reklama
reklama

Novinky

  • 22.09.2017 Dodavatelem motorů pro sérii ADAC Formula 4 bude i v dalších dvou letech Abarth.

  • 22.09.2017 FIA změnila pravidla pro udělování superlicencí pro F1.

  • 22.09.2017 Po 63 letech se do Švýcarska vracejí automobilové závody na okruzích.

reklama
reklama

Festival předních německých šampionátů na Lausitzringu GT

Informace k návštěvě podniku DTM a ADAC GT Masters 19. - 21. května.

Tento víkend proběhne poblíž českých hranic podnik, v němž znovu spojily své síly vrcholná německá mistrovství. Závody cestovních vozů prestižního DTM a souboje gétéček v nabitém poli ADAC GT Masters se uskuteční na brandenburském okruhu Lausitzring.

Jeho délka pouhých 3,478 km (3,442 km u GT) zajišťuje více průjezdů okolo tribun, z nichž je v nejednom případě okruh přehledný. Zvláštností je také mírně klopený nájezd na cílovou rovinku. V následujícím článku naleznete podrobnosti vhodné pro naplánování účasti na tribunách německého automotodromu.

Motorsport Festival Lausitzring 2016

Foto: Martin Ševčík

Doprava

Při plánování trasy s využitím některého z plánovačů cest poskytne přesnější výsledek Google po zadání slova Eurospeedway anebo Lausitzring. U Seznamu funguje pouze první název, jenž však odkazuje na nedalekou motokrosovou dráhu. Dále lze zadat následující GPS souřadnice (51°32'17.787"N, 13°56'3.595"E), které vedou ke kruhovému objezdu (cca půl kilometru od hlavní tribuny) poblíž parkovišť pro návštěvníky.

Odbočka po sjezdu z dálnice

Cesta na okruh je jednoduchá i bez použití navigace. Sjezd č. 15 (Klettwitz/EuroSpeedway Lausitz) vede k této křižovatce, za níž je dobrým orientačním bodem čerpací stanice (Esso). Na snímku jsou patrné ukazatele včetně odbočení doprava na okruh (bílá tabule s černým písmem). Při zpáteční cestě se naopak jede směrem na Klettwitz a po podjetí mostem se najíždí na dálnici k Drážďanům.

Odbočka na okruh

Foto: Tomáš Krejčík

Ihned následuje další křižovatka, kde se odbočuje vlevo. Znovu s patrným vyznačením jména okruhu na cestu, která se stáčí směrem k parkovištím. Za povšimnutí stojí výrazná konstrukce větrné elektrárny, která zajišťuje proud pro německý okruh. Přestože se v blízkosti autodromu nejedná o jediné zařízení tohoto druhu (jak bude zřejmé na jednom z dalších snímků), svojí 70 metrovou výškou vyniká. Pokud budete studovat podrobněji mapu oblasti, můžete nabýt dojmu, že je vhodnější jet rovně. Jedná se však o uzavřený areál společnosti Dekra, který není průjezdný.

Výše poplatku za parkování je pět euro.

Další podrobnosti ohledně příjezdů nejen automobilem lze případně získat na stránkách okruhu (Zde).

V případě využití hromadných dopravních prostředků lze využít vlak s možností přestupu v Drážďanech. Pro další cestu v Německu lze využít plánovače Deutsche Bahn Zde.

Jako vhodnější se jeví cílová stanice Grossräschen, s použitím autobusu linky 610 (jízdní řád Zde) a výstupní stanicí Meuro, Mühle vzdálené deset minut chůze od okruhu. Při jízdě ze stanice Senftenberg autobusem linky 627 (jízdní řád Zde) se vystupuje již na zastávce Hörlitz, Apotheke, která je však vzdálena až tři kilometry od hlavní tribuny.

Obecné informace …. o německých komunikacích

Pojedete-li v Německu pouze na okruh, strávíte zde drtivou většinu času na dálnicích. Pouze doporučený limit (nikoliv povinný) o hodnotě 130 km/h je dostatečně známý, stejně jako (prozatím) volný pohyb bez nutnosti průjezdu mýtnicemi anebo kupování dálničních známek.

