Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

FIA odsouhlasila omezení počtu pohonných jednotek

FIA odsouhlasila omezení počtu pohonných jednotek

Příští rok může být trestů ještě více

Poré, co tresty za použití částí pohonných jednotek nad pravidly povolený počet zpotvořily startovní rošty závodů ve Spa-Francorchamps a na Monze, se intenzivně diskutovalo o potřebě nalézt řešení tohoto problému. Ross Brawn navrhl zrušení odsouvání jezdců na startovním roštu a zavedení jiné formy trestu, která by postihovala pouze tým, ne jezdce. Christian Horner kontroval návrhem vrátit se zpět k pěti pohonným jednotkám na jezdce a sezonu, jelikož čtyři jsou evidentně příliš málo. Pouze některé menší týmy vytvořily opozici s tím, že omezení je dobré z nákladového hlediska a odsouvání rychlých vozů dozadu je zase dobré pro show. FIA neřekla nic a, v souladu s původním plánem, jednoduše odsouhlasila ještě přísnější omezení pro sezonu 2018.

V odstavci 23.3 a) Sportovních pravidel F1 pro sezonu 2018 se nyní píše: "S výjimkou případu, když jezdec závodí za více než jeden tým, nesmí žádný jezdec použít více než 3 motory (ICE), 3 motorgenerátory tepelné energie (MGU-H), 3 turbodmychadla (TC), 2 úložiště energie (ES), 2 řídící elektroniky (CE) a 2 motorgenerátory kinetické energie (MGU-K)."

 

Někteří výrobci pohonných jednotek evidentně mají co dohánět. Daniel Ricciardo, Max Verstappen a Daniil Kvjat používají již pátý motor Renaultu, přičemž Australan má již šesté MGU-H. A to jsou na tom podstatně lépe než jezdci McLarenu, kteří mají sedmé motory Hondy a Stoffel Vandoorne používá desátý kus MGU-H i turba, zatímco Fernando Alonso je na čísle 9.