vůz jezdit, jinak začíná problém. My jsme museli změnit zadní část vozu a kompletně překopat chlazení během jediného měsíce a byla to fuška. Nemohli jsme optimalizovat tak, jak bych chtěl. Nemuseli jsme udělat velké kompromisy, ale nezůstal čas na optimalizaci chlazení na úroveň, se kterou bych byl spokojený.

Filozofie vozu se (od minulé sezóny) nezměnila. Bude to velmi podobný vůz a chceme zachovat jeho snadnou ovladatelnost a ještě ji zlepšit, aby sním jezdci mohli jezdit na limitu."