reklama
reklama

Novinky

  • 17.10.2017 Brendon Hartley údajně dojezdí místo Daniila Kvjata u Toro Rosso zbytek sezony

  • 15.10.2017 Rene Rast (Audi) se stal vítězem letošního ročníku DTM

  • 14.10.2017 Brit Lando Norris se stal novým mistrem Evropy formule 3

reklama
reklama

Toro Rosso při designování vozu jenom hádalo F1

Zadní část vozu navrhlo podle fotografií.

Už několikrát jsme psali o obrovském úsilí Toro Rosso, které bylo nutné, aby se tým mohl zúčastnit letošních zimních testů. Kvůli rozbrojům mezi Renaultem a Red Bullem byla zrušena jeho smlouva na motory francouzské automobilky a s podpisem jiné se čekalo na "A-tým" Red Bull Racing.

Toro Rosso ale není tak velký tým, aby mohlo přes zimu dohnat měsíce zameškané práce a tak začalo vůz navrhovat téměř naslepo. Jelikož šéf týmu byl již téměř dohodnutý s Ferrari, začala se zadní část vozu navrhovat na základě dostupných fotografií.

"Když začalo být jasné, že pohonná jednotka se může a nemusí změnit a ani nevíme, kdy bude změna potvrzena, rozhodli jsme se pokračovat s tím, co jsme věděli. Zbytek jsme se pokusili uhodnout," prozradil Autosportu James Key, technický ředitel Toro Rosso.

"Zní to šíleně, ale pořídili jsme si fotografie, o některých věcech jsme slyšeli a něco jsme si domysleli. Z těchto kousků jsme se snažili poskládat kompletní obraz, protože s Ferrari to vypadalo velmi nadějně, ale ještě jsme s nimi nemohli mluvit o designu, protože smlouva nebyla podepsána.

Počítačové modely jsme tedy vytvořili na základě obrázků. Zní to velmi primitivně, ale co jsme měli dělat?"

A byl odhad podobný skutečnosti?

"Ano. Vlastně nás to až překvapilo. Při tvarování karoserie jsme počítali s nejhorší možnou variantou, a když přišla skutečná data, mohli jsme si prostě říct: "OK, tohle je lepší, než jsme doufali." Navrhnout základní tvar karoserie je jen asi 10 procent práce, protože důležité jsou detaily, ale měli jsme aspoň něco a mohli jsme pokračovat zvoleným směrem.

Ty nejsložitější věci ve skutečnosti nesouvisí s tvarem motoru, je to o detailech a různých specifikacích. Oddělení výzkumu a vývoje mělo hodně práce s chlazením, protože chcete najít nejlepší kompromis mezi potřebami motoru a potřebami šasi.

Za normálních okolností na to máte měsíce, ale my jsme to zvládli během dvou týdnů. To nám hodně pomohlo a pak odvedli fantastickou práci i lidé z výroby. Byly to pekelně náročné tři měsíce."

reklama
reklama

Komentáře ke článku