Motorsport Festival Lausitzring 2016

Foto: Martin Ševčík

Pověstná je i menší hustota čerpacích stanic, v těchto případech jsou před pumpami umístěny orientační vzdálenosti k nejbližším dalším benzinkám. Nezřídka se tento údaj pohybuje nad padesáti kilometry. Cena paliva je, především u benzínu, vyšší než u nás. Spolu s přijatelnou vzdáleností okruhu nemusí být tudíž pro většinu vozů problém vystačit se zásobou paliva z našeho území.

Jestliže tankování nemusí být nutnou součástí cesty, kratší přestávky se mohou hodit. Základním stupněm je odpočívadlo označené pouze symbolem parkoviště, případně se symbolem WC. To bývá bezplatné, ale velmi jednoduše zařízené. Toalety jsou samozřejmostí nejen u pump, ale také u parkovišť se stravovacím zařízením. Poplatek za jejich použití se pohybuje okolo 70 centů, přičemž lístek z automatu může sloužit jako slevový kupon při následné objednávce stravování. Princip je podobný jako v případě některých našich řetězců rychlého občerstvení.

Na orientačních tabulích bývá pod čarou vyznačení vzdálenosti k místům, které se nachází mimo komunikaci, po níž právě jedete. Čísla sjezdů neoznačují jako u nás kilometr v jehož blízkosti se sjíždí, ale pořadí odbočky od určitého bodu na příslušné dálnici.

Příjemná je kvalita povrchu (byť mnohdy záplatovaného), která i na úsecích s rychlostí zpravidla omezenou na 130 km/h (doplněná značkou Strassen Schaden) převyšuje standard naší dálniční sítě. Obce mimo dálnice jsou vymezeny žlutými tabulemi s černým písmem.

Jestliže milým překvapením je minimální množství rušivých reklamních poutačů, nahrazují je viditelně vyšší počty policejních hlídek. Alespoň jeden vůz často číhá v blízkosti hranice. V Německu není povinné denní svícení, takže přibližující se vozidla na dálnicích jsou hůře viditelná. Na silnicích průjezd křižovatkou automaticky neruší pokyny dle značek před ní umístěných, jak je zvykem v naší domovině.

Vstupenky

Sledování pátečního programu na nekrytých tribunách je zpoplatněno částkou 10 euro, součástí je vstup do paddocku. Ceny za další dny při koupi na místě jsou uvedeny v níže uvedené tabulce. U Zlaté vstupenky je vstup do paddocku započítán do její ceny, u jiných druhů se vstup dokupuje zvlášť za 30 euro.

 Vstupenka  Tribuna  Víkendová  Sobota  Neděle
 Zlatá  Hlavní, krytá  90  80  85
 Stříbrná  Sezení, nekrytá  45  35  40
 Bronzová  Stání, nekrytá  30  20  25

Děti do 6 let mají vstup na okruh zdarma (bez nároku na místo k sezení), za ratolesti ve věku 7 až 14 let jsou ceny poloviční. Osoby s průkazem zdravotního postižení mohou mít vstupné za poloviční cenu.

Předprodej vstupenek sloužící také ke sledování obsazenosti míst naleznete Zde.

Hlavní tribuna okruhu na Lausitzringu

Foto: Tomáš Krejčík

Podmínky kladené na návštěvníky se na stránkách okruhu nenachází. Na dotaz byla sdělena následující pravidla. Z bezpečnostních důvodů není možné vnášet skleněné láhve, objem plastových může být až jeden litr na osobu. Není povoleno vnášení velkých deštníků kvůli omezení výhledu diváků. Doma je nutné ponechat psy a jiné domácí mazlíčky, protože jim škodí hluk, který je nedílnou součástí této akce.

Časový rozvrh víkendu

Podle výběru z předběžného časového plánu (první verze z 25. dubna) je v níže uvedené tabulce rozpis, kdy bude možné vidět vozy DTM a ADAC GT Masters v akci. Celý časový rozvrh závodního víkendu naleznete Zde.

