Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Bude méně předjíždění?

 Bude méně předjíždění?

Wolff a Boullier se neshodnou.

Když přijde řeč na novou generaci vozů připravovaných pro sezónu 2017, šéfové Mercedesu a McLarenu se automaticky postaví na opačné strany barikády. Mercedes by nejraději nic neměnil a McLaren je týmem, jehož návrh posloužil jako základ pro novou sadu pravidel a občas se o ní i mluví jako o "konceptu McLarenu". Éric Boullier si myslí, že to bude velká změna k lepšímu a obavy ze zhoršení podmínek pro předjíždění jsou neopodstatněné.

"Vozy jsou nyní pomalejší, než byly před pár lety a podle mě bude pro F1 jen dobře, když bude mít ve vozech nadšené jezdce, co teď úplně nejsou. Fanoušci možná rozdíl neuvidí, ale jezdci budou nadšeni z jízdy v rychlejších vozech s vyšší přilnavostí," řekl závodní šéf McLarenu.

"Opravdu nesouhlasím s vyjádřeními mých soupeřů, které se ke mně dostávají skrze média. Pravidla zvyšují úroveň aerodynamického přítlaku i mechanické přilnavosti, což by předjíždění nemělo nijak ublížit. Kromě toho, vliv předního křídla bude menší než vliv podlahy a difuzoru v zadní části vozu. Ty budou generovat více přítlaku a toto by normálně mělo předjíždění pomoci."
 
Toto Wolff si je naopak jistý, že soubojů na trati bude méně, protože klíčovou roli sehraje péče o pneumatiky.

"(Nový) vůz vypadá úžasně. Je široký, mohl bych se skrýt pod jeho difuzor a bude mít mnohem více přítlaku, takže v zatáčkách bude mnohem rychlejší," řekl šéf továrního týmu Mercedesu. "Bohužel, za vozem je aerodynamický vak, takže s předjížděním budeme mít ještě větší problém než dosud. Jakmile se přiblížíte, přijdete o přítlak, vůz se bude v zatáčkách klouzat, uvaří pneumatiky a s tím se nebude dát předjíždět."

Wolff chtěl celou velkou změnu pravidel zastavit, což mnozí vnímají pouze jako snahu co nejdéle těžit z náskoku vytvořeného už v sezóně 2014. Šéf Mercedesu na oplátku kolegy podezřívá, že změnu pravidel vidí pouze jako příležitost dostat nové karty, protože ty co mají v ruce nyní, nejsou vítězné.