Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

S Mosleym jsme pomáhali Ferrari, přiznal Ecclestone

S Mosleym jsme pomáhali Ferrari, přiznal Ecclestone

Teď prý Maranello kuje pikle s Mercedesem

Přesné srovnání výkonu pohonných jednotek v F1 nemáme, ale žádný z insiderů nezpochybňuje, že nejlepší je Mercedes a Ferrari mu stále více dýchá na krk. Bernie Ecclestone v rozhovoru pro italské noviny La Repubblica tvrdí, že to není náhoda a nejsou za tím ani schopností lidí Ferrari a ani reorganizace, kterou Scuderia prošla po neúspěšném vkročení do éry hybridních turbomotorů. Na rozdíl od Renaultu a Hondy se Ferrari z neúspěchu vzpamatovalo poměrně rychle proto, že si to Mercedes po letech dominance přál a podal mu pomocnou ruku. Podle bývalého bosse F1 je za tím třeba hledat marketing.

"Když se to děje, nikdo to nemůže vědět jistě. Pouze ten, kdo tu pomocnou ruku podal. V určitém čase se jistě stalo, že se objevila taková pomocná ruka a přinesla motor," řekl Ecclestone, jenž dnes slaví 87. narozeniny. Na naléhání reportéra prozradil více.

"Mercedes. Měl k tomu dobrý důvod. Mistrovský titul získaný proti Sauberu je jedna věc. Ale titul vybojovaný proti Ferrari, to je něco jiného. Nemůžu to vědět najisto. Říkám, že to tak nejspíš bylo. Už se to předtím stalo s Hondou. A pokud se Mercedes rozhodl Maranellu poskytnout své technologie, tak podle mě udělal správně.

Také je zřejmé, že při přátelských vztazích těchto dvou týmů bylo pro Stuttgart v roce 2017 nejlepší, aby za a) Red Bull neměl nejvýkonnější motor, a za b) Ferrari bylo důstojným soupeřem."

Co si o tom myslí šéf Red Bullu Christian Horner? O správnosti Ecclestoneových závěrů sice pochybuje, ale je pravda, že z Mercedesu a Ferrari se v posledních letech staly spojenci.

"Tak tohle je takové klasické Bernieho smýšlení, dalo by se říci. Takto si to spojil," řekl Horner. "Je jasné, že Ferrari a Mercedes mají velmi blízký vztah, ve smyslu toho, jak postupují na setkáních (Strategické skupiny F1). Již se prakticky nestává, aby jeden za něco zvedl ruku bez souhlasu druhého."

Tím ale zajímavý rozhovor s Ecclestonem neskončil. Poprvé veřejně přiznal, že Ferrari předtím pomáhal nejen on, ale i bývalý prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley. Ferrari, nejoblíbenějšímu týmu F1, se snažili vyjít vstříc změnami technických pravidel.

"Pomáhat Ferrari vždycky mělo smysl. Vždy se to dělalo přes technická pravidla. Týmy jsou pro F1 důležité, ale Ferrari je nejdůležitější. To je důvod, proč se roky dělaly změny, kterými se pomáhalo Maranellu k vítězstvím."

Byl v tom namočený i Charlie Whiting, ředitel velkých cen?

"Ne. Charlie vždycky dělal to, co měl dělat. Ale Max Ferrari často pomáhal. A já také. Všichni jsme chtěli, aby Ferrari vyhrávalo. Sezona vyhrána Ferrari je cennější než vyhraná někým jiným. Ale dívejte se na to tak, že i týmy chtějí vyzvat konkurenceschopné Ferrari, protože jedna věc je zdolat Sauber a něco zcela jiného je porazit červený vůz z Maranella."