Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Di Grassi s jinou taktikou vítěží v Mexiku

Di Grassi s jinou taktikou vítěží v Mexiku

Formule E, Mexico City.

Závod v Mexico City je jediný v šampionátu, který se koná na permanentním okruhu. Okruh se nachází ve vysoké nadmořské výšce a vzhledem k časovému posunu se odehrál pro Českou republiku v nočních hodinách.

Pole position získal Daniel Abt, který byl krátce po kvalifikaci diskvalifikován a první místo na roštu tak získal Oliver Turvey. Z kvalifikace byl také diskvalifikován Jerome D´Ambrosio. V kvalifikaci boural Loic Duval, který si nezapsal ani kolo a startoval tak až za oběma diskvalifikovanými.

Závod byl vypsán na 45 kol. Po zhasnutí světel se Turvey okamžitě ujmul vedení v závodě, následován Lopezem. Již od začátku jsme byli svědky několika kontaktů. Nejhůře to odnesli di Grassi s Prostem. Brazilec měnil zadní křídlo, zatímco Francouz to přední. V 2. kole udělal chybu Felix da Costa, který se propadl na 14. místo. Již ve třetím kole na trať vyrazil safety car.  Na trati leželo mnoho karbonových úlomků, které bylo nutné uklidit. Již v 5. kole nad tratí zavlály zelené vlajky. Turvey závod restartoval v klidu a udržel si tak 1. místo, V 7. kole několik pozic ztratil nováček a domácí závodník Esteban Guttiérez. Mexičan se do šampionátu zapojil po tom, co nezískal místo ve Formuli 1. Nahradil tak u týmu Techeetah Ma Qinghoa. Vítězové Fan Boostu se za poslední závody nezměnili. Opět jsme tak mohli vidět porci energie navíc u di Grassiho, Abta a Buemiho. Jedná se již o třetí závod v řadě.

Ve 13. kole přišla rána pro Turveyho, když jeho vůz na rovince vypověděl službu. Pro Brita to nebyla ideální oslava 30. narozenin. Nad okruhem opět zavlála žlutá vlajka. V 17. kole byl nakonec na trať vyslán safety car. Již v 18. kole zajel do boxů Di Grassi, který se v tu dobu pohyboval na konci pole. V tu chvíli to nevypadalo na dokončení závodu. Stejně do boxů zajel D´Ambrosio. To bylo ve chvíli, kdy do poloviny závodu chybělo ještě několik kol.

V 19. kole zajel safety car a ve vedení závodu byl Lopez. Toho následoval Heidfeld, Vergne, Bird a Buemi. Ve 24. kole začali jezdci výměnu svých vozů. V první skupině byl Vergne, Carroll Piquet Jr. a Guttierez. Většina pole zajela až v tom kole následujícím. V tu chvíli byly vyvěšeny další žluté vlajky, když svůj vůz na trati odstavil Duval. Během výměny ztratil Buemi několik pozic. Felix da Costa naopak několik pozic vydělal, ale byl vyšetřován komisaři za výměnu pod stanovené minimum. Za stejný prohřešek byl o několik kol později penalizován Frijns.

Po všech výměnách se vedení ujal di Grassi, kterého následoval D´Ambrosio. Až za nimi jel Lopez následovaný Vergnem. Ve 27. kole na trať již potřetí vyjel safety car. V tu dobu stále na trati stál Duval s nepojízdným vozem. Když už byl zpomalovací vůz na dráze, tak Duval vůz restartoval a dojel do boxů. I tak musel Safety Car na trati zůstat do doby než se pole celé sjelo. V 31. kole jsme se dočkali restartu a Vergne se pokoušel o přejetí Lopeze, ale neúspěšně.

O 2 kola později skončil závod pro Felixe da Costu, kterého z 5. místa vyřadily technické problémy. Nad okruhem tak opět vlály žluté vlajky, ale tentokrát se to obešlo bez safety caru. 1. zatáčka 35. kola zajistila propad hned dvou pilotů. Nejdříve mimo vyjel Lopéz, který ztratil mnoho pozic a propadl se až na 13. místo. Jen o pár sekund později vyjel mimo dráhu i Buemi. Pro něj to znamenalo propad až na konec pole daleko od bodů. V tu dobu je ve vedení pořád Di Grassi, který díky žlutým vlajkám a třem výjezdům safety caru ušetřil spoustu energie v bateriích. D´Ambrosio za ním mezitím bojoval s Vergnem, který se za každou cenu snažil dostat před něj.

D´Abrosio po celou dobu souboje držel defenzivní stopu a snaží se tak odolat jezdců za ním, kteří měli přibližně o 20% více energie v bateriích. Ve 42. kole Vergne konečně překonal D´Ambrosia. V tu chvíli byl již di Grassi před ním s větším odstupem. O kolo později došlo v zatáčkách v oblasti stadionu k několika kontaktům. Nejhůře dopadl Rosenqvist, který svůj vůz dotáhnul do boxů o třech kolech. Dočkali jsme se tak poslední žluté fáze tohoto závodu. Di Grassi v tu chvíli již mohl počítat jen zbylé zatáčky a procenta baterie. Zatímco Brazilec ušetřil dostatek energie na to, aby dojel do cíle, tak D´Ambrosio takové štěstí neměl. Vergnovi se Di Grassiho již nepovedlo překonat a ten si tak dojel pro letošní první vítězství. Vítězství přišlo zrovna ve chvíli, kdy vítěz předešlých tří závodů Buemi odjel daleko mimo body. Buemi si pouze zajistil jeden bod za nejrychlejší kolo.

Formule E pokračuje 13. května závodem v Monaku.

 

   Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 L. di Grassi  ABT Schaeffler Audi Sport  
2.
 J. Vergne  TECHEETAH  + 1,966
3.
 S. Bird  DS Virgin Racing  + 5,480
4.
 M. Evans  Panasonic Jaguar Racing  + 9,770
5.
 N. Prost  Renault e.dams  + 9,956
6.
 J. Lopez  DS Virgin Racing  + 10,631
7.
 D. Abt  ABT Schaeffler Audi Sport  + 11,694
8.
 A. Carroll  Panasonic Jaguar Racing

 + 13,722

9.
 N. Piquet Jr.  NEXTEV NIO  + 14,156
10.
 E. Guttierez  TECHEETAH  + 15,717
11.
 R. Frijns  Andretti Formula E  + 21,459
12.
 N. Heidfeld  Mahindra Racing  + 27,232
13.
 J. D´Ambrosio  Faraday Futura Dragon Racing  + 32,646
14.
 S. Buemi  Renault e.dams  + 1:01,365
15.
 S. Sarrazin  Venturi Formula E Team  + 1 kolo
16.
 F. Rosenqvist  Mahindra Racing  + 2 kola
17.
 M. Engel  Panasonic Jaguar Racing  + 7 kol
18.
 A. F. da Costa  Andretti Formula E  + 13 kol
19.
 L. Duval  Venturi Formula E Team  + 20 kol
20.
O. Turvey  DS Virgin Racing  + 33 kol