Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Hamilton: Pravidla dělají lidé nerozumějící závodění

Hamilton: Pravidla dělají lidé nerozumějící závodění

Whiting by Hamiltona rád uvítal na schůzkách.

Lewis Hamilton se, nezávisle na oficiálním listu GPDA, dostal do menšího sporu s Charliem Whitingem, jemuž FIA už dlouhá léta svěřuje úkoly ředitele závodu, delegáta pro bezpečnost i šéfa technického oddělení. Z této pozice má velký vliv na tvorbu pravidel a údajně i eliminační formát kvalifikace byl jeho nápad, takže v posledních dnech slyšel na svou adresu množství kritiky. Možná by to měl ale jednodušší, kdyby někteří jezdci neignorovali pozvánky na schůzky věnované současným problémům F1.

"Nevím, jak bychom jim mohli dát ještě více prostoru. Pořádáme setkání věnovaná sportovní i technické stránce a jezdci jsou vždycky pozváni. Takové setkání jsme měli i v Barceloně a bylo milé, že někteří jezdci opravdu přišli. Lewis byl pozván, ale nepřišel," řekl Whiting během rozhovoru pro oficiální web F1.

Pro Hamiltona je ale účast na setkáních zbytečná. Úplně stačí, že je tam Sebastian Vettel.

"Nevím, jestli jezdci opravdu potřebují být více zainteresováni do tohoto druhu věcí," odpovídá skrz média Hamilton. "Je zajímavé, že na mě Charlie takhle zaútočil. Je pravda, že mě pozval a já jsem nepřišel, protože v té době jsem byl plně soustředěný na svou práci s inženýry. Beztak se zřídka stává, že se něčemu z naší konverzace opravdu věnuje pozornost, takže nemám důvod tam chodit. A i kdybych přišel, asi by beztak mluvil pouze Sebastian, takže tam nepotřebuji být. Stačí, že si o tom později přečtu."

Přitom Hamilton má co říci ke způsobu, jakým je F1 vedena.

"Podle mě by bylo také v zájmu současné hierarchie tvořící pravidla, aby se jezdců alespoň zeptala na jejich názor na věci týkající se vozů. Nikdy se neptají na problém s jízdou za jiným vozem, přitom se na nás v těchto věcech mohou spolehnout.

Kromě toho je na vrcholu asi příliš mnoho lidí dělajících rozhodnutí, přitom ani nerozumí vozům. Možná bychom raději měli mít méně lidí, ale takových, kteří budou dělat správná rozhodnutí. Co se týče možnosti jezdit za jiným vozem, tato neděle nebyla odlišná od předchozích závodů v Albert Parku.

Nedávno jsem viděl fotografii ze startu závodu na Estorilu se dvěma williamsy před dvěma vozy McLaren a byly to široké vozy a jejich kola vypadala úžasně. Zadní kola by vždy měla být podstatně větší než přední. Potřebujeme více mechanické přilnavosti a méně špinavého vzduchu za vozem.

Teď nás často vidíte ve smyku, protože na těchto pneumatikách nemáme moc přilnavosti, a když se pak ještě dostaneme za jiný vůz, tak jsme úplně bezbranní. Všichni bychom byli schopni svádět mnohem těsnější souboje, kdybychom mohli jezdit s menšími rozestupy. Pravidla by se měla změnit tak, aby nám to umožnila, ale nezdá se, že by něco takového měli v plánu. Vozy rychlejšími o 5 sekund díky aerodynamice se dosáhne jenom toho, že vozy budou o 5 sekund rychlejší."