Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Vettel překvapen kvalifikačním fiaskem

Vettel překvapen kvalifikačním fiaskem

Räikkönen obvinil Pirelli, že donutilo fanoušky i jezdce čekat.

Ferrari je doma, slaví 70. výročí a v kvalifikaci jeho jezdci obsadili sedmé a osmé místo. Tento fakt je zjemněn skutečností, že Red Bull si Monzu vybral jako místo vhodné k přijetí penalizací za výměnu pohonných jednotek a jezdi Ferrari budou díky tomu startovat ze třetí řady. Malá náplast pro Sebastiana Vettela. I šesté místo je jeho dosud nejhorším v sezoně a na svého největšího rivala v boji o mistrovský titul ztratil více než 2,5 sekundy. Po kvalifikaci nevěděl, nebo nechtěl říct, co je příčinou takto velké ztráty na mokré trati.

"Řekněme, že jsem překvapen rychlostí ostatních," řekl čtyřnásobný šampion. "Evidentně jsme nemohli jet stejně rychle. Momentálně nevíme proč. Jsem si jistý, že je pár věcí, na které bychom se nyní měli podívat a porozumět jim. Nicméně byl to důležitý den. Něco nefungovalo, nezapadlo to na své místo. Prostě jsme nebyli dostatečně rychlí, my oba, trápili jsme se a nemohli jsme dělat to, co dělali ostatní."

Nastavením vozu to prý nebylo.

"Vůz nastavujete tak, aby byl co nejrychlejší. Nic takového jako klasické nastavení do deště teď neexistuje. Pochybuji, že dnes někdo nastavil vůz na mokré podmínky."

 

Kimi Räikkönen také moc neprozradil, ale pozornost zaměřil na pneumatiky a jejich zahřívání.

"Chyběla mi přilnavost. Nevím, jestli jsme nedokázali donutit pracovat pneumatiky, nebo za tím bylo něco jiného. Když jezdíte s takto nízkým přítlakem, nedokážete je vystavit velké zátěži a potom je to nekonečný příběh (když se pneumatiky nedaří dostat do provozní teploty)," řekl Fin.

Räikkönen se pustil i do kritiky Pirelli, které je podle něj zodpovědné za odkládání kvalifikace. Větší pneumatiky a vyšší aerodynamický přítlak vozů měly pomoci omezit aquaplaning, ale nestalo se.

"Největší problém byl s přilnavostí a když se kvalifikace začala, hrozil aquaplaning. Ale opravdu potřebujeme lepší pneumatiky na mokrou trať, protože fanoušci dnes čekali v dešti, jelikož na trati nebylo zas tak mnoho vody, ale přesto jsme měli aquaplaning. V první řadě potřebujeme, aby pneumatiky odváděly vodu. Když jsme začali, všude to klouzalo a snažili jsme se hlavně přežít, ale zároveň jsme chtěli dosáhnout dobrý čas."