Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Vettel: Přestaňte naříkat nad předjížděním!

Vettel: Přestaňte naříkat nad předjížděním!

Nezáleží pouze na kvantitě

Jezdci sjednocení pod vlajkou GPDA nedávno celý svět upozornili, že chtějí zůstat sportovci a formule 1 musí zůstat v první řadě sportem. S novinkami "pro lepší show" se to tedy nesmí přehánět. Ve stejném duchu se vyjádřil i Sebastian Vettel. Ten by chtěl, aby se fanoušci smířili s tím, že ne každý závod je dramatický jako epizoda Kobry 11. Ve sportu je normální, že pouze část závodů nabídne dechberoucí podívanou s přímou a těsnou bitvou o trofej pro vítěze. Občas se jezdec prostě zasekne za pomalejším soupeřem a až do cíle s tím nedokáže nic udělat.

"Některé závody jsou nudné. A co? Kde je problém?" položil Vettel řečnické otázky, když reagoval na zprávu o meziročním 50% snížení počtu předjížděcích manévrů. "Já si nemyslím, že potřebujeme zlomit rekord a hned v dalším závodě další rekord, že potřebujeme více a více předjíždění.

Je pravda, že když se nedokážeme dostat před soupeře, hlavně když jsme za pomalejším vozem, tak nás to štve. Ale druhou stranou mince je, že když se už předjížděcí manévr podaří, pro jezdce v kokpitu je to velká věc. Chci tím říct, že předjetí by měla být velká věc, ne samozřejmost. Občas je třeba se prostě uklidnit, vychladnout a přijmout fakt, že je to nudný závod nebo dva nudné závody v řadě a pak zase budou jeden nebo dva skvělé."

Daniel Ricciardo souhlasí.

"Řekl bych, že Seb má v něčem pravdu. Takto to prostě je, některé tratě jsou takové," nechal se slyšet Australan. "Širší vozy vypadají úžasně a mají více přítlaku a přilnavosti, ale když na trati zaberou více místa, zůstává za nimi méně čistého vzduchu a jízda v závěsu je o to náročnější. Má to dobrou i špatnou stránku."

Lewis Hamilton doufá, že problém se časem zmenší.

"Doufám, že se to zlepší a předjíždění bude jednodušší," řekl úřadující mistr světa. "Vlastně nejde o to, aby bylo předjíždění jednodušší, ale aby vozy mohly jezdit v závěsu. To F1 potřebuje. Více předjíždění je více zábavy pro diváky."