V Hong Kongu se všichni rušili navzájem
Nedělní start zhatila přetížená síť
Úvodní podnik aktuálního ročníku Formule E přinesl hned několik pitoreskních momentů. Kromě pozoruhodného trestu pro Sama Birda v sobotu a nedělní diskvalifikace Daniela Abta šlo i o situaci těsně před začátkem druhého závodu. Televizní diváci sice viděli dramatické sekvence téměř na úrovni odpočítávání startu kosmické lodě, monoposty se však ne a ne odlepit z roštu.
Po pěti minutách projel stojícím polem safety car a za ním se účastníci konečně dali do pohybu. Navzdory tomu, že na světlech pořád zářila červená. Zařízení se totiž zaseklo. Jak se později ukázalo, nebylo to poprvé. Už předtím při tréninku musel být kvůli jeho výpadku zrušen nácvik startovního manévru.
V Hong Kongu toho ale nefungovalo víc. „Žádné spojení, na displejích se objevovaly nesmyslné údaje, bylo to veselé,“ stěžoval si už první víkendový den Jean Éric Vergne.
O vysvětlení problémů se pokusil promotér Alejandro Agag: „Měli jsme permanentní potíže s vlnovými délkami, které se navzájem překrývaly. Přenosy dat, vysílání z trajektů, televize, rádio, frekvence týmů, provoz v mnoha obchodních a vládních budovách kolem tratě a k tomu ještě ovládání startovních světel - bylo toho příliš moc a často docházelo k přetížení.“
Alejandro Agag (vlevo) měl po závodě co vysvětlovat