Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Hartley a Gasly zůstávají v Toro Rosso

Hartley a Gasly zůstávají v Toro Rosso

Z nevýhody bude výhoda

Toro Rosso začalo sezonu 2017 s Carlosem Sainzem a Daniilem Kvjatem a končí ji s Pierrem Gaslym a Brendonem Hartleym, jelikož Sainze si půjčil Renault a nad Kvjatem Red Bull definitivně zlomil hůl. Turbulence uvnitř Toro Rosso v druhé polovině sezony se ale na začátku té budoucí změní ve výhodu kontinuity. Gasly a Hartley budou za Toro Rosso závodit i v roce 2018, takže tým přizpůsobující vůz požadavkům pohonné jednotky Hondy bude mít mezisezonní kontinuitu alespoň v jezdecké dvojici, sestávající z nejnovějšího hotového produktu juniorského programu Red Bullu, francouzského šampiona GP2 z roku 2016 a britského jezdce, jenž před lety o místo v juniorském programu přišel a pod křídla Red Bullu se vrací jako dvojnásobný šampion WEC.

"Jsme velmi rádi, že Red Bull tak brzy potvrdil setrvání Pierra a Brendona na místech našich závodních jezdců v roce 2018," řekl šéf týmu Franz Tost. "Během závěrečné části této sezony ukázali svou vyzrálost pro F1 tím, jak rychle si zvykli na vůz, jaké výkony podávali na trati a jak neustále prokazovali svou připravenost na tuhle výzvu. Jak víme, ne všichni jezdci si zvykají stejně rychle. Takže se už těšíme na první kompletní sezonu s nimi a snad pro ně budeme mít balík, se kterým je v kombinaci s konzistentností na místech jezdců jistě můžeme dostat do pozice, ve které budou moci naplnit očekávání."

Že Red Bull nechá v Toro Rosso Gaslyho, s tím se tak nějak počítalo, vždyť po titulu v GP2 ho nutil rok čekat na místě testovacího jezdce a závodníka japonské série Super Formule. Další rok čekání na vstup do F1 by se mohl negativně projevit na jeho motivaci. Naopak, pro Hartleyho byla nabídka závodit v F1 překvapením a smlouva na sezonu 2018 stopla jeho plány na závodění v IndyCar, kam ho nasměrovalo zrušení týmu Porsche ve WEC.