Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Paletu doplní růžové a světle modré pneumatiky

Paletu doplní růžové a světle modré pneumatiky

Pirelli představilo supertvrdé a hyperměkké směsi

Kdo se příští rok bude chtít orientovat v nabídce směsí pneumatik, a tedy i ve strategiích jednotlivých jezdců a vývoji závodu, bude se muset naučit počítat s dvěma novými směsmi a dvěma novými barvami. Pirelli totiž od příštího roku nebude vyrábět o jednu směs více než letos, jak jsme si dosud mysleli, ale rovnou o dvě. Na obrázku níže vidíme, že nabídka slicků se rozšířila o hyperměkké a supertvrdé pneumatiky.

Celá paleta pěti původních směsí přitom bude o stupeň měkčí než letos, protože se ukázalo, že současnou tvrdou směs jezdci nechtějí ani na těch nejnáročnějších okruzích. S vývojem a dalším zrychlením vozů by se to mohlo trochu měnit, takže původní tvrdé pneumatiky zůstávají a nadále budou označovány oranžovou barvou, ale už budou nést jméno supertvrdé. Pirelli si prý uvědomuje, že jezdci se k nim uchýlí pouze příležitostně, jako k záchranné síti, protože tyto pneumatiky jistě vydrží velký počet kol i na nejnáročnějších okruzích.

Pod označením tvrdé se tedy budou ukrývat letošní středně tvrdé pneumatiky. Pirelli se rozhodlo, že nejlepší bude označit je modrou obručí. Modré pneumatiky už máme, jsou to ty na mokrou trať a na tom se nic nemění. Také pneumatiky do přechodných podmínek zůstávají zelené. Avšak zatímco mokré pneumatiky rozeznáváme díky tmavě modré barvě, tvrdé budou mít ledový, neboli světle modrý odstín.

Pak následují středně tvrdé, měkké, superměkké a ultraměkké pneumatiky, které budou také o stupeň měkčí. A protože letošní sezoně dominuje jednozastávková strategie a F1 i Pirelli by rády viděly dva až tři pitstopy, přibude hyperměkká směs s růžovým pruhem. Bude to nejměkčí pneumatika, jakou Pirelli dosud vyrobilo. Doma by se měla cítit hlavně v Monaku a na jiných městských okruzích poskládaných z pomalých zatáček, kde je důležitý každý kousek mechanické přilnavosti a pneumatiky přitom nikde netrpí vysokým přetížením.