reklama
reklama

Novinky

  • 24.09.2017 V listopadu bude mít premiéru nový dokumentární film o Scuderii Ferrari.

  • 23.09.2017 Formule 3 se po sezoně 2018 rozdělí na dvě výkonnostně odlišné kategorie.

  • 22.09.2017 Dodavatelem motorů pro sérii ADAC Formula 4 bude i v dalších dvou letech Abarth.

reklama
reklama

F2: S hvězdou sezony Charlesem Leclercem F2

Co nám prozradil vedoucí pilot šampionátu.

Charles Leclerc se coby nováček stal hvězdou F2 ihned při svém debutovém víkendu v Bahrajnu. Jeho jízda ve sprintu byla nezapomenutelná. Následně přidal vítězství v hlavním závodě v Barceloně i Baku. Musel se však potýkat i s nepříjemnými věcmi, jakým bylo odstoupení z obou domácích závodů v Monaku kvůli technickým problémům a v Baku úmrtí tatínka. Přesto vede šampionát o 42 bodů. My jsme Charlese vyzpovídali před jeho dalším závodním víkendem na Red Bull Ringu.

Tvůj debut ve formuli 2 byl velmi úspěšný. Překvapily tě tvé výsledky?
Ano, samozřejmě, je to překvapení, protože v kategorii jako je tato je vždy náročné být na vrcholu a to zejména v F2, jak jsme to většinou viděli v minulosti. Jezdci, kteří byli rychlí, byly obvykle ve Formuli 2, bývalé GP2, už několik let, takže, ano, bylo to pro mě překvapení. Předsezonní testy byly dobré, víceméně jsme věděli, na čem jsme, věděli jsme, že máme ještě rezervy v autě i ve mně. Během první kvalifikace jsem na to tlačil. Samozřejmě, první pole position bylo trochu šok, ale pak jsme viděli, že i v závodech to jde velmi dobře. Takže, na začátku jsem byl trochu překvapen, ale pracovali jsme na tom a dosáhli jsme toho.

Který závod v dosavadním průběhu sezony hodnotíš jako nejlepší?
Co se týče rychlosti, řekl bych Monako, dokud nepřišly technické problémy. Co se týče show, věřím, že to byl druhý závod v Bahrajnu, protože to bylo dost nečekané. Po pitstopu jsme byli na čtrnáctém místě s osmi koly do konce a devatenácti sekundami ztráty, takže to bylo něco skvělého. Celkově tedy Bahrajn.

Co je pro tebe větší zábava - první závod, kdy obvykle startuješ odněkud zepředu, nebo sprint, kde jsi na startu obvykle osmý a musíš tedy více bojovat?

Z pohledu zábavy je to určitě sprint, protože pokud se mi daří v prvním závodě, pak ve druhém musím dohánět, takže je to vždy větší výzva.

 

 

reklama
reklama

Komentáře ke článku