Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Kanady

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Kanady

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího

Pirelli Velká cena Kanady – preview
sedmý závod z jednadvaceti
Montréal, 9.–12. června 2016

Milán, 6. června 2016 - Od letošní premiéry ultraměkké směsi v Monaku uplynuly dva týdny a nyní se s touto směsí setkáváme znovu. Nominované směsi pro Kanadu jsou stejné jako v Monaku, tj. ultraměkká, superměkká a měkká směs. Na rozdíl od Monaka budou pneumatiky v Kanadě muset odolat mnohem vyšším rychlostem a většímu zatížení, které zároveň generuje vyšší teploty a tím pádem i namáhání pneumatiky je větší.

Okruh z pohledu pneumatik:

Trať v Kanadě, podobně jako v Monaku, je charakteristická pro svou malou přilnavost a měnící podmínky, které mohou nastat v průběhu víkendu.

Vozy zde mohou dosahovat rychlosti až 300 km/h, což znamená, že týmy mají tendence nastavovat vozům menší přítlak.

Trať je typická svými vysokými obrubníky, které pro strukturu pneumatik představují opravdovou výzvu.

Povětrnostní podmínky zde bývají různorodé, což v minulosti vedlo k častým výjezdům safety caru.

Na okruhu v Montréalu se hodně akceleruje a brzdí, na pneumatiky tak působí zejména podélné síly.

Tři nominované směsi:

Měkká směs (žlutá): nejtvrdší směs pro nadcházející víkend, v závodě bude hrát důležitou roli.

Superměkká směs (červená): dva týmy tuto směs do svého výběru vůbec nezařadily.

Ultraměkká směs (fialová): hojně využívaná směs v Monaku a rovněž nyní v Kanadě.

Připomenutí minulého roku:

Vítěz: Hamilton (jedna zastávka – odstartoval na superměkké směsi, v 32. kole přezul na měkkou směs).

Nejlepší alternativní strategie: Raikkonen – dojel čtvrtý se dvěma zastávkami. Startoval a končil na superměkké směsi, nicméně jeden stint odjel na měkké směsi.

První tři jezdci v cíli přezouvali pouze jednou, zastávky si odbyli s rozdílem ne větším něž tři kola.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Je velká pravděpodobnost, že v Kanadě budou panovat smíšené povětrnostní podmínky, kterých jsme byli svědky v Monaku. Může to tedy být náročný závod, podobně jako tomu zde bylo mnohokrát v minulosti. Směsi, které jsme pro tento závod nominovali, dávají prostor pro celou škálu strategií. Okruh nabízí mnoho míst k předjíždění, což zvyšuje atraktivitu závodu. Ultraměkká směs se při svém debutu v Monaku předvedla v nejlepším světle, Montréal je však odlišným typem okruhu, který na pneumatiky klade jiné nároky. Všechny tyto faktory povedou k taktizování, což je patrné už z výběru pneumatiky ze strany jednotlivých týmů. “

Co je nového?

Nové širší pneumatiky na sezónu 2017, které byly představeny při letošní Velké ceně Monaka, vyvolaly zájem a staly se diskutovaným tématem.

Atmosféru a zároveň stísněný prostor stávající pit lane a padoku okruhu v Montréalu zažijeme letos naposledy, na příští rok je naplánována rozsáhlá rekonstrukce.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

Volba týmů v otázce pneumatik pro Velkou cenu Kanady je velmi rozdílná. Superměkkou směs zcela vynechaly týmy Renault a Haas. Mercedes, Ferrari a Red Bull mají velmi podobný výběr.

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Rusko   Superměkká Měkká Střední  
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
VB     Měkká Střední Tvrdá
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    

 

obrázek v plné velikosti: 01