reklama
reklama

Novinky

  • 24.09.2017 V listopadu bude mít premiéru nový dokumentární film o Scuderii Ferrari.

  • 23.09.2017 Formule 3 se po sezoně 2018 rozdělí na dvě výkonnostně odlišné kategorie.

  • 22.09.2017 Dodavatelem motorů pro sérii ADAC Formula 4 bude i v dalších dvou letech Abarth.

reklama
reklama

Leclerc vyhrál sobotní závod F2 v Barceloně F2

Pilotovi Premy vyšla zvolená taktika.

„Zda je zde pole-position velkou výhodou? S vozy Formule 2 se startuje ještě mnohem obtížněji než s F1, takže vycházím z toho, že je mé postavení v čele startu velmi důležité,“ prozradil před začátkem třetího závodu sezony F2 v Barceloně Charles Leclerc.

Jezdec z Monaka do něj nevyrazil zle, Luca Ghiotto ale předvedl ještě lepší start a nakrátko se dostal na první pozici. Leclerc Itala ovšem ještě v prvním kole odsunul znovu za sebe. Za nimi se tlačil Artem Markelov na Normana Nata a zezadu na ně útočil Antonio Fuoco tak odhodlaně, že si o Rusa ohnul přední křídlo a musel do boxů.

Výborný začátek měl i Alexander Albon, který se ve 4. kole dokázal posunout na druhé místo. Lídr Leclerc zajel ve třetím kole do té doby nejrychlejší kolo závodu a o tři kola později zavítal do boxů pro druhou sadu obutí. Také Ghiotto, Jordan King, Nobuharu Macušita a Gustav Malja měnili pneumatiky velmi brzy. Vývoj závodu pak v jejich prospěch ovlivnila nehoda Ralpha Boschunga a Sergia Canamasase. Druhý jmenovaný zůstal v 10. kole stát na trati – pravděpodobně v důsledku zmíněné srážky. Následovala delší neutralizace, během které Leclerc, Ghiotto a spol. dohnali svou časovou ztrátu.

V polovině závodu se Albon mohl radovat z vedení před Oliverem Rowlandem a Markelovem – svou povinnou výměnu pneumatik ovšem ještě měla tato trojice před sebou. O vítězství tedy ve skutečosti bojovali Leclerc s Ghiottem, kteří se prokousávali polem kupředu. Leclerc držel v této fázi závodu 6. místo s náskokem 2,5 s na osmého Ghiotta. O několik kol později se Rowland po lehkém střetu dostal před vedoucího Anglo-Thajce Albona a byl i na starém obutí schopen dosahovat nejlepších časů. Albon přezul na měkké pneumatiky 12 kol před cílem a propadl se na 13. pozici. Rowland ho následoval o čtyři kola později a na trať se vrátil jako sedmý.

Ve finiši bylo otázkou, zda Leclerc uhájí svůj náskok 17 sekund na Albona a Rowlanda, kteří teď měli výhodu čerstvých a měkkých pneumatik. Albon se rychle dostal za Leclerca, Ghiotta a Macušitu na čtvrtou pozici. Stejně tak dobře postupoval i Rowland. Čtyři kola před cílem se jezdec stáje DAMS dostal na 4. místo a vrhl se na třetího Macušitu. Leclerc si na špici nedovolil ani nejmenší zaváhání a s přehledem kontroloval svůj náskok na druhého Ghiotta. Dvě kola před cílem si Rowland podal třetího Japonce a doplnil na stupni vítězů Leclerca s Ghiottem.

Leclerc vyhrál po sprintu v Bahrajnu i svůj první hlavní závod F2 a dále navýšil svůj náskok v čele průběžné klasifikace. „Jaký to byl závod? Asi nejlepší v mé kariéře. Porouchalo se mi rádiové spojení s týmem, přesto naše taktika znovu vyšla. Věřte mi, že to nebylo jednoduché, držet tohle tempo a nezničit si pneumatiky,“ uvedl šťastný vítěz.

Bývalý pilot F1 Roberto Merhi ve druhém Camposově voze prožil nanejvýše frustrující debut ve Formuli 2: V závodě se pohyboval mezi posledními a navíc ho zbrzdila kolize s Fuoccem, po které musel měnit prasklou pneumatiku. Nakonec vzdal.

Výsledky: 1. Charles Leclerc, Prema

2. Luca Ghiotto, Russian Time

3. Oliver Rowland, DAMS

4. Nobuharu Macušita, ART

5. Alexander Albon, ART

6. Nicolas Latifi, DAMS

7. Gustav Malja, Racing Engineering

8. Artem Markelov, Russian Time

9. Jordan King, MP

10. Ralph Boschung, Campos

reklama
reklama

Komentáře ke článku