Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Alonso chce konečně body

Alonso chce konečně body

Vandoorne poukázal na kolegovo lepší přední křídlo

Fernando Alonso se včera dokázal dostat až do poslední části kvalifikace a v ní skončit devátý, přičemž penalizace Maxe Verstappena ho posunula na osmou příčku. Po dvou nevyužitých příležitostech hodlá dnes konečně zvýšit své bodové konto.

"Nejlépe mi asi vyšlo kolo v Q2," řekl Alonso televizi Sky Sports F1. "I týmu jsem řekl, že to je asi to nejlepší, co dokážu zajet. Pokud nás to dostane do Q3, bude to skvělé, ale pokud ne, přesto budu spokojený. A byli jsme v Q3!

Podle mě je to skvělá šance bodovat. Nepovedlo se to v Singapuru kvůli incidentu v první zatáčce a téměř to vyšlo v Japonsku, kde jsem do posledního kola útočil na Massu, ačkoliv jsem kvůli penalizaci startoval poslední. Pokud se zítra nic nepokazí, snad konečně získáme pár bodů.
"

Rychlé tempo vývoje vozu MCL32 je jedním z důvodů, proč před VC USA oznámil, že v týmu zůstane i příští rok.

"V porovnání s předchozími sezonami jsme skutečně pokročili a vývoj vozu jde správným směrem. Dříve jsme pokroky dosažené v aerodynamickém tunelu ne vždy viděli i na trati, ale tento rok každý nový díl dělá přesně to, co se od něj očekává. To je zdrojem jistoty pro příští rok. Můžeme věřit, že věci, které máme teď v tunelu, budou tak dobré, i když je vyzkoušíme na trati."

Příští rok už v jeho voze nebude motor Honda, který je nevýhodou i na Okruhu Amerik, hlavně ve druhém sektoru.

"Na tomto okruhu se využívá potenciál nových vozů F1, což je skvělé. První sektor s jeho rychlými zatáčkami je asi nejlepší částí okruhu. Je dost hrbolatý. Řekl bych, že hrbolatější než loni. Druhý sektor s jeho rovinkami nebude naším oblíbeným, trochu tam ztrácíme."

Stoffel Vandoorne neměl tak dobrou kvalifikaci. Obsadil 13. místo a stevardi mu k němu ještě přičetli dalších pět míst za výměnu spalovacího motoru. Díky vysokým trestům za nové pohonné jednotky Renaultu ve vozech Maxe Verstappena, Nika Hülkenberga a Brendona Hartleyho i penalizaci Lanceho Strolla za způsobení nebezpečné situace v Q1 však sestoupí pouze o jednu příčku a tu jeho si přivlastní Marcus Ericsson.


"Dnes jsme asi nemohli doufat v lepší výsledek, jelikož nás celý víkend pronásledují problémy. Od druhého tréninku nejsem s vozem spokojený a dnešek byl těžký. První  trénink byl dobrý, testoval jsem nové přední přítlačné křídlo a skončil na páté příčce. Pak křídlo dostal druhý vůz a se starší specifikací jsme trochu bojovali a marně hledali správné vyvážení, což pokračovalo i v kvalifikaci. Prostě jsem nenašel správné vyvážení pro všechny zatáčky. Vůz se nechoval, jak bych si přál, ale protože mě čekal trest ztráty pěti míst, bylo logické dát přední křídlo Fernandovi, protože on má větší šanci získat body."