Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Žraločí ploutve definitivně končí

Žraločí ploutve definitivně končí

Týmy usoudily, že dohoda s McLarenem není možná

Jak jsme vás informovali, téměř všechny týmy žily většinu sezony v přesvědčení, že dopsání žraločích ploutví, jaké jsou na vozech tento rok, do technických pravidel pro rok 2018 je pouze formalitou. Chyběla pouze dohoda o jejich přesné podobě a využití, jelikož týmy tam chtěly mít sponzory a FIA velká startovní čísla. McLaren ale na začátku listopadu konkurenci překvapil, když jednoduše odmítl hlasovat za jakoukoli formu velké ploutve. V druhé polovině roku se již pravidla příští sezony mohou měnit pouze po jednomyslném hlasování, takže McLaren očekávanou změnu pravidel prakticky vetoval. Soupeřům navrhl, že by se na vozy mohly dostat alespoň miniploutve, jenže ani na ty se v Abú Zabí nedokázaly dohodnout, takže vozy budou zcela bez ploutví. Z estetického hlediska to může být vítězství fanoušků, ale devět týmů ztratilo cenný čas, což je úspěchem McLarenu.

"Trochu nám to nyní zkomplikuje život," řekl Andrew Green, technický ředitel týmu Force India. "Znamená to, že budeme muset opět spustit vývoj části vozu, na níž se nepracovalo, protože jsme předpokládali, že zůstane úplně stejná. Jenže nezůstane a my musíme spustit nový vývoj. Není to zas tak velká věc, ale je to něco navíc, protože se s tím vůbec nepočítalo."

Závodní ředitel McLarenu Éric Boullier soupeřům víceméně vzkázal, že mají vyvíjet podle pravidel, ne podle předpokladů.

"Nechápu, proč všichni začali pracovat na něčem jiném, než co je v pravidlech," obhajoval svůj tým. "Před měsíci se odhlasovalo, že žraločí ploutve nebudou, mohou být pouze jakési miniploutve. Tak se píše v pravidlech pro příští rok. Některé týmy věřily, že se to změní, chtěly si nechat velké ploutve. Pak jsme mluvili o ploutvích, jaké používá Mercedes, a nakonec jsme všem připomněli, co se odhlasovalo před šesti měsíci. Oni na to: Musíme to změnit, už to máme v aerodynamickém tunelu. Dobře, ale pravidla hovoří jasně. Není o čem mluvit, tak to prostě je."