Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

16. března uvidíme Renault R.S.16 v novém lakování

16. března uvidíme Renault R.S.16 v novém lakování

Vzhled vozu se výrazně změní, rychlost nejspíš ně.

Renault po letech absence obnovil svůj tovární tým a představovací akce se mu zřejmě velmi líbí. Na začátku února svolal sportovní žurnalisty do Paříže a ukázal jim loňský vůz v převážně černém zbarvení s výraznými žlutými prvky a bílými nápisy a logy sponzorů.

Později, v první den testů v Barceloně, před novináře postavil nový monopost R.S.16 v nezměněném zbarvení. Pravděpodobně už poslední představení je naplánováno na středu před Velkou cenou Austrálie. V Melbourne ukáže nový vůz v definitivním zbarvení pro sezónu 2016.

Zatímco lakování vozů z Enstone se od konce sezony mění v rychlém tempu, se zrychlováním monopostu to tak dobře nevypadá. Tým se poslední sezónu pod jménem Lotus F1 finančně trápil a Renault už přiznává, že přes zimu toho moc nestihl. Začalo se tedy spekulovat o přípravě B-verze R.S.16, kterou by Renault nasadil během sezóny, tak jak to loni udělala Force India. F1 však plánuje před sezónou 2017 zavést velké změny v technických předpisech a Renault se tak raději naplno vrhne do přípravy zcela nového vozu.

"Budeme se muset zamyslet nad tím, jaké jsou naše cíle v aktuální sezóně a co pro nás bude znamenat další sezóna," začal vysvětlovat technický ředitel Bob Bell během rozhovoru pro ESPN.

"Jak dobře víte, před budoucí sezónou zřejmě dojde k velké změně předpisů a to si vyžádá naši pozornost. Začali jsme dlouhou hru, Renault udělal rozhodnutí pro dalších osm, devět, deset let, prostě na dlouhou dobu a my se nyní soustředíme na dlouhodobé cíle. Musíme se sami sebe zeptat, jak moc je pro nás důležitá sezóna 2016 a srovnat to se sezónou 2017.

Nějaký čas po Melbourne se rozhodneme, jak moc ještě budeme vyvíjet současný vůz. Pochybuji, že bychom se rozhodli pro něco tak velkého jako B-verze. Pravděpodobně přijdeme s nějakými novinkami, ale asi to nebude nic, co by se dalo nazvat B-verzí vozu."

Pohonná jednotka by se ale měla vyvíjet kontinuálně, zejména pokud se v této oblasti nebudou výrazněji měnit předpisy.