reklama
reklama

Novinky

  • 17.01.2018 Good Seriál IndyCar oficiálně představil vůz pro nadcházející sezonu

  • 16.01.2018 Neutral Robert Kubica se stal rezervním a vývojovým pilotem Williamsu ve F1

  • 16.01.2018 Neutral Jako druhý jezdec Williamsu ve F1 byl potvrzen Sergej Sirotkin

Facebook Instagram
reklama
reklama

Review 2017: I se dvěma vozy se dá uspět

Review 2017: I se dvěma vozy se dá uspět

Ohlédnutí pilotů stáje Jenzer za sezonou 2017

Švýcarský tým Jenzer skončil v šampionátu třetí. Je to o to větší úspěch, že celou polovinu sezony až do Spa závodil pouze se dvěma vozy. Když Jenzeru organizátoři série již nehodlali tuto výjimku akceptovat, na poslední chvíli přišla záchrana v podobě Juana Manuela Correi, který obsadil třetí auto. Týmu pomohl však pouze existenčně, nikoliv výsledkově, protože v sezoně nezískal ani bod.

Alessio Lorandi (7. místo v šampionátu)

Alessio zahájil sezonu opravdu skvěle. V Barceloně získal v obou závodech pódiové umístění, což byl velký příslib pro zbytek sezony. Až do Silverstone jako jediný jezdec dokázal konkurovat pilotům stáje ART. Od Maďarska však začal Jenzer výkonnostně upadat. Náladu mu trochu spravilo první vítězství, kterého dosáhl v nedělním závodě v Jerezu. Alessio však vidí sezonu spíše po té negativní stránce a je na něm patrná celková nespokojenost s výsledky:  „Se sezonou nejsem příliš spokojený. Měli jsme dobrý začátek. Nejdříve jsem byl v šampionátu druhý, pak třetí, čtvrtý. Poté přišla opravdu slabá prostřední část: špatné  výsledky v Maďarsku, Spa a Monze. S tím nejsem spokojen. Ano, vyhrál jsem v Jerezu, což mě z hlediska bodů dostalo zpět na vyšší pozice. Ale své cíle jsem si nesplnil.“

Co považuje za svůj nejlepší závod sezony? „Myslím, že to byl první závodní víkend v Barceloně. Získal jsem dvojité pódium, takže jsem choval velké naděje pro zbytek sezony. Výsledků, které jsme chtěli, jsme ale nedosáhli. Takže ano, to dvojité pódium v Barceloně bylo nejlepší.“

Do domácího závodu na Monze vkládal hodně nadějí. V jeho průběhu se ale střetl s dalším domácím pilotem Leonardem Pulcinim a závod po oba skončil. Ač po tomto víkendu Alessio působil hodně zklamaně, za nejhorší moment sezony považuje něco jiného:  „Spa bylo opravdu hrozné. Byl to chaos. Velmi jsem se trápil.  Neměl jsem dobré nastavení a s tím jsem velmi bojoval. Takže to bylo nejhorší. OK, havárie na Monze také nebyla dobrá, ale Spa bylo horší.“

Co nejdůležitějšího se tento rok naučil? „Naučil jsem se mnoho věcí. Samozřejmě je velmi obtížné naučit se pracovat s pneumatikami Pirelli. A také jsem hodně zlepšil svůj jezdecký styl. Ale nic speciálního. Učím se každý den.“

Alessiovým velkým soupeřem již od závodění v motokárách je Dorian Boccolacci. A s ním často bojoval na trati i letos (jednou to skončilo velmi nešťastně nehodou na Red Bull Ringu). Přesto v paddocku ti dva působí jako velcí kamarádi. Jaký je jejich vztah ve skutečnosti?  „Nejsme ani přátelé, ani rivalové. Prostě normální soupeři. Bylo velmi špatné, jak jsme bourali. Ale je to normální vztah mezi soupeři.“

Jaké jsou jeho plány na příští rok? „Zatím nic není potvrzeno, ale myslím, že zůstanu v GP3.“

Andreas Jenzer se snažil Lorandiho udržet v týmu i pro sezonu 2018. Alessio však u něj dále působit nechce a vypadá to, že zamíří ke svým italským kolegům do Tridentu. 

 

 

Arjun Maini (9. místo v šampionátu)

Arjun Maini přišel do Jenzeru v polovině roku 2016 a svými výkony tým pozvedl. Optimisticky začal i sezonu 2017, když v Barceloně získal své první vítězství. Pak ale u něho nastal ještě větší útlum než u kolegy Lorandiho. Až do sobotního závodu v Abú Zabí nedokázal získat žádné pódium. Bylo to pro něj zklamáním? „Ano, velké zklamání. Myslím, že i v některých závodech po Barceloně jsem byl opravdu konkurenceschopný, například ve Spa, i když jsem neuspěl. V Silverstone jsem měl dobrou pozici na startu, ale naneštěstí jsme udělali chybu v nastavení pro závod. To nám trochu uškodilo, a takových špatných věcí bylo víc.  Nebyla to moje nejšťastnější závodní sezona, ale s tím se už nedá nic udělat, musíme se soustředit na to, co přijde.“

Co kromě vítězství v Barceloně považuje za svůj nejpovedenější závod? „Myslím, že první závod ve Spa byl pro mě opravdu dobrý, protože jsem byl schopen bojovat s ART. Měl jsem jen nepovedený start, kdy se přede mne dostal Aitken, ale jinak to byl pro mě dobrý závod.“

