Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Max Mosley: Liberty mělo Ecclestona nechat v F1

Max Mosley: Liberty mělo Ecclestona nechat v F1

Dokázal by totéž s WRC?

Bernie Ecclestone a Max Mosley kdysi ovládali F1. Doba se změnila, pravidla procházejí Strategickou skupinou F1 i Komisí F1, aby se dostala na stoly členů Světové rady motorsportu FIA, které už nešéfuje Mosley, ale Jean Todt, bývalý šéf Ferrari. Změna na postu prezidenta FIA se udála již v roce 2009, Bernie Ecclestone o své impérium přišel o necelých osm let později, když místo generálního ředitele Formula One Group zaujal mediální mág Chase Carey. Mosley si nemyslí, že bylo od Liberty Media moudré ponechat Ecclestonovi pouze čestnou funkci.

"Řekl bych, že to teď pro ně může být hodně těžké," řekl bývalý prezident FIA v rozhovoru pro ITV News. "(Ecclestone) věděl brilantně vyjednávat s organizátory, pořadateli a vůbec všemi v šampionátu. Někdo, kdo (nyní) přišel a nemá osobní vztahy to může být velmi obtížné."

Podle Mosleyho měl Ecclestone nadále dělat to, v čem je nejlepší.

"Kdybych o tom rozhodoval já, nechal bych ho dělat věci, ve kterých je evidentně velmi dobrý a sám bych se soustředil na věci, které chybí. Interaktivní televize, virtuální realita, sociální média, internet a podobné věci, které jsou v F1 poněkud zanedbané a v nichž může být Liberty velmi dobré."

Mosley se jako prezident FIA staral o několik šampionátů a že je Formule 1 populárnější než ostatní je do velké míry Ecclestonovou zásluhou.

"Dá se říci, že F1 je jeho odkazem. Lidé mají tendenci zapomínat, že WRC má, a vždy mělo, potenciál být větší než Formule 1. Pro vytrvalostní závody jako Le Mans to asi platí také. Ale Bernie přišel do F1. Už tehdy byla velká a v jeho rukou ještě pořádně vyrostla. Když jsem byl prezidentem FIA, často jsem přemýšlel nad tím, proč nemůžeme mít dalšího Bernieho v rallye nebo ve vytrvalostních závodech. Tyhle série mají potenciál stát se stejně velkým byznysem jako Formule 1."