Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Honda se snaží, Red Bull nevyužije veto

Honda se snaží, Red Bull nevyužije veto

Nové zprávy z připravované rošády pohonných jednotek.

Výkonný šéfinženýr Hondy v F1 poprvé přiznal, že není jisté, že McLaren a Honda zůstanou partnery. Rád by vedení McLarenu přesvědčil dobře odváděnou prací, jenže to asi už nebude stačit.

"Stále se snažím zajistit dobré výkony a přesvědčit je, ale nejsem si jistý, zda to bude stačit," cituje Jusukeho Hasegawu Motorsport. "My, Honda, se nechceme vzdát tohoto partnerství."

Jak kritika a nejistota ovlivňuje zaměstnance v japonské Sakuře a anglickém Milton Keynesu?

"Vývoj se díky tomu zrychlil. Pro továrnu je to velmi motivující. Od Rakouska máme spec 3, náš vývoj zrychlil a i nyní má velmi dobré tempo. Motor je s každým novým dílem o něco lepší, což je velmi povzbudivé."

Velmi ambiciózní plán ohromit McLaren rychlým zlepšením nové pohonné jednotky navržené v druhé polovině minulého roku se ale ani zdaleka nedaří naplňovat. Už ve Spa měli mít jezdci McLarenu spec 4, čtvrtou verzi pohonné jednotky, jenže ta nebyla ve Spa ani v Monze a nebude ani v Singapuru.

"Už bylo rozhodnuto, že v Singapuru budeme mít současné motory. Prostřednictvím nastavení můžeme dosáhnout určitého zlepšení, ale žádné velké změny."

 

Vše tedy vypadá na to, že McLaren směřuje k podpisu smlouvy s Renaultem. Předloni se říkalo, že Red Bull rozhádaný s Renaultem by se rád dohodl s Hondou, ale McLaren využil veto, které má jako její partnerský tým. Shodou okolností tentýž tým v minulosti nechtěl Red Bull pustit k motorům Mercedes. Má štěstí, že šéf Red Bullu není pomstychtivý, a pokud ano, tak si tohle příkoří spojuje pouze s tehdejším šéfem McLarenu Ronem Dennisem. V opačném případě by mohl McLaren na motory Renaultu rovnou zapomenout.

"Máme veto ohledně toho, komu může Renault dodávat," prozradil Christian Horner v rozhovoru pro Sky F1. "Je to věc, která je v našem kontraktu dobrých deset let, odkdy nám starý dobrý Ron Dennis nechtěl dát motor Mercedes. Ale teoreticky souhlasíme. Rádi je uvidíme s motorem Renault.

Řekl bych, že všichni mohou být spokojeni se směrem, kterým se to nyní ubírá. Teď se do toho někdo musí pořádně opřít a rychle dospějeme k závěru. Není to náš motor, je to motor Renaultu a my budeme rádi, když bude mít dva silné zákazníky."

Proces výměny ale možná nebude tak jednoduchý, jak by si Horner představoval. Honda chtěla původně získat Toro Rosso pouze jako platícího zákazníka a k partnerství s relativně malým týmem se zatím veřejně vůbec nevyjádřila. A v zákulisí se šíří drb, že také Renault chce výměnou něco získat, přesněji někoho, jednoho španělského jezdce. A Fernando Alonso to není.