reklama
reklama

Novinky

  • 23.10.2017 Scuderia Toro Rosso nasadí do VC Mexika jezdce Pierra Gaslyho a Brendona Hartleyho

  • 22.10.2017 Tým Mercedes AMG Petronas obhájil prvenství v Poháru konstruktérů

  • 22.10.2017 VC USA: 1. Hamilton (Mercedes), 2. Vettel (Ferrari), 3. Räikkönen (Ferrari)

reklama
reklama

DTM vyrazí do závěru sezony bez závaží DTM

Automobilky se dohodly na zrušení systému dovažování vozů

DTM se chystá na významný zásah do sportovních regulí. Promotér série ITR i zúčastněné automobilky se dohodly na okamžitém zrušení pravidel, předepisujících úpravy hmotností vozů na základě jejich výkonnosti.

Změnu ještě musí potvrdit Německý svaz motorsportu (DMSB). Tento krok je ale považován za formalitu, jelikož zástupci svazu již dříve naznačili, že podobný návrh podpoří, pakliže bude jednotným produktem všech zainteresovaných stran.

Změnou pravidel tak vyvrcholily sáhodlouhé diskuze o podobě a především smyslu aplikovaného systému dovažování, který byl mnohým pomyslným trnem v oku, od jezdců samotných až po šéfa série Gerharda Bergera. K prosazení změny však chyběl jednotný postoj Audi, BMW a Mercedesu.

Vážné pochyby o vhodnosti systému se objevily již před sezonou, spolu s promotérem však bylo rozhodnuto vyčkat několik závodů a poté situaci znovu vyhodnotit. Změnu nastavených pravidel tak s sebou přinesl až třetí závodní víkend v Maďarsku.

Potvrdilo se, že vzhledem k nové charakteristice pneumatik již časy z kvalifikací nejsou adekvátním měřítkem při porovnávání rychlosti vozů. Základem pro rozdělování hmotností se proto staly časy dosahované během závodů, konkrétně průměry 28 nejrychlejších kol.

Jenže již v Budapešti automobilky našly cestu, jak i přes zákaz rádiové komunikace řídit tempo jednotlivých vozů prostřednictvím signálů z boxové zídky a tím se vyhnout nakládání zátěže do svých strojů.

Výsledkem byl zákaz takové signalizace a snaha DMSB zavést do výpočtu průměrných časů faktor náhody a připravit tím týmy o možnost taktizovat v reálném čase se závodním tempem svých jezdců.

Systém založený na losu však přežil pouze jediný den. Poté jej DMSB odvolal a vyzval zúčastněné strany, aby našly společnou řeč a jednaly v zájmu sportu jako takového. To se povedlo až nyní.

Úprava pravidel přišla v době, kdy do konce sezony zbývají dva závodní víkendy a kdy právě proběhnuvší závod na Nürburgringu příkladně demonstroval úskalí zavedených regulí. 

"Byly vyslyšeny hlasy fanoušků. Mám velkou radost z toho, že automobilky táhnou za jeden provaz a rozhodly v zájmu sportu," prohlásil předseda ITR Gerhard Berger.

 

reklama
reklama

Komentáře ke článku