Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Haas padl na úplné dno a nemá pro to omluvu!

Haas padl na úplné dno a nemá pro to omluvu!

Haas a jeho Achillova pata

Stalo se, co nikdo nečekal: Našel se tým ještě slabší než Sauber! Poslední dvě místa v kvalifikaci na Velká cena Mexika obsadili jezdci stáje Haas. Sami nedovedou pochopit, co se s auty děje a jak jim vrátit dřívější rychlost. Se současnou výkonností to s útokem na sedmé místo v Poháru konstruktérů nemohou myslet vážně.

Slabou útěchou je, že se díky penalizacím některých soupeřů Kevin Magnussen a Romain Grosjean posunou přinejmenším na 16. a 17. pozici na startu. Zatímco v pátečním prvním tréninku se i testovací jezdec Antonio Giovinazzi dostal na 15. místo, během kvalifikace byly vozy v nejhorší kondici za celý víkend.

Romain Grosjean se v duchu své tradice nijak nesnažil problémy zakrývat: „Je to pro nás těžký víkend. Včera jsme vůbec nic nenajezdili (3 kola), takže je samozřejmě vždycky v sázce výkonnost. Na konci jsem měl moc špatné kolo po výjezdu z depa, kdy byl na dráze hustý provoz, a tak bylo k dobru pár desetin, ale nic, co by nám pomohlo se dostat tam, kde jsme měli být. Nemáme pro to omluvu. Používáme letošní model motoru Ferrari, který je silnější než motor v sauberech. Budeme na tom muset zapracovat a musíme najít způsob, jak auto zrychlit na okruzích, kde potřebujeme větší přítlačnou sílu. Zítra před sebou máme 71 kol. Může se stát cokoliv. Nehodlám se za každou cenu tvářit pozitivně naladěný a tvrdit, že všechno bude skvělé, ale v závodě člověk nikdy neví. Okruh je náročný a s chlazením se bude potýkat každý. Potíže se dají očekávat i s brzdami. V Singapuru se nepočítalo, že bychom získali body, a přece jsme bodovali.

Kevin Magnussen byl ve svých výrocích opatrnější. Připomněl, že se už předem báli, že tenhle víkend bude těžký. „V kvalifikaci jsme samozřejmě nebyli moc rychlí,“ připustil Dán. „Tato trať je naše Achillova pata. Dalo se to předpokládat, ale i tak nás to zklamalo. Musíme se holt co nejvíc snažit. Problém je kombinace různých věcí. Řekl bych, že vzhledem k řidšímu vzduchu tady musejí všichni chladit auta daleko víc. To se týká chlazení brzd, motoru, vody, zkrátka všeho. My na tom nejsme s chlazením nejlépe. Proti ostatním v tomhle směru ztrácíme a tentokrát to vypadá moc špatně.