Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Haas má i v Japonsku z auta hromadu šrotu

Haas má i v Japonsku z auta hromadu šrotu

Grosjean znovu těžce havaroval

Tým Haas a zejména Romain Grosjean neprožívají v poslední době radostné období. Jen týden poté, co Francouz rozbil auto nezaviněně v Malajsii, přišla další těžká havárie v Japonsku. Tentokrát ji má ovšem na triku jezdec, který nezvládl poslední ostré kolo v první části kvalifikace.

Do konce Q1 zbývaly necelé dvě minuty a Grosjean potřeboval vylepšit čas, aby postoupil do druhé části a mohl bojovat o slušné postavení na startu. V 5. zatáčce však dostal smyk, vyjel z tratě a tvrdě narazil do bariéry. Jezdec naštěstí z místa nehody odešel po svých, ale auto je těžce poškozené. Kvalifikace byla zastavená červenými vlajkami a první část se už nedokončila.

Jsem v pořádku,“ potvrdil v padoku Romain Grosjean. „První jízda byla vlastně dost dobrá. V nájezdu do jedenácté zatáčky jsem ztratil na Kevina hodně času. Mám za to, že auto bylo schopné se v první části kvalifikace dostat do první desítky. V druhé jízdě jsem dělal to samé co předtím, jenže auto se prostě bez příčiny hodně přetáčelo. Musíme to analyzovat. Jistě, do třetí zatáčky jsem vletěl trochu rychleji než v předcházejícím kole, ale nijak šíleně. Tam se stala chyba. Snažil jsem se to před čtvrtou zatáčkou všelijak zachránit, jenomže už bylo pozdě. Dělal jsem, co jsem mohl, abych se udržel na dráze a vyhnul se havárii, ale nevyšlo to a vyjel jsem z tratě. Tráva byla mokrá, tak jsem skončil v bariéře.

Dojem z vystoupení týmu se snažil vylepšit Kevin Magnussen. Dosáhl 13. nejlepšího času, ale na roštu se posune o jedno místo vpřed díky penalizaci Alonsa. Svůj výkon komentoval slovy: „O tomto víkendu jsme silnější než minule. V autě se hned od pátku cítím lépe, je živější. Částečně za to vděčíme nižší teplotě dráhy. Díky tomu pneumatiky slouží o něco lépe nebo se přinejmenším snáz dostávají do provozního stavu, aniž se přehřívají. Když zaostáváte v přítlačné síle nebo přilnavosti, na chladnějším asfaltu, jako je tady, se tolik nepřehřívají. Tím jsme se trochu přiblížili středu pole. Počítali jsme, že budeme v kvalifikaci tak na šestnáctém sedmnáctém místě, a najednou jsem na třinácté pozici, a nakonec budu zítra startovat z dvanácté. S tím nemohu být nespokojený. Ale když už máte do desítky tak blízko, tak vás pak trochu mrzí, že jste se tam nedostali.