reklama
reklama

Novinky

  • 24.09.2017 V listopadu bude mít premiéru nový dokumentární film o Scuderii Ferrari.

  • 23.09.2017 Formule 3 se po sezoně 2018 rozdělí na dvě výkonnostně odlišné kategorie.

  • 22.09.2017 Dodavatelem motorů pro sérii ADAC Formula 4 bude i v dalších dvou letech Abarth.

reklama
reklama

F2: Sprint v Bahrajnu ve znamení Leclercovi famózní jízdy F2

F2, Bahrajn - Sprint

V nedělním sprintu měl z pole position startovat Nobuharu Matsushita, smůla ho však potkala už před závodem a kvůli technickým potížím musel startoval z boxové uličky. Jeho první pozice na startovním roštu tak zůstala neobsazena. Na dalších místech se seřadili Ghiotto, Albon, Rowland a King.

Po zhasnutí červených světel se vedení ujal Luca Ghiotto, i kdy na něho tvrdě dotíral Alex Albon. Skvěle odstartoval Charles Leclerc, který se po startu ze šestého místa posunul na místo třetí.

Pak se Norman Nato dostal do kontaktu s Oliverem Rowlandem, ze závodu byl nucen odstoupit a na trať vyjel safety car. Při restartu se strhla bitva mezi vedoucí trojicí. Ghiotto si své první místo dokázal udržet, za něj se zařadil Leclerc a jako třetí Albon. Dopředu se začal propracovávat vítěz sobotního závodu Artem Marekelov, nejprve zdolal již čtvrtého Albona, následně Rowlanda a ocitl se na třetí příčce. Pak ale Markelov uskutečnil pro sprint poněkud netradiční krok a vydal se do boxů pro nové pneumatiky, vrátil se až hluboko v poli.

Charles Leclerc se mezitím dostal do vedení, za ním jezdil Ghiotto a Rowland. Z Leclercova rádia se ozývaly záhadné zprávy o plánu B, a fanoušci zachvíli mohli poznat, o co se jedná. Charles totiž z vedoucí pozice zajel do boxů pro čerstvou sadu pneumatik! Na trať se vrátil jako čtrnáctý. Ale na rozdíl od Markelova, který uvízl v poli, se ihned začal propracovávat dopředu. Na kolo byl o 4 sekundy rychlejší než špička, toho dokázal skvěle využít a všem divákům tak připravil nezapomenutelnou podívanou. Ač úplný nováček, předjížděl jednoho soupeře za druhý. Kolo před cílem byl již třetí, ale to mu nestačilo, zdolal druhého Rowlanda, v závěrečném kole předjel i Ghiotta a ujal se vedení. Famózním způsobem tak získal své první vítězství v F2. Zároveň se dostal i do čela šampionátu, jelikož Markelov dokázal získat pouhý bod za osmé místo.
   Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 C.Leclerc  Prema  43:01,023
2.
 L.Ghiotto  Russian Time  +1,596
3.
 O.Rowland  Dams  +2,898
4.
 N.Latifi  Dams  +7,575
5.
 J.King  MP Motorsport  +9,962
6.
 N.de Vries  Rapax  +10,865
7.
 A.Albon  ART  +11,382
8.
 A.Markelov  Russian Time  +18,956
9.
 J.Cecotto  Rapax  +19,150
10.
 A.Fuoco  Prema  +19,983
11.
 S.Canamasas  Trident  +28,829
12.
 L.Delétraz  Racing Egnineering  +31,187
13.
 G.Malja  Racing Engineering  +33,622
14.
 N.Matsushita  ART  +34,392
15.
 S.Coletti  Campos  +35,901
16.
 N.Jeffri  Trident  +41,595
17.
 S.Gelael  Arden  +52,029
18.
 S.Camara  MP Motorsport  +68,570
19.
 R.Boschung  Campos  neklasifikován
20.
 N.Nato  Arden  neklasifikován
reklama
reklama

Komentáře ke článku