reklama
reklama

Novinky

  • 24.09.2017 V listopadu bude mít premiéru nový dokumentární film o Scuderii Ferrari.

  • 23.09.2017 Formule 3 se po sezoně 2018 rozdělí na dvě výkonnostně odlišné kategorie.

  • 22.09.2017 Dodavatelem motorů pro sérii ADAC Formula 4 bude i v dalších dvou letech Abarth.

reklama
reklama

GP2: Giovinazzi ovládl i druhý závod v Baku F2

GP2, Baku - sprint

Ještě před závodním víkendem v Baku Giovinazzi nevěřil, že by se mu do konce sezóny mohlo podařit vyhrát, tak silné je podle něho letošní startovní pole. A nakonec si z Baku odváží hned dvě vítězství. Nejen výkony nováčka Antonia Giovinazziho však stojí za zapamatování. Takové dramatické restarty, jako v úzkých uličkách Baku, snad GP2 ještě nezažila.

Nedělní první řada startovního roštu měla poněkud netradiční složení. Nejlepší startovní pozice patřila Danielu de Jongovi, ten ač v GP2 setrvává již pátou sezónu, z pole position startoval úplně poprvé.  Druhé místo patřilo Sealu Gelealovi. I pro něho byla takto vysoká startovní pozice premiérou. Z třetího místa pak startoval Nobuharu Matsushita.

Gelael měl velmi slabý start a propadl se, de Jong sice neodstartoval špatně, ale Matsushita byl lepší a ujal se vedení. Pořadí po startu bylo Matsushita, de Jong, Evans, Rowland, Gelael. Nejhůře ale dopadl Giovinazzi, ten se po startu z osmého místa propadl až na samotný chvost pole na místo dvacáté druhé.

Stejně jako v hlavním závodě nechyběly kolize. První nehodu způsobil King s Erikssonem, Brit byl sice schopen v závodě pokračovat, ale na trať byl vyslán safetycar. A pak přišel první dramatický restart, kdy se bojovalo o vedení. Již to vypadalo, že se do čela dostane Rowland, ale Matsushita si svou první pozici udržel a de Jong skončil v únikové zóně. Opět nechyběl Armand v bariéře, to znamenalo, že se neodjelo ani jedno kolo a na trať znovu vyrazil safetycar, následovaný dalším šíleným restartem. Malja se srazil s Evansem, a kvůli tomu v bariéře skončil i Galeel, do této kolize se zaplet také Rowland a propadl se hluboko polem.

Vedení stále držel Matsushita následovaný Marciellem, ale na třetí místo se posunul Gasly a za něho Giovinazzi. Kvůli výše zmiňované nehodě však na trať opět musel safety car, aniž by se vůbec začalo závodit. Restart si přichystal další drama, vedoucí Matsushita se srazil s Marciellem! Vedení se tak ujal Gasly, který startoval jako osmnáctý. Za ním se držel Giovinazzi a vytrvale na svého týmového kolegu útočil. Jelikož mu nefungovalo DRS, jednalo se o bitvu jako “za starých časů”.

Nakonec to vypadalo, že Gasly smůlu přeci jen prolomí a konečně získá své první vítězství v GP2 (mimochodem, z vítězství se Gasly naposledy radoval  v roce 2013 ve Formuli Renault 2.0). Ale Giovinazzimu v posledním kole jeho pokus vyšel a ujal se vedení. Zařadil se tak mezi úzkou skupinu pilotů, kteří dokázali za jeden víkend ovládnout oba závody. To se naposledy povedlo Davide Valsecchimu v roce 2012. Jako třetí dojel Sergej Sirotkin.

Závod měl ale ještě svojí dohru a udělovaly se tresty. Nejhůře dopadl Nobuharu Matsushita, ten byl za nebezpečné chování při restartech potrestám zákazem startu příští závodní víkend na Red Bull Ringu. Penalizaci si odnes i Jimmy Eriksson za kolizi ze začátku závodu.

Jak je letošní ročník GP2 šílený ukazuje průběžné pořadí. Šampionátu totiž vévodí Artem Markelov, a to dokonce s náskokem pěti bodů na Normana Nata. Na třetí místo se posunul Antonio Giovinazzi, přestože měl před víkendem Baku na svém kontě nulu.

   Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 A.Giovinazzi  Prema  44:49,606
2.
 P.Gasly  Prema  +1,763
3.
 S.Sirotkin  ART  +4,179
4.
 J.King  Racing Engineering  +5,672
5.
 A.Markelov  Russian Time  +14,809
6.
 S.Canamasas  Carlin  +16,151
7.
 N.Jeffri  Arden  +17,693
8.
 A.Pic  Rapax  +18,240
9.
 A.Lynn  Dams  +19,856
10.
 M.Kirchhofer  Carlin  +22,745
11.
 R.Marciello  Russian Time  +23,645
12.
 L.Ghiotto  Trident  +26,490
13.
 N.Latifi  Dams  +28,862
14.
 D.De Jong  MP Motorsport  +52,851
15.
 O.Rowland  MP Motorsport  nedokončil
16.
 N.Matsushita  ART  nedokončil
17.
 M.Evans  Campos  nedokončil
18.
 S.Gelael  Campos  nedokončil
19.
 G.Malja  Rapax  nedokončil
20.
 P.Armand  Trident  nedokončil
 21.
 N.Nato  Racing Engineering  nedokončil
22.
 J.Eriksson  Arden  nedokončil
reklama
reklama

Komentáře ke článku