Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Sainz odletěl a rychle přepne do japonského režimu

Sainz odletěl a rychle přepne do japonského režimu

Gaslymu pití stříkalo do obličeje

Scuderia Toro Rosso se přesvědčila, že po hodech občas přichází půst. V Singapuru dosáhla největšího bodového zisku sezony, v Malajsii vyšla bodově naprázdno. Přesto na sebe upozornila. Vyslala totiž do boje dalšího letošního nováčka: jedenadvacetiletého Francouze Pierra Gaslyho.

První slova Carlose Sainze svědčila o tom, že má smysl pro humor: „Celkově to pro nás byl pozitivní den. Až na to vyřazení.“ Byl totiž jediným jezdcem, který závod nedokončil. Ve 30. kole odstoupil kvůli ztrátě výkonu motoru. Další věty už měly k humoru daleko: „Podle mě se pro nás závod vyvíjel velmi dobře a předvedli jsme větší rychlost než včera v kvalifikaci. V závodech se pokaždé snažíme z auta vydolovat o něco víc. Měl jsem našlápnuto k tomu, abych si odvezl body, ale bohužel jsem nakonec musel odstoupit kvůli elektrické závadě. Je to fakt škoda. Až do té chvíle auto reagovalo na všechno moc dobře. Dobrá zpráva je, že nás další závod čeká už za týden, takže se můžeme rychle soustředit na něj a rovnou začít uvažovat o Velké ceně Japonska. Ještě dnes večer letím přímo do Japonska. Díky tomu hned přepnu do japonského režimu a začnu si vychutnávat závodní víkend, který patří v kalendáři k mým nejoblíbenějším.

 

Mladíček Pierre Gasly se po vydařené premiéře jen usmíval: „Pro mě byl tenhle závod výjimečný tím, že byl vůbec první ve formuli 1 – na dnešní den nikdy nezapomenu! Rozhodně to je dobrá zkušenost. Dokonce bych řekl, že ještě lepší, než jsem čekal. Snažil jsem se ze všech sil a rval se, jak to jen šlo. Po fyzické stránce to bylo těžké. Pořádně mi v autě nefungoval pitný systém. Místo aby mi nápoj tekl do úst, stříkal po celém obličeji. Z mého pohledu trval závod hrozně dlouho. Ale díky tomu, jak mi stoupala hladina adrenalinu, jsem se dokázal soustředit až do samého konce. V celém průběhu závodu jsem nebyl daleko od Magnussena, ale bylo těžké se k němu dotáhnout. Také si myslím, že potřebuji trochu víc zkušeností, co se týká zacházení s pneumatikami – koncem závodu jsem se s nimi dost natrápil. Dál jsem nezvládal dokonale situace, kdy byly vyvěšené modré praporky – ztratil jsem během nich hodně času –, ale to určitě přijde, až nasbírám víc zkušeností. Nyní si budu muset závod rozebrat a přijít na to, kde se mohu příště zlepšit. Když se to vezme kolem a kolem, odjíždím z Malajsie spokojený.