Přestože se němečtí pořadatelé snaží o rychlé odbavení, vzhledem k omezené kapacitě příjezdových komunikací v blízkosti okruhu a předpokládanému velkému zájmu diváků je vhodné počítat s možným čekáním před umístěním na parkoviště.

Deutsche Tourenwagen Meisterschaft

 Událost  Den  Čas
 1. volný trénink  Pátek  16,30 – 17,00
 2. volný trénink  Sobota  08,40 – 09,10
 Kvalifikace pro 1. závod  Sobota  10,15 – 10,35
 První závod  Sobota  14,45 – 15,45
 3. volný trénink  Neděle  09,00 – 09,30
 Kvalifikace pro 2. závod  Neděle  11,30 – 11,50
 Druhý závod  Neděle  15,15 – 16,15

ADAC GT Masters

Program německého šampionátu gétéček se částečně vymyká běžnímu formátu víkendu. První díl kvalifikace se uskuteční již v pátek, druhý až v den závodu, tj. v neděli.

 Událost  Den  Čas
 1. volný trénink  Pátek  11,00 – 12,00
 Trénink amatérů  Pátek  12,05 – 12,35
 2. volný trénink  Pátek  14,50 – 15,50
 Kvalifikace pro 1. závod  Pátek  17,55 – 18,15
 První závod  Sobota  12,45 – 13,48
 Kvalifikace pro 2. závod  Neděle  08,00 – 08,20
 Druhý závod  Neděle  13,08 – 14,08

Doprovodný program

Letos je program o něco chudší. Gétečka z produkce sportovního oddělení Porsche z Weissachu se utkají v domácím mistrovství Porsche Carrera Cupu. Zástupcem monopostů bude ADAC F4.

Návštěva boxové uličky probíhá pouze v neděli mezi 10,35 – 11,20.

Ubytování

V případě, že se rozhodnete strávit oba dny na Lausitzringu a nebydlíte poblíž hranic, nabízí se různé druhy ubytování.

Ekonomicky a časově zajímavé je využití kempu vedle hlavní tribuny (Speedway Camp) anebo za první klopenou zatáčkou (Endurance Camp).

Při ubytování od středy do konce víkendu se jedná o 25 euro za jednu osobu. Dále je nutné počítat s cenou za auto anebo motocykl (50 euro), za větší vozidla (karavan) se platí 75 euro.

Ceny za tři noci (čtvrtek – neděle) jsou ve výše uvedených kategoriích 20 euro za osobu a 40/60 euro dle druhu vozidla. Shodná cena pak platí za dvě, respektive jedno přenocování (pátek – neděle a sobota – neděle) kdy se platí 15 euro za osobu a 30/45 euro za vůz.

Kemp není vybaven přípojkami s elektřinou, takže je nutné mít vlastní agregáty na výrobu elektrického proudu. Speedway Camp využívá sociální zařízení vybudované v hlavní tribuně.

V případě ubytování v místních hotelích se pohybují ceny od cca 1 300 Kč/noc/osobu výše. K vyhledávání lze využít následující stránky Zde anebo Zde. Stránky jsou v češtině s možností úpravy filtrů. K zadání lze využít názvu dvou blízkých míst Senftenberg anebo Meuro (pouze u druhého odkazu).

Cenově výhodnější, ale vzdálenější volbou je využití služeb našich zařízení v cenách začínajících na částce 500 Kč. Vzdálenost do Ústí nad Labem je však okolo 125 kilometrů, do Teplic je to o dalších 15 kilometrů dále. Pro českou nabídku lze zvolit například Zde.

Motorsport Festival Lausitzring 2016

Foto: Martin Ševčík

Užitečné odkazy

Okruh Lausitzring  Zde

Přímý odkaz k víkendu  Zde

DTM     Zde

ADAC GT Masters     Zde

Doplňující informace o DTM a GT na Formuli.cz

DTM 2017

 Popis
Odkaz
Týmy a jezdci
Vozidla
Pravidla, kalendář

Profil šampionátu ADAC GT Masters (Zde)

V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o německém mistrovství gétéček. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Zdroj: DTM, ADAC GT Masters, Eurospeedway, Mapy, Google, Formule

reklama
reklama

Komentáře ke článku