reklama
reklama

Novinky

  • 18.01.2018 Neutral Mercedes i Ferrari představí svoje monoposty F1 ve stejný den - 22. února

  • 17.01.2018 Good Seriál IndyCar oficiálně představil vůz pro nadcházející sezonu

  • 16.01.2018 Neutral Robert Kubica se stal rezervním a vývojovým pilotem Williamsu ve F1

Facebook Instagram
reklama
reklama

Velká cena Brazílie pohledem Pirelli

Velká cena Brazílie pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Sebastian Vettel se stal vítězem Velké ceny Brazílie poté, co se v první zatáčce dostal do vedení a pak první místo bránil až do cílové vlajky. Startoval na červených (superměkkých) pneumatikách a po přibližně dvou pětinách závodu přezul na žluté (měkké). Jednozastávková strategie se startem na červených a dojezdem do cíle na žlutých pneumatikách byla letos evidentně nejlepší, uspěli s ní i další dva jezdci na stupních vítězů a většina z bodované desítky.

O zábavu se staraly dvě výjimky, jezdci v rychlých vozech, kteří si museli cestu k bodům klestit přes pomalejší soupeře. Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo nejprve předjížděli nejpomalejší vozy navzdory nevýhodě žlutých pneumatik, ze kterých se uprostřed závodu stala výhoda díky jejich delší životnosti. V závěrečné fázi pak měli výhodu červených pneumatik, kterou Hamilton využil k předjetí Maxe Verstappena. Nizozemcova zastávka v 62. kole po přepuštění čtvrtého místa Hamiltonovi byla pouze pojistná, nic neztratil. Ricciardo byl v boxech po prvním kole kvůli postartovní kolizi.

Dominanci jednozastávkové strategie, podle Pirelli, nahrál výjezd safety caru, bez nějž by se vlna zastávek v boxech pravděpodobně začala dříve než v 27. kole. Bílé (středně tvrdé) pneumatiky poslal italský výrobce do Brazílie zcela zbytečně. V závodě jsme je vůbec neviděli (a pochopitelně ani v kvalifikaci), a to i přesto, že trať byla v neděli místy vyhřátá až na 60°C, takže se jezdci nemuseli obávat, že by je nedokázali zahřát.

 

reklama
reklama

Komentáře ke článku