A co pro něho byl nejtěžší moment roku? „Řekl bych, že Hungaroring, protože jsme měli problém v kvalifikaci, který tým neuměl vyřešit. V prvním závodě jsem udělal chybu já ihned po startu, takže jsme do tohoto víkendu nebyli schopni příliš zasáhnout.“

V sezoně 2017 byl na vozech GP3 poprvé používán systém DRS. A jelikož Arjun byl jedním z mála pilotů, kteří mají dostatečné zkušenosti s vozy s DRS i bez DRS, byl nám schopen prozradit, jak tento systém skutečně usnadnil předjíždění. „Myslím, že to závisí na nastavení pravidel, protože použití DRS je limitováno.  Problém je, že když se reálně k někomu přiblížíme, nemůžeme DRS vždy použít. DRS vlastně nemá při předjíždění smysl, pokud nejedete druhý a nesnažíte se dostat na první místo. Takže myslím, že byste měli navrhnout vedení série, že použití DRS by mělo být neomezené, jelikož tyto zóny reálně nijak nepomáhají. Pokud by to mělo být na mě, tak by bylo DRS jedině neomezené, abychom ho mohli použít kdykoliv, když jsme dost blízko u auta před námi. Ale upřímně, osobně preferuji čisté předjíždění jako loni, bylo to dost zajímavé.“

Arjun si na první pohled vytvořil s lidmi z Jenzeru velmi přátelský vztah. Teď ale tým po dvou letech opouští. Jak na ně bude vzpomínat?  „Myslím, že je to nejlepší tým, s jakým jsem kdy pracoval. Jsou zde skvělí lidé, úžasní inženýři. Není to velký tým, ale jsem si jistý, že díky tomu, jak pracuje, může soupeřit se stájemi jako ART a dalšími velkými jmény. A jsme si jist, že může být stejně rychlý a v některých případech i lepší. Takže jsem opravdu hrdý, že jsem byl dva roky součástí Jenzer Motorsport a doufám, že někdy v budoucnu budeme mít příležitost opět spolupracovat.“

Jaké jsou jeho plány do budoucna? „Momentálně si nejsem jistý. Vedeme jednání s více týmy, abychom viděli, jaké jsou možnosti. S těmi novými pravidly a auty pro příští rok je to nyní velmi chaotické. Nevíme, co se bude dít, protože to navíc vypadá, že příští rok bude poslední pro GP3, takže momentálně si nejsme jistí, zkoumáme všechny možnosti.“

 

Juan Manuel Correa (21. místo v šampionátu)

Juan Manuel do týmu přišel až v polovině sezony, kdy debutoval ve Spa. A nebyl tak úplně neznámým jménem, ve formuli 4 totiž hájil barvy špičkového týmu Prema. Od takového pilota by se tedy dalo očekávat, že Jenzeru přinese nějaké výsledky. Correa však patřil k nejslabším pilotům a za čtyři závodní víkendy nedokázal bodovat ani jednou. Jak pro něho samotného byl přechod z formule 4 do GP3 náročný? „Bylo to docela náročné, ale myslím, že jsem si s tím poradil dobře. Přechod z formule 4 do GP3 není jen o změně auta, ale je tu i spousta nových procedur a odlišný je i přístup k závodním víkendům, protože tu najezdíme o hodně méně kilometrů. Ale řekl bych, že jsem to zvládl dobře a nebylo toho na mě příliš, takže jsem docela spokojený.“

Jeho nejhorší moment přišel na Monze. Tehdy vrazil do svého týmového kolegy Mainiho a oba vyřadil z poměrně dobře rozjetého závodu. Jelikož předtím odstoupil už i Lorandi, vládla po závodě v týmu dost nevraživá atmosféra. Jak se Correa cítil? „Ano, nebyl to dobrý moment, ale překonal jsem to a myslím, že víkend v Monze byl nakonec docela dobrý. Bojoval jsem o pátou příčku a měli jsme opravdu dobrou rychlost. Samozřejmě, když havarujete, speciálně s týmovým kolegou, cítíte se dost špatně, ale nakonec jsem ohledně toho víkendu příliš zklamaný nebyl.“

A Monzu jmenoval i v odpovědi, týkající se nejlepšího závodu: „Řekl bych, že mým nejlepším závodem byla právě Monza, dokud jsem nehavaroval. A pak také Jerez. Neměl jsem sice dobrou rychlost v kvalifikaci, ale v závodě to bylo už docela dobré. Zejména první závod v Jerezu byl vydařený. Ale letos jsem příliš mnoho závodů neabsolvoval.“

Mezi stájí Prema, odkud Juan Manuel přišel, a Jenzerem je velký rozdíl. Prema je top stáj, která v juniorských sériích vyhrává všude, kam přijde, kdežto Jenzer je chudý tým bojující o holé přežití, který však díky správným investicím dokáže soupeřit i s těmi nejlepšími. Jaké rozdíly mezi nimi  viděl? „Vždy jsou rozdíly v tom, jak týmy pracují. Mají rozdílné přístupy, rozdílně se staví i k pilotům. Ale oba týmy jsou technicky dobré, dělají věci dobře a myslím, že oba patří do špičky.“

A jaké jsou jeho plány do budoucna? „Momentálně ještě nemám nic potvrzeno, ale nejpravděpodobněji budu v GP3.“  Přičemž podle všeho by měl zůstat ve stáji Jenzer.

 

reklama
reklama

Komentáře ke článku