reklama
reklama

Novinky

  • 24.09.2017 V listopadu bude mít premiéru nový dokumentární film o Scuderii Ferrari.

  • 23.09.2017 Formule 3 se po sezoně 2018 rozdělí na dvě výkonnostně odlišné kategorie.

  • 22.09.2017 Dodavatelem motorů pro sérii ADAC Formula 4 bude i v dalších dvou letech Abarth.

reklama
reklama

Markelov ovládl první závod znovuzrozené F2 F2

Bývalá GP2 předvedla na úvod sezóny napínavou podívanou

Tento víkend začala v Bahrajnu nová etapa pro sérii FIA F2, dříve GP2. Na první pohled se toho příliš nezměnilo, minimálně v tom, že o zajímavé závody opět nebylo nouze. Drama se odehrálo již v kvalifikaci. Úřadující šampion GP3 Charles Leclerc si sice šel pro své první pole position v F2 naprosto bezchybně, ale necelé tři minuty před koncem kvalifikace se střetl Gustav Malja s Nabilem Jeffrim a na trať byl vyslán safety car. To znamenalo, že ostatní piloti přišli o svá poslední rychlá kola. První tři místa ve výsledkové listině tak vypadala, jako bychom se dívali na loňskou GP3. Pole position zůstalo Charlesovi Leclercovi, druhé místo obsadil jeho kolega Antonio Fuoco a třetí místo vybojoval Nyck de Vries, který letos závodí s týmem Rapax.

Po kvalifikaci ale přišly penalizace. Antonio Fuoco ztratil svou první startovní řadu za blokování Markelova a musel se posunout tři místa nazpět. Malja za způsobení kolize s Jeffrim přišel o pět míst a penalizováni byli i Gelael, Canamasas a Colleti, který se pro závod v Bahrajnu překvapivě vrátil s týmem Campos.

Po zhasnutí červených světel si první místo udržel Charles Leclerc, musel ale odolávat tlaku Normana Nata, který se probojoval z třetí pozice na startu na druhé místo. Skvěle se povedl start Markelovovi, který se ze sedmé pozice posunul na místo třetí.

První půle závodu byla ve znamení souboje o vedení mezi dlouholetými přátely Leclercem a Natem. Nato dokázal Monačana ve třetím kole předjet. Ale o dvě kola později si mladý pilot stáje Prema vybojoval svou vedoucí pozici zpět. A zatímco začali první piloti zajíždět ke svým zastávkám v boxech, na Nata začal útočit i Markelov a předjel ho.

Nato zamířil z celé vedoucí skupinky do boxů jako první. Pak se ke svým mechanikům vydal i Leclerc, ale jeho zastávka trvala příliš dlouho a vyjel těšně před Natem. Oba piloti spolu svedli další souboj, z kterého tentokrát vzešel vítězně Nato. Ve vedení mezitím jezdil Markelov. Ale po zastávkách v boxech se vrátil až za tuto bojující dvojici.

Markelov se však nevzdal, využil čerstvých pneumatik a ve 29 kole Leclerce předjel a začal stahovat náskok Normana Nata. Kolo před koncem závodu Francouze opravdu předjel a uzmul tak pro sebe první vítězství v obnovené sérii F2.

Po závodě byl Markelov více než spokojený: „Inženýr mi po celý závod říkal, abych byl trpělivý, že má šance přijde na konci.  A byla to opravdu pěkná strategie jak vyhrát závod! Minulý rok jsem se lépe naučil pracovat s pneumatikami a to mi dnes opravdu pomohlo. Doufám, že vyhrajeme i příště!“

   Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 A. Markelov  Russian Time  58:18:998
2.
 N.Nato  Arden  +7,891
3.
 C.Leclerc  Prema  +13,780
4.
 J.King  MP Motorsport  +17,478
5.
 O.Rowland  Dams  +18,144
6.
 A.Albon  ART  +19,744
7.
 L.Ghiotto  Russian Time  +27,056
8.
 N.Matsushita  ART  +29,971
9.
 A.Fuoco  Prema  +30,950
10.
 N.de Vries  Rapax  +35,726
11.
 N.Latifi  Dams  +47,578
12.
 S.Camara  MP Motorsport  +50,146
13.
 R.Boschung  Campos  +52,529
14.
 S.Canamasas  Trident  +56,111
15.
 J.Cecotto  Rapax  +66,723
16.
 S.Coletti  Campos  +72,933
17.
 S.Gelael  Arden  +78,579
18.
 G.Malja  Racing Engineering + 84,483
19.
 N.Jeffri  Trident + 98,982
20.
 L.Deletraz  Racing Engineering + 99,106
reklama
reklama

Komentáře ke článku