reklama
reklama

Novinky

  • 12.02.2018 Neutral Red Bull Racing představí vůz pro sezonu 2018 v pondělí 19. února

  • 12.02.2018 Good V testech IndyCar ve Phoenixu byl nejrychlejší Japonec Takuma Sató

  • 09.02.2018 Neutral Renault se stal oficiálním partnerem VC Francie F1

Facebook Instagram
reklama
reklama

Liberty nepochopila, že F1 není fast food

Liberty nepochopila, že F1 není fast food

V USA se nedá vydělat, proto přibývaly závody v Asii

Bernie Ecclestone řekl, že noví vlastníci F1 nepochopili, co si vlastně koupili. Podle něj dělají plány do budoucna, jakoby koupili hamburgrárnu.

"Já jsem k F1 vždy přistupoval tak, jakoby to byla restaurace se třemi michelinskými hvězdami. Není správné zacházet s ní jako s restaurací rychlého občerstvení. To je americký standard," řekl bývalý šéf F1. "Je to hluboko pod úroveň F1. Každý, kdo se za posledních 40 let nějakým způsobem zapojil do F1, očekával nejvyšší standard. Měli by se probudit. Nic proti nim nemám, spíše je mi jich líto. Je to jakoby zubař měl dělat lékaře."

Ecclestone rozumí i tomu, proč výrobci motorů nejsou nadšení myšlenkou na zahájení vývoje jiného hybridního agregátu, než se používá dnes.

"Problémem je, že za vývoj těchto motorů již všichni utratili majland. Teď nechtějí jít zpět k rýsovacím prknům a říci (mateřským společnostem): Potřebujeme další libry, protože musíme modifikovat naše motory. Opravdu si myslím, že by se buď mělo přijít s něčím zcela odlišným, nebo ať to nechají být.

Zcela by postačilo udělat to, na čem jsme byli dohodnuti již před třemi lety. Já a Jean Todt jsme navrhovali vyšší průtok paliva, více pohonných hmot v nádržích a o 2000 otáček za minutu více. Nic víc nebylo třeba."


Takže fáze velkých krásných představ končí a noví majitelé se konečně seznamují s realitou, když se své představy pokoušejí dostat na papír a do pravidel pro budoucí sezony.

"Neměli by dělat tolik slibů, aniž by věděli, co z toho opravdu mohou dokázat. Měli s tím počkat, dokud neuvidí kompletní obrázek. Nepochybuji, že to, co měli ve svých představách a v hlavách, byly správné věci. Pochybuji, že je dokážou realizovat. Nejlepší by bylo podívat se na to, jaká byla F1, když byla opravdu populární. Zahoďme stávající pravidla a vraťme se k tomu. Jinak nevidím žádné rozdíly, závodění je nyní dokonce lepší než bylo tehdy."

Letošní sezona byla zajímavá, ale to prostě proto, že Ferrari se konečně probudilo a Mercedesu bylo po většinu roku vyrovnaným soupeřem. Pokud novému vedení F1 něco pomůže, tak trpělivost majitelů. Nemusejí každoročně zvyšovat zisky jako v době, když F1 vlastnila investiční společnost CVC.

"Více závodů v USA? Uvěřím, až když uvidím! Pokud na tom nebudou chtít vydělat, tak se jim to možná povede. Ale pokud potřebujete vydělat, tak to je problém. Proto jsem (s F1) raději šel na východ."

Pak ještě dodal: "Byl jsem výkonným ředitelem a mou prací bylo, abychom vypadali dobře a oni (CVC) mohli prodat akcie. O prodej jsme se pokoušeli čtyři roky, než se vše dalo dohromady."

reklama
reklama

Komentáře ke článku