Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Allison: Budou padat rekordy

Allison: Budou padat rekordy

Chce postavit historicky nejrychlejší vůz Ferrari.

"Traťové rekordy jsou již pěkných pár let staré, ale začínáme se k ním přibližovat. Těším se na příští sezónu, protože příští rok začneme tyto rekordy bourat," nechal se slyšet James Allison, technický ředitel Ferrari.

Allison právě dohlíží na vývoj nového vozu pro sezónu 2017, odsouhlasuje směr vývoje a jednotlivé projekty a zřejmě nepochybuje, že pracuje na nejrychlejším voze v celé historii Ferrari. Oficiální traťové rekordy se často vymažou kvůli úpravám okruhů, ale na některých dosud drží rekordy vozy ze sezón 2002 a 2004.

"Někteří lidé říkají, že časy na kolo nejsou velmi důležité, že záleží pouze na těsném soupeření. Podle mě je důležité obojí. Rádi bychom viděli každý závod vzrušující jako pěstní souboj a postupně se k tomu dostáváme. Letos jsme v poli viděli několik výborných závodů a je to čím dál lepší."

Poslední velká změna se udála mezi sezónami 2013 a 2014 a byl jí přechod na hybridní pohonné jednotky, které se podle některých týmů staly až příliš rozhodujícím faktorem. Allison souhlasí, že mít správný motor je důležitější než mít správné jezdce.

"Momentálně bych to rozdělil asi 20:40:40, přičemž jezdec je 20 % (40 vůz a 40 pohonná jednotka)."

Příští rok se poměr opět změní, jezdci to budou mít těžší, ale stoupne i význam aerodynamiky.

"Příští rok budeme svědky toho, jak se aerodynamika vrátí do prominentnějšího postavení, ale nadále budou extrémně důležité i pohonné jednotky."

Na rozdíl od aerodynamiky, pohonné jednotky neprojdou velkými změnami, ale už ve třetím roce svého vývoje jsou úžasné a nemůže se jim rovnat nic jiného v motorsportu.

"Pokud byste chtěli najít něco podobně tepelně efektivní jako naše pohonné jednotky, museli byste hledat na univerzitách, které mají pár věcí, které jsou daleko od praktického využití. Pak jsou tu ještě dieselové motory v obřích lodích pracující při 90 otáčkách za minutu, ale ty mají výhodu, že dennodenně pracují ve stálých podmínkách."