Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Williams Bottase potřebuje

Williams Bottase potřebuje

Symonds mluvil o Bottasovi i Ferrari.

Sice to nebylo oficiálně potvrzeno, ale díky BBC se rozkřiklo, že Toto Wolff by chtěl Nica Rosberga nahradit Valtterim Bottasem, jenže Williams jeho nabídku odmítl. Také se předpokládá, že pro šéfa Mercedesu první ne neznamená definitivní ne, ale po vyjádření Pata Symondse naděje na přestup prudce klesají. Technický ředitel porušil bobříka mlčení drženého táborem Williamsu a otevřeně řekl, že nechat Bottase odejít by byla chyba a tým by na to mohl doplatit.

"Lidé často podceňují důležitost kontinuity v týmu," cituje Symondse Gazzetta dello Sport. "Jezdec je důležitý element mezi daty a inženýry. Můžete vyměnit jednoho jezdce za jiného, ​​ale vždycky byste měli mít referenční bod. Dvojnásobně to platí v sezóně, jaká nás čeká příští rok, se změnou pravidel. A my budeme mít Lanca Strolla, nováčka bez zkušeností. Udržet si Bottase bude mimořádně důležité. Jeho ztráta by měla velký dopad na celý tým."

Jelikož to byl rozhovor pro Gazzetta dello Sport, musela přijít řeč i na Ferrari. Symonds prozradil, že podle něj bylo velkou chybou nechat odejít někoho jako James Allison. Britští inženýři spolu léta pracovali pro tým Renault.

"Nevím, jaké problémy byly uvnitř týmu, ale pracoval jsem s ním mnoho let a má můj respekt. Je inteligentní, úžasný inženýr a zároveň vůdce schopný stmelit lidi do jednoho týmu. Myslím, že Ferrari by nyní bylo lepší, kdyby zůstal."

Symonds nevidí žádnou šanci na úspěch Ferrari s novou plošší organizační strukturou vedení technického odděleníi.

"Nebude to fungovat, věřte mi. McLaren sice nedávno zavedl ne-pyramidovou strukturu, ale v F1 prostě jsou motory a inženýři se silnými názory. Jsou tady lidé, kteří vědí být součástí týmu, ale také potřebují dělat individuální rozhodnutí a udávat směr, který pak ostatní následují. V tomhle byl fantastický Ross Brawn, když byl ve Ferrari, stejně jako Rory Byrne, který je i nyní součástí týmu v Maranellu. Ferrari může být úspěšné, ale potřebuje silného vůdce."

Symonds také prozradil, že se ho Ferrari vícekrát pokoušelo získat do svého týmu.

"Ano, třikrát. Poprvé mě chtěli v roce 1996, když Brawn odešel do Ferrari. Ale já jsem byl šéfinženýrem Benettonu a měl se stát jeho technickým ředitelem, takže jsem ani neuvažoval o přestupu. Pak mě v roce 2012 oslovil Stefano Domenicali a naposledy to bylo v roce 2014, když jsem už byl u Williamsu. V různých letech jsem si z různých důvodů řekl, že Maranello není místo, kde bych měl být."