reklama
reklama

Novinky

  • 24.09.2017 V listopadu bude mít premiéru nový dokumentární film o Scuderii Ferrari.

  • 23.09.2017 Formule 3 se po sezoně 2018 rozdělí na dvě výkonnostně odlišné kategorie.

  • 22.09.2017 Dodavatelem motorů pro sérii ADAC Formula 4 bude i v dalších dvou letech Abarth.

reklama
reklama

Extrémní výběr pneumatik pro Monte Carlo F1

Monaku bude vládnout fialová.

Velká cena Monaka je každoročně výjimečnou událostí i v rámci prestižního kalendáře F1 a letos bude ještě zajímavější tím, že jezdci si poprvé sami vybírali pneumatiky. Pravidla ohledně výběru jsou stejná jako loni, ale na začátku sezóny byla po vzájemné dohodě týmů s Pirelli a FIA ignorována. Na nové vozy jsou obouvány zcela nové pneumatiky a jezdci by při výběru dělaném předem (v případě mimoevropských závodů celé měsíce před velkou cenou) pouze hádali, proto od Austrálie až po Španělsko všichni dostávali stejné.

Tomu je už ale konec, Pirelli bude opět vybírat pouze tři z třinácti sad putujících do garáže každého jezdce, zbývajících deset si vybere sám, přičemž se vždy vybírá ze tří nabízených tvrdostí. Do Monaka směřují nejměkčí typy pneumatik, tedy žluté (měkké), červené (super-měkké) a fialové (ultra-měkké).

Pirelli vybralo jednu žlutou a jednu červenou sadu pro závod, takže jezdec musí mít před startem k dispozici alespoň jednu sadu z obou těchto typů a alespoň jednu sadu musí i během závodu použít. Třetí sada od Pirelli je fialová a nemůže být použita dříve než v poslední části kvalifikace. Deset účastníků Q3 ji vrátí po skončení kvalifikace, ostatním zůstává k dispozici pro závod.

Výběr jezdců jasně ukazuje, co si myslí o tom, jak Pirelli odhadlo potřeby letošních vozů. Žluté pneumatiky nikdo nechce, každý bude mít pouze již zmíněnou jednu sadu od Pirelli. Jedinou výjimkou je Jenson Button, který bude zaskakoval za Fernanda Alonsa.

Ani červené pneumatiky si nezískaly moc důvěry, ačkoliv zde se již názory jezdců rozcházejí. Jezdci Mercedesu s nimi evidentně do závodu počítají a na každé straně stříbrné garáže budou tři sady těchto pneumatik. Red Bull, Williams i Renault ale kašlou i na tyto pneumatiky a v jejich garážích bude během celého víkendu jediná červená sada. Ta od Pirelli, která bude muset být použita v závodě, nejspíš v jeho závěrečné fázi. Výměnou za to jejich jezdci dostanou až jedenáct fialových sad, dostatek na tréninky, kvalifikaci i většinu závodu.

Pirelli zřejmě v zimě neodhadlo, jak moc budou nové vozy namáhat pneumatiky. A když všechny pneumatiky dokáží vydržet dlouhý závodní stint, jezdec přirozeně sáhne po nejměkčích z nich, jelikož nabízejí nejvíce mechanické přilnavosti.

reklama
reklama

Komentáře ke článku