reklama
reklama

Novinky

  • 20.10.2017 Také ve druhém tréninku v Austinu byl nejrychlejší Lewis Hamilton

  • 20.10.2017 První trénink na VC USA se odehrál pod taktovkou Lewise Hamiltona

  • 20.10.2017 Max Verstappen prodloužil smlouvu s týmem Red Bull až do roku 2020

reklama
reklama

FIA Halo musela zavést, tvrdí Horner F1

Jinak by se nejspíš nevyhnula žalobám.

Šéf týmu Red Bull nabízí svůj pohled na to, proč FIA i přes nesouhlas většiny týmů prosadila používání Halo, které na vozech uvidíme už příští rok.

"S prvním konceptem Halo přišel Mercedes," připomíná Christian Horner. "To FIA dostalo do složité situace. Kdyby nyní došlo k nehodě a na voze by nebylo Halo, které by mohlo zabránit tragédii, z právního pohledu by bylo těžké to vysvětlit, když už jednou bylo vymyšleno."

Horner přitom sám není Halo nadšený, hlavně kvůli tomu, že zhoršuje estetickou stránku vozu. I proto Red Bull investoval do prvních kroků vývoje Aeroscreenu, alternativy z plexiskla, umístěné před jezdcem. FIA se pokusila koncept Aeroscreenu vylepšit a vznikl tzv. Shield, ovšem test na Silverstone potvrdil několik problémů tohoto řešení. Halo tedy nemá konkurenci.

"Kvůli tomu jsme vyvinuli Aeroscreen. Chtěli jsme něco hezčího, ne takové cik-cak. FIA je nyní zatlačena do rohu. Halo nemá žádnou alternativu. Obávám se, že nyní ho bude muset mít každá série až po motokáry. Kde to skončí? Závodník v motorsportu podle mě musí akceptovat určitou míru rizika."

Plánované šíření Halo do dalších sérií spadajících pod FIA netěší Alaina Prosta, člena vedení týmu Renault ve Formuli E.

"Snaží se ho dostat na všechny monoposty, ale já bych ho nerad viděl na vozech FE," řekl čtyřnásobný mistr světa, který má také problém s tím, jak vůz po nasazení Halo vypadá.
reklama
reklama

Komentáře ke článku